zaterdag 14 februari 2015

Boekenloos // Bookless


Een huis is geen thuis zonder boeken.
Dát is precies wat er bij ons nu gaande is; nu alle boeken en boekenkasten weg zijn is dit huis geen thuis meer voor mij. Alles wat dit huis een thuis maakte - de kleuren, mijn boeken, onze smaak - is nu weg.
Ik ben klaar om te verhuizen.
A house is not a home without books.
Thát's exactly what's going on at our place; now that all the bookcases and books are gone, this house is no longer a home to me. Everything that made this house a home - the colours, my books, our taste - is gone.
I'm ready to move. 
 (Deze muur wordt nog geschilderd hoor! // This wall will be painted soon!) 
Het idee dat ik pas in ons nieuwe huis - en geen idee wannéér dat ooit is - weer in een stoel met één van mijn boeken zal zitten kan me nu al verschrikkelijk benauwen. 
Ik heb hier alleen nog mijn e-reader, dus helemaal lees-loos ben ik niet, maar een echt boek is nog altijd veel fijner lezen en in-leven in een boek....
Dat is iets wat alleen een echte boeken-gek kan snappen denk ik.... 
The idea that I won't sit in my comfy with a good book of my own until we are moved in to a new home - and no idea on when ever thát will be - fills me with horror and sadness.
All I have here is my e-reader, so I'm not completely read-less, but a real book reads a lot nicer and it's just a whole lot different.  
That's just something a real booklover can understand I think....
Mijn hemel is een oneindige bibliotheek met openhaarden, vele katten en een drankvergunning....
My heaven is a neverending library with fireplaces, lots of cats and a full liquor licence....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen