woensdag 15 april 2015

Mijn energie keert terug // My energy returns

Het is eindelijk echt LENTE in Nederland!! Vorige week hadden we al 1 dag lekker weer, maar werd prompt gevolgd door een herfst-dag...  Vandaag gaan de tuindeuren voor het eerst weer open! Eens kijken wat de kattenkindjes daar van gaan vinden.
Finally SPRING has arrived in the Netherlands!! We had one good day last week, but promptly followed by an autumn-day....  Today I will open our gardendoors for the first time this year! Let's see how my furry babies will react to that.
De laatste vier weken zijn knap beroerd geweest. Al die tijd klooide ik met een verkoudheid die maar niet over wilde gaan - en nog steeds niet helemaal verdwenen is trouwens - maar sinds dit weekend heb ik weer wat meer geslapen en dat kan ik dan gelijk merken in mijn energie. Ik kan de kamer weer stofzuigen zonder 2 x pauze te houden of flauw te vallen.....
These last four weeks were rather rough for me. All that time I fought an awful cold that just wouldn't go away - and still quite isn't - but since last weekend I have slept a little better and is my energy level improving accordingly. I can vaccuum the livingroom again without having to pause twice or going to faint.
Ik heb ook weer wat achter de naaimachine gezeten en zowaar 2 randjes in elkaar gezet. Arbeidsintensief werkje voor maar 3 cm rand, maar zo veel beter dan een effen randje. Die komen er nog genoeg. Vorige week heb ik ook alle andere blokken en randen al gesneden en 1 van de randen die gepieced moet worden de blokken al van getekend. Die zijn een stuk groter met minder deeltjes, dus zullen sneller de quilt aan doen groeien.
I've also spend some time behind my sewing machine again and actually put together two of the first borders. It's a labor-intensive job for just an inch of border, but it's so much better than a plain one. Those are next and more than enough to my taste. Last week I cut all the fabric for the other borders and blocks and drawn the blocks for one of the other borders too. Those are a lot bigger with few pieces, so that will go a lot faster.
De rest van de tijd - als ik mijn energie weer verbruikt heb dus - zit ik meestal te puzzelen of te lezen. Vorige week heb ik een 1500 stukjes puzzel alleen gemaakt en nu ben ik bezig met een 1000 stukjes puzzel. Meestal doen Henk en ik dit samen, maar degene waar ik nu mee bezig ben heeft heel veel mensjes erin en die vindt Henk toch nooit zo leuk om te maken.  De volgende - voor volgende week denk ik - is 2000 stukjes en ook weer met heel veel mensjes, dus die zal ik ook wel alleen maken.
The rest of the time - when I spend all of my energy - I'm mostly at the table puzzling or reading. Last week I made a 1500 piece puzzle and now I'm working on a 1000 piece one. Henk and I usually puzzle together, but the ones I'm working on now have too many people in them and Henk doesn't like those anyway. The next one is for next week, has 2000 pieces and a lot of people too, so I will be working on that one alone too I'll guess.
En zo keutel ik de dagen aan elkaar, tot ik weer genoeg energie heb om wat meer te ondernemen. Ik ben al in geen weken door de week de deur uit geweest en dat begin ik nu te merken. Ik wil graag weer autorijden, weg, andere dingen doen.  Nog een paar nachten beter slapen, dan kan dat weer hopelijk....
And like that I'll conjure the days together, untill I have enough energy again to go out and do more. I haven't been outside the house for weeks now and it's starting to annoy me. I want to go out and drive our car, go away, do something.  Just have to sleep a couple of nights a bit better and than I will, I hope.... 

2 opmerkingen:

  1. So glad you are feeling better! Hope you enjoy your nice spring weather!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je je beter begint te voelen. Als ik naar de puzzels kijk krijg ik ook gelijk zin om er weer 1 te maken! Ik hoop dat het weer lekker blijft en je je daardoor nog meer energie krijgt. X

    BeantwoordenVerwijderen