zaterdag 16 mei 2015

Tikkie, ik ben em! // Tag, I'm it!

Het is weer even geleden, maar een paar dagen geleden ben ik aangetikt door Kristi van Thankful Me om mee te doen aan het "Ik Moet Je Wat Vragen Stellen" spel. Altijd in voor een quizje volgen hier de antwoorden op de vragen;

It's been a while, but a few days ago Kristi from Thankful Me tagged me to the "I Mustach You Some Questions"-game.  Happy to oblige, so here are my answers to the questions; 

Vier namen die mensen gebruiken, anders dan mijn echte naam;
Biank (de enige acceptabele afkorting van mijn naam)
eh...
heb ik eigenlijk dus niet....

Four names people call me other than my real name:
Biank (the only acceptable abridgement for my name)
uh...
I really don't have any...

Vier banen die ik heb gehad;
Vrachtwagenchauffeur (de kortste maar mis het het meest)
Taxichauffeur
Planner bij een groot IT-bedrijf
Administratief medewerker bij de Belastingdienst

Four jobs I've had;
Truckdriver (the shortest but miss it the most)
Taxidriver
Planner with a big IT-company
Administrative employee at the IRS

Vier films die ik vaker dan 1 x heb gezien of wil zien;
(er zijn ontelbare films die vaker keek, maar dit zijn de eerste die in me opkomen)
The Green Mile
The Sound of Music
Forrest Gump
Dances with Wolves

Four movies I would watch/have watched more than once:
(there are countless movies, but these are the first that came to mind)
The Green Mile
The Sound of Music
Forrest Gump
Dances With Wolves

Vier boeken die ik aan zou raden;
(en weer, dit zijn er ontelbare, maar weer de eerste die in gedachte schieten)
De Aardkinderen serie van Jean M. Auel
De Reiziger serie van Diana Gabaldon
Alle boeken van Agatha Christie
De naam van de Roos van Umberto Eco

Four books I would recommend;
(and again, there are countless, but these pop to mind first)
Earth's Children series of Jean M. Auel
Outlander series of Diana Gabaldon
All the books of Agatha Christie
The Name of the Rose of Umberto Eco

Vier plaatsen waar ik heb gewoond;
Vlissingen, Maarn, Twello, 't Harde

Four places I've lived;
Vlissingen, Maarn, Twello, 't Harde 

Vier plaatsen waar ik ooit ben geweest;
Europa; Barcelona, Milaan. Kopenhagen, Caïro (oh, da's Afrika eigenlijk)
USA; Chicago, New Orleans, Phoenix, San Francisco

Four places I have been;
Europe; Barcelona, Milaan, Copenhagen, Caïro (oh that's Africa actually)
USA; Chicago, New Orleans, Phoenix, San Francisco

Vier plaatsen waar ik op dit moment liever zou zijn;
Sedona
Ergens in Arizona of Californië
Bij een lieve vriendin in Tennessee
Eigenlijk is ergens, maakt niet uit waar, in de USA prima, zo lang het maar met mijn lief is.

Four places I would rather be at this moment; 
Sedona
Anywhere in Arizona or California
With a dear friend in Tennessee
Actually any place in the US will do, as long as it's with my hubby

Vier dingen die ik niet eet;
Oesters, Franse kaas, sardientjes, olijven

Four foods I won't eat;
Oisters, French cheeses, sardines, olives

Vier favoriete gerechten;
Pizza, Biefstuk met gebakken aardappeltjes en spinazie, Aardbeien, Amandelen

Four of my favorite dishes or foods;
Pizza, Steak with baked potatoes and spinach, Strawberries, Almonds

Vier tv programma's die ik graag kijk;
The Big Bang Theory
Forever
Tussen Kunst en Kitch (ja, erg he?!)
Elementry

Four tv shows I like to watch;
The Big Bang Theory
Forever
A Dutch show that's kind of like the Antique Roadshow (my guilty pleasure!)
Elementry

Vier dingen waar ik naar uit kijk dit jaar;
de zomer, veel warmte in de zomer, genoeg slaap, de quilt voor Ronja afkrijgen.

Four things I'm looking forward to this year;
Summer, lots of warmth this summer, enough sleep, finishing Ronja's quilt.


Vier dingen die ik vaak zeg;
Ik hou van jou (tegen Henk)
I love you (tegen de katten; Britse kortharen he?!)
Hi baby (tegen zowel Henk als de katten)
Zit niet aan je nagels te bijten! (tegen alle vijf ja...)

Four things I'm always saying;
I love you in Dutch (to Henk)
I love you in English (to the cats; British shorthair!!) 
Hi baby (to Henk aswell as the cats) 
Stop biting your nails! (to all five indeed....) 


Nou, allemaal dingen die je dan weer van me weet. Of je er wat aan hebt laat ik in het midden.
Eigenlijk moet ik nu ook nog vier andere bloggers aan tikken, maar dat laat ik deze keer zitten.
Ik heb niet veel volgers en vraag me soms wel eens af of mijn blog überhaubt gelezen wordt. Als je dit leest en je hebt een blog, wees vrij om gezellig mee te doen en je bij deze "getikt" te beschouwen.
Well, all kinds of stuff you now know about me. If you have any use for it is a whole other question all together. 
At this moment I should tag four other bloggers, but I won't this time. I'm not having lots of readers and even wonder if my blog is being read by anybody. When you're reading this and you have a blog, feel free to join in and consider yourself tagged now.

2 opmerkingen:

  1. Oh, thank you for playing along! The Sound of Music is a great choice. I want to go to a sing-along showing of that at the Hollywood Bowl this summer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kwam per toeval op je blog terecht waarin je je afvraagt of je überhaupt volgers hebt. Datzelfde vraag ik mij ook altijd af..... Je kunt mijn blog volgen als je wilt ondanks dat we elkaar niet kennen. Mijn blog vind je op papillon60.blogspot.nl.

    Kan ik misschien die vragen ook eens gaan beantwoorden....

    Groet van een dame uit de Randstad.

    BeantwoordenVerwijderen