woensdag 22 februari 2017

Almost Spring?? // Bijna Lente??

Nog een weekje en dan is het al weer maart! Op één of andere manier geeft me dat weer moed. Maart kan al hele fijne temperaturen geven en de lente zit al in de lucht. Alhoewel je dat op het moment niet zou zeggen met al die regen en de storm die morgen verwacht wordt.  Toch begint het bij mij al weer te kriebelen.  Ik wil weer naar buiten, ik wil warmer weer, ik wil weer actief worden. Hoe warmer het wordt, hoe meer energie ik krijg. Dat is gek, maar echt waar....
Just another week and it will be March already! In some odd way this gives me a good feeling. March can bring lovely temperatures and spring is about to start again. Although you wouldn't say that at this moment with all this rain and the storm that is supposed to hit us tomorrow. Still, it's giving me some tingling feeling again. I want to go outside again, I want warmer weather, I want to become active again. The warmer it is, the more energy I have. Sounds crazy, but it's true.... 
Vandaag wilde ik onze slaapkamer es even een goede beurt geven. Bed van de wand af, es even goed eromheen kunnen stofzuigen en de ramen zemen, want dat was ook al veel te lang niet meer gebeurd. Al schuivend kwam ik op het idee om ons bed es anders neer te zetten. We hebben hem al tegen alle muren gehad, maar het is een ongelukkige kamer om een groot bed neer te zetten. We hebben het er over gehad om de badkamer er uit te slopen, aangezien we alleen maar het toilet gebruiken en we er daar nog twee van hebben beneden. Zo zouden we iets meer ruimte krijgen én een blinde muur waar het bed perfect tegen zou staan. Henk twijfelt of ik zonder mijn wc kan, omdat ik wel twee keer per nacht eruit moet, maar ik zou heel graag die ruimte willen....  
DUS, bed tegen de deur van de badkamer, om te zien hoe dat eruit ziet en om gewoon uit te proberen hoe dat gaat, als ik er snachts uit moet en dan naar de gang moet. Kijken of ik daar aan kan wennen.
VOOR // BEFORE
Today I wanted to clean our bedroom a bit more thoroughly, to vaccuum behind the bed and clean the windows, because that had been way too long ago since the last time that's done.  While pushing our bed around, I thought to put our bed on a different spot again. We had it against all the wall already, but it's a difficult room to put a big bed in. We already talked about ripping the bathroom out, since we only use the toilet and we do have two more of those downstairs. That way we would have one big blind wall to put our bed against. Henk doubts if I can live without the toilet there, because I have to pee at least two times every night, but I would really want that space...
SO, I put the bed against the wall and door to the bathroom, just to see how it looks and to try out how I would coop without a toilet there and having to go to the hallway to use the bathroom there.
Het zijn nu natuurlijk avond-foto's, dus dat ziet er ook gelijk al anders uit.
These are evening pictures of course, so that makes it look quite different too.

Morgen wordt dus weer een dagje weinig tot niks doen, want ik voel mijn lijf nú al hevig protesteren tegen al dat werk van vandaag. Regen en storm zullen dat niet verzachten. Warmte wel, dus jullie snappen waar ik morgen zit;  in mijn fijne grote stoel op de vide. Boek erbij, katten om me heen, potje thee naast me. Wat wil een mens nog meer???
Tomorrow will be a day of nothing or very little activity, because my body is already protesting all the work I did today. Rain and stormy weather won't help with that. Warmth does, so you'll understand where I will spend my thursday; in my new big comphy chair on the mezzanine. With a book, my cats surrounding me, a pot of tea next to me. What more could a girl wish for?


Waar wordt jij gelukkig van?
What makes you happy??

3 opmerkingen:

  1. Hmm, geen gek idee denk ik, die badkamer weg. Wel een flinke klus maar dan heb je wel een lekker ruime slaapkamer idd. En de wc is niet zo heel ver van de slaapkamer weg..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er super leuk uit. Het klopt helemaal. Slopen maar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Love the bedroom! I have lace curtains too and the way they make shadows with sunlight and moonlight makes me happy! So pretty in your bedroom :) I think Henk is right! I know I couldn't live without a commode close by in the middle of the night...ha!

    Hugs from me and the critters. xo, misha

    BeantwoordenVerwijderen