donderdag 29 januari 2015

I'm done.... // Ik ben er klaar mee

Ik ben er helemaal klaar mee.  Met facebook.  Ik heb zojuist mijn account laten verwijderen.
Elke dag dezelfde soort updates, "nieuwtjes" en berichtjes van ook meestal dezelfde mensen. 
Tijdrovend en verslavend, nutteloos en het voegt nauwelijks wat toe aan het echte leven.  Ik dacht een poos dat het wel degelijk nut had, me in contact hield met mensen en een deel uit liet maken van hun leven ondanks afstand, maar dat is gewoon een illusie. 
I'm done with it. With facebook. I just removed my account.
Every day the same kind of updates, "news" and messages of usually the same people.
Consuming and addictive, useless and adds little to nothing to real life. I thought for a while that it wás useful, that it kept me in touch with people and let me be a part of their lives in spite of distance, but that is just an illusion. 
De mensen die mij lief zijn en ik echt in mijn leven wil houden zal ik gewoon moeite voor moeten doen om daar contact mee te houden en andersom net zo.  Als iemand mij waardevol genoeg vindt zal hij/zij daar ook moeite voor over hebben. Hoop ik. 
The people who are dear to me and I really want to keep in my life I will just have to do my best to keep in contact with them and the other way around equally. If someone finds me valuable enough, he / she will take the effort to keep in touch. I hope.
Meer als dit heb ik nog steeds niet te vertellen. Ik maak gewoon niks bijzonders mee. 
Ons huis is nog steeds te koop, we hebben nog steeds geen kijkers gehad en we zijn zelf nog steeds aan het rond kijken. 
Ik hoop dat ik snel eens wat meer te vertellen heb - op wat voor een front dan ook. 
Wees lief voor elkaar en tot ziens dan maar.
I still have not much more to tell than this. My life is just very uneventfull.
Our house is still for sale, we still had no viewers and we ourselves are still looking around.
I hope I'll have more to tell you soon - on whatever a front whatsoever.
Be nice to each other and hope to see you soon.

3 opmerkingen:

  1. I agree about Facebook. I've never figured out what the big interest is in it. But that's just me.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I just got on my computer for the first time in a week. We are having major computer problems. I can't get into email to write you and after messaging Henk, I found out about Facebook!
    I don't go on facebook that often to post. I use it most to keep up on our local news and look at pictures. I understand where you are coming from!
    As soon as I can get into email, I will write you.
    I miss you and love you! misha

    BeantwoordenVerwijderen