maandag 4 mei 2015

De tijd vliegt // Time flies

De tijd vliegt voorbij. Ook als je géén plezier hebt....
De afgelopen weken waren weer met een zwaar tekort aan slaap gevuld met niet veel meer dan lezen en kleine klusjes. Een beetje naaien, veel lezen en internetten.
De lente wil niet echt doorzetten en die ene dag per week dat het mooi weer is zet voor mij geen zoden aan de dijk....  Ik heb warmte nodig!
Time flies. Even when you're nót having fun....
The past few weeks have been filled with not much more than reading and little chores due to the major lack of sleep. A bit of sewing, lots of reading and spending time online.
The spring just doesn't seem to get a grip here and that one day a week it's nice outside just doesn't do anything for me.... I need warmth!! 
Mijn naaimachientje staat ondertussen in de gang mooi te wezen en het ontwerp voor een klein quiltje is al klaar. Een zogenaamd "shadow-quiltje" ofwel schaduw-quiltje gemaakt van die mini-charms die ik vorig jaar in de US kocht.
De grote naaimachine zoemt ook weer wat geregelder - al heb ik vorige week weer niks gedaan - en komt er schot in de quilt voor Ronja. Of ik haar verjaardag ga halen is nog lang niet zeker, maar ik ga mijn best doen. Als er geen gekke dingen gebeuren zou het moeten lukken.
My old sewingmachine is being pretty in the halway now and I've got a design ready for a small qult to lay under the needle. A so called "shadow quilt" made from a little charmpack I bought last year in the US. 
The big sewingmachine is humming away on a more regular bases again too - eventhough I didn't do a thing last week - and the quilt for Ronja is taking shape more and more. If I'll finish it in time for her birthday is still uncertain, but I will surely try. When there are no unexpected events, I should be able to succeed.
Op huizen-gebied ligt het al een poos stil. We kijken wel rond, gaan zelfs huizen bekijken die ons wat lijken, maar ondertussen zelf nog geen kijkers gehad. A.s. woensdag gaan we een huis bekijken met de makelaar en als dat huis ook van binnen naar ons zin is gaan we waarschijnlijk de prijs van ons huis naar beneden doen. Ik denk dat dat de enige manier is om een koper te krijgen.
Ik ben er zelf ZO aan toe om te verhuizen en bij voorkeur nog dit jaar! We zullen echter eerst ons eigen huis moeten verkopen voor we zelf wat kunnen kopen.
In the house-area it's been silent for a while now. We're still looking around, even driving past homes we like a lot, but we haven't had any viewings ourselfs. This wednesday we're going to view a house with the real estate broker and when this one is as good inside as it is outside, we'll probably lower our price. I think this will be the only way to attrackt a buyer. 
I'm sooooo ready to move and if possible this year! We'll have to sell our house first though before we can buy something else.
En zo klunzen we verder. Weinig nieuws onder de zon....
Ik hoop binnenkort eens wat meer te kunnen vertellen. Over een verhuizing bijvoorbeeld....
And just like this we're stumbling on. Not much news to tell....
I hope to be able to share a bit more. About moving house for instance.... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten