dinsdag 1 maart 2016

Maart alweer?! // March already?!

Een hele maand (en nog een beetje) is voorbij gegaan zonder ook maar een woord hier geplaatst te hebben. En dat na mijn voornemen juist meer te gaan bloggen weer....
De winter kreeg in februari eindelijk greep op ons kleine landje en dat moet ik dan gelijk bezuren met meer pijn, minder slaap en totale malaise. Hier in het noorden is het ook nog een duidelijk kouder en vooral winderiger dan ons stekkie op de Veluwe.
Niet alleen het bloggen heeft er onder geleden. Ook het schilderen, quilten en algemene leven heeft daar onder te leiden. Er is werkelijk niks uit mijn handen gekomen buiten mijn dagelijkse taken.
A whole month (and a bit) has gone past without even a word written here. And that, after I promissed to write more...
The winter finally got a grip on this small piece of earth in February and I instantly have to pay for that with more pain, less sleep and a totale malaise. Up here in the north of the country it's also evidently colder and more windy than at our former spot in our small country.
Not just the blogging has suffered. Painting our home, quilting and living in general has suffered from it. I really did almost nothing, beside my daily chores.
De afgelopen week begon het op lente te lijken, met dagen vol zon. Alhoewel het nog steeds fris en winderig was doet zo'n zonnetje toch goed. Uit de wind, vlak bij het huis, was het zelfs aangenaam en ik heb zaterdag samen met Henk, mijn broer en mijn neefje, die Henk aan het helpen waren met de plaats voor de schuur boomvrij te maken, lekker buiten koffie gedronken. Gister ben ik zelfs alleen nog even buiten geweest en heb ik eindelijk de ramen eens lekker gezeemd. Dat was nog niet gebeurd sinds we hier wonen....
Last week it almost started to look like Spring was taking over, days filled with sunshine. Eventhough it was still cold and windy, sunshine is always a good thing. Out of the wind, close to the house, it was even nice to be outside. Last saturday I even had a cup of coffee together with Henk, my brother and nephew, who were helping Henk with clearing the spot for the new garage of trees. Yesterday I did that again, alone, and even cleaned the windows on the outside, something I haven't done since we live here....
Helaas, de belofte van lente wordt weer wreed teniet gedaan door de sneeuw die hier nu valt, de walgelijke kou en de voorspelling van meer van dit soort ellende.
Vandaag is de meteorologische lente in gegaan en daar hou ik me maar een beetje aan vast dat het hopelijk snel ook echt lente gaat worden. Een mens moet hoop houden toch?
Tot die tijd blijf ik maar lekker binnen en lees ik, drink sloten thee en ga vroeg naar bed, zodat het maar snel weer morgen is. Gewoon een beetje overwinteren in mijn eigen huis, wachten op betere tijden.
Sadly, the promisse of spring is being terminated as I write this, due to the snow that's falling now and the awfull cold and the forecast of more of this kind of misery coming our way.
Today the meteorological spring started and I will hold on to that, hoping the actual spring will follow soon too. A person has to got something to hold on to.
Untill that time has arrived, I will stay indoors, read, drink lots of tea and go to bed early, just so it will be a new day soon. Hibernating in my own home, waiting for better times.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen