donderdag 14 januari 2016

Very slow progress // Zeer langzame vorderingen

De vorige keer dat ik schreef was ook de eerste dag dat ik dan toch in die lang verwachtte maar gehate fibro-flare belandde. Echt helemaal fit ben ik nog steeds niet, maar vandaag moest ik naar een al eerder verzette afspraak. Jammer dat vandaag nou ook net zo'n file-dag op de Nederlandsche Wegen moest zijn. Ik moest naar omgeving Veenendaal, zo'n anderhalf uur rijden, waar ik vanmorgen dus 2 uur en een kwartier over heb gedaan.  Gelukkig was de afspraak flexibel, omdat ze weten dat ik een eindje moet komen, maar toch...
The last time I wrote was also the first day of that so long-awaited but very hated fibro-flare. I'm still not very fit, but today I really hád to go to a already re-scheduled appointment. Too bad it also had to be a traffic-jam-day on the Dutch Roads. I had to go to a place an hour and a half drive away, but finally took me two hours and a quarter to get to. Luckely it was a flexible appointment, because they know I have to drive a while, but still...
Terwijl mijn lieve autootje weer al zijn vloeistofjes verschoont kreeg, kon ik even bijkomen met een lekker bakje chocolademelk en een zelf meegebracht bammetje. Boek erbij en de tijd vliegt voorbij zonder dat je het doorhebt. Met een uur was de auto weer klaar voor de volgende 10.000 km en ik weer bijgetankt voor de volgende rit. Via een meubel-magazijn waar ik een bestelde stoel voor Henk heb opgehaald en een vrachtwagenmodellenzaak om een eveneens besteld model op te halen (ook voor Henk) en ik kon weer huiswaards. Gelukkig zonder files nu, was ik met iets meer dan de geplande 1,5 uur weer thuis.
Vanmorgen om 8.15 vertrokken en om 14.25 weer thuis.  Lang zat zo'n dag, als je al anderhalve week weinig tot niks hebt gedaan.
While my sweet little car got his fluids exchanged, I could revive myself with some hot cocoa and a home made sandwich. Add a book and time flies without me even noticing. Within an hour my baby was ready for another 10.000 km and I was ready for the next part of the day. Via a furniture-stockroom where I picked up a long ago ordered chair for Henk and a truck model shop where Henk ordered a model I could return home again. Luckely without any traffic jams I was home in a little over the planned hour and a half.
This morning I left around 8.15 and I was home at 14.25. Long enough day when you've been in bed for almost ten days.
Helemaal niks heb ik trouwens ook niet gedaan. Vorige week heb ik de wc-ruimte was chiquer gemaakt. Mooi rood is niet lelijk, toch?? Mooie lampjes, een nieuwe spiegel en het is er gelijk veel gezelliger om te zitten.... rusten.
Well, I haven't done nóthing actually. Last week I did paint the toiletroom. A good red isn't ugly, isn't it? New lighting, a new mirror and it's become a cozy place to have a ...  rest. 


Deze week had ik eigenlijk de vide zullen schilderen, maar dat is er nog niet van gekomen, ondanks dat Henk al wel alles voor me aan de kant heeft geschoven. Misschien morgen, als ik vannacht slaap. Zaterdag gaan we naar de Ikea om wat kasten te halen. Het bij elkaar geraapte rommeltje van kasten stoort Henk blijkbaar en hij had het idee om alle kasten te vervangen voor allemaal dezelfde. Van diezelfde kasten gaan we
dan in het midden ook een snij/knip/werktafel maken. Ik had nog steeds het idee dat we ook een zitje daar boven gingen maken - uit het grote raam heb je schitterend uitzicht over de landerijen - maar omdat we daar waarschijnlijk toch nooit gaan zitten, leek Henk het beter daar iets nuttigs mee te doen.  En ik sputter niet tegen natuurlijk!
This week I should have gotten the mezzanine painted, but I haven't yet, eventhough Henk put everything out of the way for me already. Maybe tomorrow, if I'll sleep tonight. 
Saturday we'll be going to the Ikea to get some cabinets for my workspace. All the different cabinets there are irritating Henk and he had the idea to get rid of them all and replace them with all the same cabinets.  With a few of them we will be building a cutting/work table too. I still
was under the impression we would make a little seating area there - from up there you have a great view out the big window over the meadows - but we're probably never going to actually sit there anyway, so Henk thought it would be better to use the space more efficient. You won't hear me complain!

Zoiets wordt het werkeiland /
Something like this work island
Wanneer we met dat project aan de gang gaan zal ik geregeld foto's maken en kunnen jullie zien wat we er van gaan maken en hoe het geworden is natuurlijk.
Ik kan haast niet wachten tot ik weer achter mijn naaimachine kan kruipen. Ik heb al zeker 4 maanden niet meer genaaid of gequilt. Ik vraag me af of ik het nog wel kan...
Tijdens het in en uitpakken ben ik zo veel spullen tegen gekomen waarvan ik vergeten was dat ik ze had, dat mijn hoofd al tijden overloopt van ideeën en projecten waar ik aan wil beginnen.  Nog even geduld hebben.....
When we'll tackle that project I will try to make pictures regularly so you can see how and what we did and ofcourse the end result.
I can hardly wait to get back behind my sewingmachine again. I haven't sewn or quilted for over 4 months. I wonder if I can still can do it.... During all the packing and unpacking I came across so many fabrics and stuff I forgot I had that my head is overflowing with ideas and projects I want to start.  I'll have to be patient a litlle while longer..

1 opmerking:

  1. I think your "very slow progress" is actually quite quick! We've lived in our house almost 7 years now, and I still have to take out the wallpaper and paint in our little bathroom!

    BeantwoordenVerwijderen