maandag 16 februari 2015

Stoute ikke // Naughty me

.... en ik had het Henk nog zó beloofd....  "Nee, écht, ik doe maandag alleen de vloer schoonmaken en ga pas donderdag ofzo een keer schilderen. Eerlijk waar....  Woensdagavond ga ik met mijn zus naar het theather - War Horse - dus moet ik fit genoeg zijn om auto te rijden en een avondje uit te gaan. Dus écht, ik zal het rustig aan doen tot dan......"
Tja, diegenen die mij een beetje kennen voelen hem al aan komen, wetend dat ik nogal eigenwijs ben en nou eenmaal moeilijk stil kan zitten als zo'n klus me aanstaart.....
..... and I so promissed Henk.... "No, réally, I'll only clean the floor on monday and won't paint untill thursday or so. Really, promisse...  Wednesday I have a theather evening with my sister - War Horse - and I need to be fit enough to drive and go out for the evening. So really, I will take it easy untill than......"
Well, those who know me little bit can feel it coming, knowing I'm kind of pigheaded and have a hard time sitting still when a chore is just staring at me like that....
De vloer was al een poosje erg toe aan een goede stoombeurt en nu de boekenkasten weg zijn en daar veel viezigheid onderuit kwam, was vandaag die dag. Na een flinke stofzuigbeurt dus de stoomreiniger te voorschijn gehaald.
Ook al ziet iemand anders het misschien niet, ik weet dat de vloer er heerlijk fris van wordt en er overal weer eens goed schoongemaakt is. De sidetable in de gang krijgt een nieuwe plek tegen de naakte ex-boekenmuur. De gang lijkt gelijk ruimer en opgeruimder.
The floor has been in need of a good cleaning for a while now and since we moved the bookcases last weekend and a lot of dust and dirtyness came from under them, today was that day. After a good vaccuum I pulled out the steamcleaner out of the closet.
Eventhough hardly anyone will notice this, I know the floor is nice and fresh again and everywhere is cleaned good again. The sidetable out of the hallway got a new place against the naked ex-bookwall. The hallway instantly looks more spacious and tidier.
Toen alles lekker schoon, droog en opgeruimd was, heb ik eerst maar eens een lekkere uitgebreide lunch gemaakt voor mezelf. En toen zag ik dat het pas 1 uur in de middag was....
Aangezien ik ervaring genoeg heb met muurtjes sauzen, wist ik dat ik met een ruim uurtje die muur geschilderd kon hebben. Ik heb het nog een half uurtje uitgesteld, mezelf voorhoudend dat ik Henk beloofd had niet te veel te doen vandaag, maar toch....
Om 4 uur was het klaar, de kamer weer opgeruimd, de kwasten weer schoon en de achterkamer opnieuw ingericht.....
When everything was sparkly clean, dry and tidy I first made myself a nice big lunch. And than I noticed that it was just 1 o'clock...
Since I've had enough experience with painting walls, I knew I could get that wall painted in a good hour. I have delayed for half an hour, reminding myself  I had promissed Henk not to do too much today, but still....

At 4 o'clock it was done and finished, the room back in order, the paintbrushes clean again and the back room redecorated.....
De muur is nu in elk geval één kleur. Hij is nog wat vlekkerig, maar we hadden al bedacht dat ik er toch nog een keer met een licht-geel overheen ga. We vinden het allebei écht veel te wit, dus ik ga op zoek naar een muurverf in de kleur van het houtwerk, wat een lichte vanille kleur heeft.  Dan is het toch wat minder steriel en weer wat meer naar onze smaak.
Op de lange muur, boven de sidetable, ga ik een spreuk schilderen. Maar dat is voor later. Vanavond en morgen en woensdag overdag doe ik écht hélemaal niks meer. In elk geval niks waar ik fysiek veel energie hoef te steken. Echt waar, belóófd....
The wall is now at least óne colour. It's still a bit patchy, but we've already decided that I will paint it all again with a light yellow colour. We both feel everything is way too white now, so I'm going to search for a paint in the tone of the woodwork, which has a warm vanilla colour. That way it will feel a little more our style and a little less sterile.
On the long wall, above the sidetable, I will paint a nice saying. But that's for later. Tonight and tomorrow and wednesday I will really won't do anything anymore. At least nothing that will cost me more physical energy. Really, prómissed.....

3 opmerkingen:

  1. If that is an example of taking it easy, I can only imagine how much you get done when you really put your mind to it! lol

    Rest up, so you can be ready for fun with your sister!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow ow ow, stoute jij! Ja je doet toch wel lekker wat je zelf wilt dus. Het ziet er echt heel ruimtelijk uit zo. Ik hoop dat de foto's straks goed over komen en er snel mensen reageren. En nu rustig aan doen en veel plezier bij War Horse! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OOH, eigenwijsje!!

    Maar jeutje zeg, wat een blote kamer zo zonder boekenkasten. Snap goed dat dat niet meer 'thuis' is en 't even slikken is, maar het wordt zo voor potentiele kopers wel makkelijker de ruimte te zien. Ik hoop en duim dat het heel snel het beoogde resultaat gaat opleveren en jij in een nieuw huis een nog grotere bibliotheek kunt oprichten. Mét verrijdbaar trapje! :D

    En nu op je krent en er niet meer af, alleen om naar bed te gaan. En morgen net zo, tot ik je kom halen.

    BeantwoordenVerwijderen