dinsdag 19 januari 2016

My NEW Creation Station

Ik kan mijn naaimachine weer zien! Het bureau is zowaar leeg en ik heb er een hele nieuwe werktafel bij ook nog!!
Zaterdag zijn Henk en ik samen naar de Ikea geweest (ugh, op záterdag! wat moeten al die mensen daar toch?!) om wat nieuwe maar goedkope kasten te kopen om de vide een wat opgeruimder uiterlijk te geven. Al die verschillende kasten weg - die zet ik wel op marktplaats om weer wat geld terug te verdienen - en één soort kast er voor terug. 
I can see my sewingmachine again! The whole desk is actually empty and I have a whole new workingtable extra too!!
Last saturday Henk and I went to the Ikea together (Ugh, on a saturday! what are all those people doing there?!)  to buy some new but cheap cabinets to make the mezzanine a bit more organized and give it a put-together look. All those different cabinets we had are going on Marketplace (an online market and great for finding good stuff for less) and replaced by cabinets from the same series.
Aan weerskanten onder de schuine kap hebben we de twee enkele kasten liggend geplaatst. Links voor de mozaiekspullen, rechts voor de stofjes en quiltspullen. Hier komen nog deurtjes voor, om de rommel niet in het zicht te hebben.
In het midden van de vide hebben we de twee dubbele modellen ook liggend met de ruggetjes tegen elkaar geplaatst met daarop het blad van een eettafel die we voor 50 euro op marktplaats hebben gescoord en Henk zondagochtend heeft opgehaald hier niet al te ver vandaan. 
De kastjes aan de kamer-kant zijn nu gevuld met de rieten manden die ik al jaren heb en zowaar echt perfect in de kastjes passen. Aan de andere kant hou ik ze open denk ik, maar dat moet ik nog even bekijken. 
On both sides under the sloping roof we put both single cabinets laying down. Left for the mosaic supplies, right side for all the quilt stuff. We have doors for those, but we have to install those later, so all the mess doesn't show. 
In the middle of the space we put the two double cabinets laying down too but with their backs together and on top of those the top of a diningroom table we found on Marketplace for just 50 euro and that Henk picked up sundaymorning not to far from where we live. 
The cabinets on the livingroom-side are filled with wicker baskets which I've had for years and years and miraculously fit perfectly. On the other side I will keep the open for easy access, but maybe I'll change my mind on that later. We'll see. 
Gister had ik eigenlijk de hele vide willen opruimen, maar omdat we dus een druk weekend hebben gehad was ik nogal moe. Ik heb wel een begin gemaakt, maar ga vandaag de klus echt afmaken (hoop ik)  Ik moet nog een klein deel van de muur voor een 2e keer sauzen, maar daar kan ik niet bij tot die dozen zijn opgeruimd. Het meeste is administratie en die wil ik ook gelijk eens goed uitzoeken en opruimen. De quiltvoorraad wil ik ook grondig opruimen en netjes maken, maar dat is een grotere klus en komt nog wel een keer. 
Het begin is er en ik kan weer achter mijn naaimachine als ik dat wil. Nu nog de creatieve energie terug vinden.... maar waar ik die gelaten heb?! 
I was planning on finishing the job of cleaning and de-cluttering the mezzanine yesterday, but because we've had a busy weekend I was rather tired. I did make a beginning, but I hope to finish it today. I also still have to paint part of the wall for the second time, but I can't do that untill the boxes are gone.  Most of it is administration and I want to sift through that and organize it before putting it away. I also want to do that to my fabric stash, but that's a larger job entirely and will have to wait for now.
The beginning of getting the job done is there and I can sew again if I want to. Now I'll have to find my creative energy again.....  but where I put that?! 
 The view from downstairs // Het zicht vanuit de kamer
The view from my sewing machine // Het zicht vanaf mijn naaimachine

4 opmerkingen:

  1. Waar Ikea al niet goed voor is ;o)
    Mooi zo'n uitzichtraampje :o))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow zeg, goed bezig en wat een onwijs goed idee, die extra werktafel op liggende kasten! Slim én mooi én superhandig. Ziet er al heel goed uit zo zeg, wat een fijne ruimte om te werken wordt dat. Die creatieve energie vind je vast binnenkort terug in een van de dozen die nog uitgepakt moet of in een van die nieuwe kastjes. (Y)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er goed uit. Wordt een gezellig plekje zo en als t helemaal af is komt die creatieve energie ook wel weer terug. Al je creaties ophangen en neerzetten zorgt vast voor creatieve kriebels :-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Those baskets are a perfect fit! It looks like they were made for that spot! I love the view from your sewing machine.

    BeantwoordenVerwijderen