zaterdag 9 mei 2015

Oudjaarsdag // New Year's Eve

Morgen is mijn 43e verjaardag alweer... Raar hoe je steeds maar ouder wordt, maar je je gewoon nog steeds een jaar of 25, 30 voelt. Mijn schoonmoeder zei dat altijd al, ook toen ze al ver over de 80 was en dat vond ik toen maar vreemd. Je voelt toch dat je oud bent? Je hebt toch jaren vol herinneringen?
Ja, maar toch....
Tomorrow will be my 43st birthday already....  Strange how you're getting older, but you still feel as if you're 25, 30 years old. My mom-in-law always said the same thing, even when she was far in her 80's and I thought it was very weird then. You can feel you're old?! You're having years of memories, do you?!  Yes, but still....
Morgen word ik 43.... Gek hoe ik me mijn toekomst 25 jaar geleden zag en hoe het er nu uit ziet. Totaal anders. Volledig het omgekeerde zelfs! Het omgaan met de verloren dromen is iets waar ik nog veel moeite mee heb, helemaal omdat er eigenlijk geen nieuwe dromen voor in de plaats zijn gekomen. De dingen die ik echt zou willen zal ik nooit krijgen. 
Tomorrow I'll be 43.... Weird how I thought my future would look like 25 years ago and how it's actually turned out. So different. Completely the opposite really! Dealing with my lost dreams is something that's still difficult for me, especially since they're never replaced with new ones. The things I really want I will never have.
Morgen begint mijn 44e jaar....  Vreemd hoe ik elk jaar weer denk; "DIT wordt Mijn Jaar!" en hoe zo'n jaar dan voorbij gaat met nauwelijks hoogtepunten. Vele dagen zijn hetzelfde, gevuld met overleven in plaats van Leven. Elk jaar neem ik me voor om dit te veranderen, plannen te maken, doelen te zetten, mezelf te verbeteren, maar zonder al te veel resultaat helaas.
Tomorrow is the beginning of my 44th year....  Silly how every year again I think "This will be MY year!" and then see the year pass by without any major events or highlights. Most days are the same, filled with surviving in stead of Living. Every year I have the intention to change this, to make plans, set goals, improve myself, but without much result unfortunately.
Morgen ben ik jarig. Ik haal een leeftijd die velen niet eens gegund is. Ik heb een geweldige man, een goed dak boven mijn hoofd, meer dan genoeg te eten, een familie die van me houd en geen financiĆ«le zorgen. Dit alles is meer dan de meeste mensen kunnen zeggen. 
En toch denk ik vaak genoeg;  "Is dit nu alles?" Waarom zie ik alleen de dingen die ik NIET heb? 
Waarom zijn mijn wensen elk jaar hetzelfde? Een goede gezondheid en kinderen van mezelf. Twee wensen die ik zeker nooit zal krijgen. 
Tomorrow is my birthday. I will reach an age lots are denied to reach, I have a wonderful husband, a good roof over my head, more than enough to eat, a family who loves me and no financial problems. That's all more than most people can say.
And still I often wonder; "Is this everything there is?" Why do I only see the things I'm NOT having? Why are my birthdaywishes every year the samen?  Good Health and children of my own. Two wishes I will never have.

Proost!! // Cheers!!
Morgen begint een nieuw jaar. Ik wens mezelf nieuwe dromen en nieuwe doelen, het kunnen loslaten van oude dromen en nog vele nieuwe jaren om elk jaar weer mijn best te blijven doen. 
Tomorrow is the beginning of a new year. I wish for new dreams and goals, letting go of the old dreams and lots of new years to keep on trying my very best.


1 opmerking:

  1. Oh, I'm so sorry I didn't see this post sooner! Happy belated birthday! I'm sorry that your deepest wishes have not been fulfilled yet. (((hugs)))

    BeantwoordenVerwijderen