woensdag 14 oktober 2015

Picking Colours // Kleuren uitzoeken

Het leukste gedeelte van dit hele verhuizen - naast het feit dat we natuurlijk in ons droomhuis terecht komen - is het uitzoeken van de kleuren die op de muur komen en het daadwerkelijke schilderen. Alhoewel dat veel en zwaar werk is, heb ik daar het meeste zin in.  Het omtoveren van een huis wat al heel mooi is, naar een thuis wat echt van ons is, onze kleuren heeft, onze spullen die overal staan.
The best part of this moving thing - besides the fact we're moving in to our dream home - is picking out the colours for the walls and the painting itself. Although it's a lot and heavy work, I'm most looking forward to that part. To transform a house that's already beautiful into a home with our colours, our stuff everywhere.
Red and Orange in our currunt house, 2 years ago
De grote muur in de kamer wordt rood. Hetzelfde rood wat we hier ook op de muur hadden. Dat was het eerste waar we het samen gelijk over eens waren. Dat is gewoon onze kleur.
De andere muren vond ik wat moeilijker om te beslissen. Ik ging van creme naar geel naar oranje, terug naar creme en beige. Toen zag ik een foto van een kamer met Orangery van Farrow & Ball en wist gelijk; dat is hem. Henk vond hem ook heel mooi, dus dat wordt hem. De kleur lijkt heel erg op wat we eerder ook in de kamer hadden, maar is iets geler, maar naar goud neigend.
Orangery - Farrow&Ball
De meeste mensen zullen het TE vinden, maar dat boeit ons niet. We doen wat wij mooi vinden. Ik denk dat het heel mooi wordt, omdat het een vrolijke en toch warme kleur is, de kamer ontzettend licht is en het goed kan hebben en het schitterend bij de vloer en het rood zal passen. (En mocht het toch te veel van het goede zijn, is er natuurlijk ook zo weer een andere kleur overheen geverfd.)
The large wall in the living room will be red. The same red we had in our current house. That was the first thing we totally agreed on together. It's just our colour.
Orangery - Farrow&Ball
The other wall where a bit harder to decide on. I went from creme to yellow to orange and back to creme or beige. Then I saw a picture of a room with Orangery from Farrow&Ball and I knew; this is it. Henk loved it too, so that's it. The colour is very simular to what we had on our other walls here, but it's a bit more yellow or golden even..  Most people will think it's TOO much, but we don't care. We like it and we'll do what we like. I really think it will be gorgeous, because it's a happy but warm colour, the room is very, very bright so can have the darker colour and it will look excelent with the floor and the red wall. (and if it turns out to be too much, we can always paint over it.)
Wall ; Archive - Farrow&Ball
De slaapkamer wilde ik wat neutraler houden. Ook daar komt veel licht naar binnen, dus het geel wat we nu op de slaapkamer hebben wordt veel te fel daar. Hier heb ik een donker beige voor uitgezocht. Archive van Farrow & Ball. Daar zit een oranje ondertoon in en naast de donkerpaarse gordijnen die daar komen kon dat wel eens heel bijzonder zijn.
De bibliotheek wordt rood. Duidelijk. Niet over te discussiƫren.
De gang krijgt in elk geval ook een rode muur, die waar de trap langs op loopt. De rest weet ik nog niet. Misschien ook het oranje van de kamer, misschien het beige van de slaapkamer. Dat zie ik nog wel, maak ik me nu nog niet zo druk over. Ik heb al wel een leuke muurschildering voor de gang in mijn hoofd, maar dat laat ik jullie wel zien als ik daar mee aan de gang ga.
Wall; Archive - Farrow&Ball
The bedroom will be a bit more neutral. That's also a very bright room, so the yellow we have in our bedroom now will be too strong there. I picked out a darker beige for it. Archive from Farrow&Ball. It has a orangy undertone and next to the dark purple curtains we'll have in there it just could be a winning combination.
The library will be red. Clearly. No discussion possible. 
The hallway will have a red wall too, the one where the stairs are mounted on to. The rest of the walls I still don't know what colour to make them. Maybe the orange of the livingroom, maybe the beige of the bedroom. We'll see. I do have a great idea about a wall art project for the hallway, but I'll show you once I'm working on that. 
We gaan waarschijnlijk de keukenkastjes zwart schilderen. Hij is nu ook al mooi, maar er zijn wat beschadigingen en op die manier kunnen we dat mooi weg werken. Ook knalt dat fornuis er dan niet zo uit. Met het houten blad wat er nu op ligt zal dat heel mooi staan denk ik zo.
Over de kleur van de deur- en raam kozijnen en de deuren zelf ben ik nog niet uit. Mijn lijkt zwart wel heel mooi, maar met al die kleuren wordt dat misschien te veel van het goede. Dan zal het wel gebroken wit worden...
We will probably be painting the kitchen cabinets black. It's a nice kitchen as is, but there are some little dents and nicks and by painting it all we can cover that up nicely. The stove won't pop out as much then and together with the wooden worktop I think it will look stunning.
I haven't decided on the colour for the windows and doors yet. I was leaning towards black, but with all the colours I'm afraid it will be too much of a good thing. So probably they will be a soft white.
Ik ben zo goed als klaar met pakken. Vandaag ga ik alvast de meeste spullen uit de keukenkastjes pakken, alleen de hoognodige spullen laat ik nog even staan. Boven is ook alles ingepakt, op de badkamerspullen en mijn make-up na. De kleren gaan ook pas volgende week in de koffers, vlak voor de verhuizing.
Nog een week en dan krijgen we de sleutels!!! Dan is het huis officieel van ons!! En twee dagen later gaan we echt verhuizen. Het komt nu wel heel dichtbij hoor.
I'm almost done packing now. Today I will pack most of the kitchen cabinets, only leaving the essentials. Upstairs everything is packed away too, except for the bathroom stuff, my make-up and the clothes. Those will go in a suitcase next week, just before we'll move.
Just a week from now we will get the keys!!! Then the house will be officially ours!! Only two days later we will actually move.... It's really coming close now.... 

5 opmerkingen:

  1. How exciting! Thanks for the update; I've been wondering how things were going. Can't wait to see your colors on the walls of your dream home!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wordt vast heel mooi allemaal, dat is jou wel toevertrouwd! Spannend hoor, 't komt nu wel heel dicht bij!! Jaloers op je keuken trouwens, dat wordt gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom echt wel een keer kijken!!!! X Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kom echt wel een keer kijken!!!! X Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. So excited for you both! And your colors are our colors, too! Great Friends think alike :)
    Love you! Hugs to you, Henk and the boys!
    xo, misha

    BeantwoordenVerwijderen