maandag 11 september 2017

Nog een week // Just one week

Volgende week om deze tijd hebben we het grootste deel van de vlucht erop zitten en zijn we bijna in San Francisco. Wat een heerlijk vooruitzicht, helemaal nu de herfst hier in Nederland zijn intrek heeft genomen...  De kou, de regen....  die kunnen we nog even een paar weken van ons af zetten in het altijd zonnige California, alhoewel de temperaturen sterk uiteen lopen waar we heen gaan. San Francisco heeft nu een heerlijk 24 graden, maar in Eureka is het maar 18 graden. Rij je daar weer een stukje weg richting Redding zit je al snel in temperaturen boven de 30 graden!!! Vandaag daar zelfs 41...  dat hoeft nu ook weer niet van mij....
Next week around this time we'll have had the biggest part of our flight behind us and will almost land in San Francisco. What a lovely prospect, especially because autumn has taken residence in the Netherlands now.  The cold, the rain.... we can forget about that for a few more weeks in the always sunny California, although the temperatures are quite varied there right now. San Francisco has a balmy 76 degrees now, but in Eureka there's a chilly 63 degrees. Drive a few miles towards Redding and you'll get a heatstroke from the 104 degree weather there today!  That's a bit too much of a good thing, even for me.... 
Over een week kan dat natuurlijk heel anders zijn, dus ik til er niet al te zwaar aan. Of het nu warm of koud is, alles is daar gewoon mooi. Helaas hebben ze nu in Californie (en Oregon, Washington en Montana) enorme bosbranden nu. Ook waar wij heen gaan.  De route die ik van Eureka naar Redding wilde rijden is afgesloten door een grote brand. Ook vlak bij Monterey is een brand gaande die maar niet uit wil en nog verder noordelijk zijn er meerdere hardnekkige branden gaande die hele stukken uniek bos met eeuwen oude bomen aan het wegvagen zijn.
We gaan proberen zo veel mogelijk uit de buurt van die branden te blijven natuurlijk, maar mochten we het tegenkomen, dan zal ik dat ook laten zien.
In a week time all of that can be very different of course, so I'm not worried. If it will be cold or warm, it will certainly be a beautiful journey through a stunning scenery. It's too bad that there are so many wild fires now in California (and Oregon, Washington and Montana). There are some where we will go too. The route I chose for driving from Eureka to Redding is closed of now because of a big burning area there. Near Monterey there is a fire also and way up north are many fires that just can't seem to get under control and are burning away acres of old forests. 
We will try to stay away from these areas as much as we can, but if we might come across from devistated areas, I will show this here too.
Vorige week heb ik een nieuwe camera gekocht, een zogenaamde systeemcamera. Ik droomde al jaren van een spiegelreflexcamera, hopende om daar een iets serieuzere hobby van te maken. Helaas zijn spiegelreflexcamera's voor mij gewoon te zwaar. Aangezien de systeemcamera's ook steeds beter worden en je daar ook met losse lenzen werkt, bleek dat een mooi en betaalbaar alternatief. Ik ben al druk aan het oefenen natuurlijk, maar ik merk wel dat het geheel manueel - dus zelf alles instellen van de camera - nog best moeilijk is. Ik heb wat YouTube filmpjes gekeken en ik snap de basis nu, maar toch gaat het niet helemaal goed.  Voor de vakantie dus maar vooral op programma's en instellingen van de camera werken en dan na de vakantie een foto-cursus doen om het goed te leren.  Er zal tegen die tijd ook nog wel een lens bij moeten komen, want ik merk nu al dat ik gewoon niet het zoom-bereik heb wat ik gewend ben met mijn simpele compact camera.
Last week I bought myself a new camera, a so called system camera (not shure if you call it that in English though?) I dreamed of owning a DSLR-camera, hoping to make it a bit more of a serious hobby. Unfortunatly those cameras are just to heavy for me. Since the mirrorless system cameras are getting better by the model and you can change out lenses with these too, it turned out to be a very logical and affordable choice for me. 
I'm practicing like crazy of course, but I'm noticing taking pictures purely manual - figuring out all the various setting myself - is quite challenging. I watched a variaty of YouTube tutorials and I get the basics, but there are still things going not quite right. During our holiday I will therefore mainly rely on the various programs and settings the camera is programmed with and after our holiday I will take a basic course to learn to use the camera properly.
I did figure out I do need another lens, because I'm already missing my superzoom I had on my little compact camera. 
Nou, weer een hoop getypt over niks eigenlijk. Ik zal toch eens moeten proberen iets korter en bondiger te vertellen. Dit ga ik in de vakantie ook niet volhouden...
Aftellen naar volgende week maandag nu....  Kom je dan ook weer even langs??
 Well, I've been ratling on about nothing really. I do have to learn to make my posts more to the point and a little less rambling about. I'm not going to maintain this style of blogging during our vacation.
Countdown to next monday has commenced....  Will you join us from next week on??




2 opmerkingen:

  1. I'm so excited for you, and hope you have a wonderful trip! Your photos look great, even if you are still learning how to use the camera. I'm sorry I haven't been great about keeping up with blogs lately, but I'm going to try to be better about keeping in touch. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. No need to appologize, I've not been any better in keeping in touch myself lately. When life is busy, blogging is not high on the priority list. I would love for you to follow our travels, being a Californian yourself. Have you been upstate? Hope I can show off the beauty of your state. I know it's one of my favorites.

      Verwijderen