donderdag 12 maart 2015

Tijd voor andere dingen // Time to do other stuff

Everdiena; als je niet wilt zien hoe het met Ronja's quilt gaat, moet je nu niet verder lezen!!!! 

(just warning my sister not to read further if she still wants the quilt-design to be a suprise)

Eindelijk. Ik heb in DIT huis mijn laatste muur geschilderd. Ik ben er helemaal klaar mee. Letterlijk en figuurlijk.
Mijn hobbyhoekje is de laatste sectie in huis die de metamorfose heeft ondergaan. Mijn naaimachine is nog in onderhoud, dus lijkt het nog erg leeg, maar vanaf zaterdag kan ik daar weer fris en fruitig aan het naaien. Wat ik trouwens echt nódig moet doen, want ik ben nog geen steek verder met de quilt voor mijn kleine nichtje! Het had een geboortequilt moeten worden, maar over een paar maanden wordt dit meisje al weer 2 jaar!!! Ik schaam me kapot.
Finally. I finished painting my last wall in THIS house. I'm done. Litterally and figuratively!
My creation station was the last section in the house to have its metamorphosis. My sewing machine is still out for maintenance, so it's still very bare, but as of saturday I will be able to sew to my heart's content again. What I really need to do anyway, because I'm not getting anywhere with the quilt for my little niece! It should have been a birth quilt, but in a few months time this girl will become  2 years already !!! I am so ashamed.
Het originele ontwerp voor Ronja's quilt is er één met vier feathered stars in het midden met een paar simpele randen er omheen.  De laatste tijd heb ik erg veel last van mijn handen en werd het naaien met al die kleine stukjes steeds moeilijker, waardoor ik vaak na een half uurtje naaien alweer op moest houden. In dat tempo schoot het natuurlijk niet op.
Aangezien ik 1 van de sterren al af heb en ik de 2e waar ik aan werk zwaar beneden mijn normale standaard vond worden, heb ik besloten alleen die ene ster te gebruiken en een heel ander ontwerp te maken.
The original design for Ronja's quilt is one with four feathered stars in the middle with a few simple edges around it. Lately, I've been having a lot of pain in my hands and sewing with all those little pieces became increasingly difficult, so often after just half an hour sewing I had to stop again. At that rate it will never be finished.
Since I finished one of the stars and find the second one I'm working on now much below my normal standard, I decided to use only that one star and make a completely different design.
In dit nieuwe ontwerp zit één rand met de kleine driehoekjes die ik al had geknipt voor de sterren, maar nu zo dat ik deze kan naaien met de paperpiece-methode. Vele, vele malen makkelijker dan "gewoon" naaien. Zo kan ik toch de puntjes terug laten komen en zal de quilt er niet te simpel uit zien.
Ik hoop dat mijn zusje niet al te teleurgesteld is in het nieuwe ontwerp en dat de quilt zelf mooi zal gaan lukken. Ik heb nog 5 maanden tot Ronja's 2e verjaardag!!!
In this new design there is one small border in which I can use all the little triangles I already cut for the other three stars, but in such a way that I can paperpiece that border. Much, much easier to sew than the "normal" way. This way I can let the little points come back in the design and will make the quilt less boring or simple looking.
I hope my sister won't be too disappointed with the new design and that the quilt will turn out very nice anyway. I have just 5 months to go to Ronja's 2nd birthday!!!! 
Zo'n blij kind!! // Such a happy girl!!

3 opmerkingen:

  1. I love the new design! Your niece is such a cutie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende werkkamer, en wat een mooi quilt
    Fijn weekeinden vanuit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen