maandag 4 januari 2016

Happy New Year!!!


Het sneeuwt vandaag //It's snowing today
Hieraan kun je zien hoe laag op mijn prioriteiten-lijstje het bloggen tegenwoordig staat; pas vier dagen later jullie hier een gelukkig nieuwjaar wensen!  Eerder was bloggen één van de eerste dingen die ik deed als er nieuws of een gebeurtenis was en nu....   een bijzaak. Ook de vraag of ik eigenlijk wel door moet gaan met bloggen houd me veel bezig. Er gebeurd niet veel in mijn leven en echt interessant is het niet wat ik hier allemaal vertel....
This shows just how high blogging is on my priority list these days; it took me four days to wish you all a good new year!  Blogging used to be one of the first things I did when there was news or stuff happening, but now.....   an afterthought.  Also, I'm doubting if I should continue blogging all together. Not much happens in my life and the stuff I do tell is not really interesting to others...
Wat betreft het klussen in huis; er begint schot in te komen.
De slaapkamermuren hebben hun kleur en het is al veel meer ónze kamer. De plinten en al het houtwerk moet nog geschilderd worden, er komt nog vloerbedekking in en de gordijnen moeten nog vermaakt en opgehangen worden, maar dan is het wel zo'n beetje klaar.
De gang heeft ook grotendeels zijn kleurtje nu, op één muur die nog rood moet worden en ook hier moet het houtwerk nog geschilderd. De kamer was al bijna klaar, maar de vide is nog helemaal niks aan gedaan. De bibliotheek is ook bijna klaar, maar de balken krijgen nog een andere kleur en de deurkozijnen en deuren moeten ook hier nog geschilderd worden.
Aan één kant is er al best veel gebeurd, maar aan de andere kant moet er ook nog steeds heel veel gebeuren. Aangezien ik alles alleen doe vind ik het best een hele klus, helemaal als je bedenkt dat ik lichamelijk niet fit ben, het koud is en ik slecht slaap. Gemiddeld werk ik 3 of 4 dagen, om en om met een rustdag ertussen om weer wat te herstellen en energie op te doen.
Regarding the home DIY chores here; I'm getting stuff done.
The bedroomwalls have their final colour and it's now much more óur room. The baseboards and all the woodwork still needs to be painted, there will be carpeting going in soon and the curtains still has to be altered and washed and put up, but it's getting there.
The hallway has his final color too, except one wall which has to be painted red soon and the woodworks needs to be painted here too.
The livingroom was ready last time I checked in - except the high wall which Henk has to do - but the mezzanine hasn't been adressed at all. The library hasn't changed since last time also, still needs its beams, doors and woodwork painted too.
On one side I have done a lot. On the other side there is still a lot to be done.
Since I am doing all the work myself, it's a rather big job, especially considering my phisical (bad) health, the cold interfearing with that even more and not sleeping much to top it all off.  On average I try to paint every other day, taking the days in between to recover and gain some energy again.

Dus, nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte.
Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat?
Wees lief voor elkaar en tot een volgende keer!
So, now you're up to date again. 
I hope you are doing good??  
Be nice to eachother and until next time!! 


<== squirrels in the house!
<== eekhoorns in huis!

3 opmerkingen:

  1. I do hope you keep blogging, but I understand that enthusiasm for blogging can ebb and flow. I don't blog as frequently as I used to, either.
    Your house is looking good! I love the whimsical squirrels!
    Happy New Year, my friend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Don't ever think your life is not interesting to others....I enjoy reading your blog....one of my NY Blog resolutions is to pop by more often and read Quilts, Cats & Automobiles. Unfortunately, when you don't blog often, your readers drop off.....they are a tough crowd! I love reading about your home, your quilts, your cats and living life on the other side of the world from me. Hope you find some inspiration to blog and Happy New Year....Cathxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Denk dat er genoeg mensen zijn die het leuk vinden om je vorderingen met 't huis, je creative maaksels enz. te volgen. Dat 't soms wat minder prioriteit heeft geeft niks.
    Zo met de foto's naast elkaar zie je mooi hoe goed de hal en slaapkamer opgeknapt zijn van wat lichtere kleuren, mooi zo! Langzaam maar zeker kom je er wel en als je besloten hebt dat je toch ook je zus wel wilt/durft te laten schilderen gil je maar, januari en februari hoef ik maar weinig te werken en kan ik zo een keer een dag komen helpen.
    Keep on writing sis ;)

    BeantwoordenVerwijderen