dinsdag 3 februari 2015

Feels like spring! // Voelt als lente!

Vanmorgen kreeg ik van mijn moeder, die samen met mijn zussen en nichtje op de koffie kwamen, een mooi en vrolijk bosje narcissen. De eerste lente-bode!  Het zonnetje doet ook heel erg zijn best vandaag, al is het nog bitter koud...
This morning my mother - she came for a cup of coffee with my sisters and my little niece - brought me a lovely and bright bouquet of daffodils. The first harbinger of spring!! The sun is also doing his very best today, eventhough it's still terribly cold.....
Vandaag ben ik beneden begonnen met het leeghalen van mijn boekenkasten. Ik heb nu 10 dozen vol gemaakt en net de helft ongeveer leeg! Ik sta er zelf van de te kijken hoeveel boeken ik eigenlijk heb. De boekenkasten boven heb ik vorige week al leeggemaakt en waren ook al goed voor 6 dozen vol.
Ik wil de boekenkasten opruimen, omdat potentiële kopers schijnbaar niet door het interieur heen kunnen kijken en de boekenkast een te grote donkere vlek in de achterkamer is. Omdat ik er gewoon alles aan wil doen om ons huis te verkopen heb ik besloten hem weg te halen en die muur wit te schilderen.
Lekker wit, licht en leeg; dat is wat mensen schijnbaar willen.....
Ready for storage // Klaar voor opslag
Today I started to pack up the books in my bookcases downstairs. I already have 10 boxes filled and I'm just half way done! I'm suprised myself that I have this many books. The upstairs bookcases were emptied last week and good for another 6 boxes.
I want to clear out the bookcases, because potential buyers just can't see through our interior and the dark blob that is the wall of books in the back room. I just want to do my very best to sell our home and therefore decided to take it out and paint the wall white. 
Nice and light, white and empty is what people seem to want nowadays...
Arie and Dirk, enjoying the sun//Arie en Dirk lekker in het zonnetje
Voor vandaag heb ik het wel weer even gehad. Morgen weer verder.
In de tweede helft van de kast staan ook veel foto-boeken en die gaan niet in de opslag. Die houd ik liever thuis. Ook staat één van de kasten voor meer dan de helft vol met dvd's, dus dat zal het inpakken lekker versnellen. Daar passen er meer van in één doos. Ik denk dat ik morgenmiddag een heel eind kom.
I'm mr done for today though. Tomorrow I will do the rest of it. 
In the second half of the cases are a lot of photoalbums and those won't go in to storage. Those will stay home. Also there's one of the bookcases that's mostly filled with dvd's and I think that will speed up the packing time. More in one box and light. I hope I will get the job done tomorrow.

2 opmerkingen:

  1. Good luck! If I lived closer, I would come help you. Moving is a big job. Don't overdo it!

    BeantwoordenVerwijderen