maandag 15 december 2014

Life so far // Het leven tot nu

Best zielig voor die arme blogje dat ik zo weinig schrijf nu. Geloof me, het is beter zo. Anders wordt het zo'n klaagzang hier..... dat is ook niet leuk toch?
De afgelopen week heb ik voornamelijk in bed gelegen - de fibromyalgie mept me knap voor m'n kont op het moment - terwijl er allerlei heugelijke feiten te vieren waren!!
It's rather sad for this poor blog to be written on so little lately. Believe me, it's for the better. Otherwise this would become one pitysong after another and we don't want that, do we?
The last week I have been in bed for the most part - fibromyalgia is kicking my butt at the moment - while there were all kinds of joyful events to be celebrated!
De 9e was mijn grote zus jarig! We hebben dat zondag al met de hele familie gevierd en dat was heel gezellig. Ik was allang blij dat ik er bij kon zijn en we hebben heerlijk gegeten met z'n allen en Francis had zelf ook een heerlijk gebakje gemaakt. Zoooooo jummie. Over een poosje ga ik die zelf eens maken en deel ik het recept hier wel.
The 9th was my big sister's birthday! We celibrated her day the sunday before with a nice dinner with the whole family. I was so glad I could join in. Francis baked a great cake too, soooo yummy. I will try to make this one myself too soon and when I do I will share it here , okay?
De 11e was mijn vader jarig. Door nieuwe medicijnen waar ik wáánzinnig ziek van geweest ben, kon ik hier helaas niet bij zijn, maar ik heb wel het cadeautje verzorgd, dus heb ik er toch een beetje deel van uit gemaakt.
The 11th was my dad's birthday. I couldn't make it to my parents' home for this, because I was rather ill, but I bought the present for him, so I kind of joined in in the festivities.
De 13e waren Henk en ik 18 jaar getrouwd. Ik had gehoopt me fit genoeg te voelen om samen een dagje uit te gaan, het liefst naar een mooie Duitse Kerstmarkt, maar ik was nog steeds slap en moe en beroerd, dus dat zullen we toch een andere keer moeten doen. Zo jammer, want het was eindelijk eens op een zaterdag en ik heb Henk meestal niet thuis tijdens onze belangrijke dag. Hopelijk krijg ik nog genoeg kansen om het uitgebreider te vieren.
On the 13th Henk and I were married for 18 years exactly! I hoped to be fit enough to go out for the day, wanted to go to a German Christmas-market especially, but I was still too tired and weak and sick, so we'll have to do that some other time. I was very bummed out about this, because Henk isn't home for most special days and now he was. Hopefully I will get more chances to celibrate.
Deze week zal ik niet de hele week in bed kunnen blijven, omdat ik meerdere afspraken heb. Om mezelf aan de gang te zetten heb ik vandaag de kerstboom dan eindelijk maar es gezet en versierd. Ik heb nog nooit zó lang de kerstspullen al beneden gehad zonder er wat mee te doen. Ook heb ik nog nooit de boom zó snel versierd als vandaag. Het is wat minimalistisch, een beetje rood door voornamelijk goud, maar ik vind het wel effe goed zo hoor. Ik heb er de puf niet voor om het erg uitgebreid aan te pakken. Volgend jaar beter.
I can't and won't stay in bed this week, because I think it will make me feel even worse. To kick myself into gear I put up the christmastree today. I never had all the christmas-stuff around for so long and do nothing with them. Also I never put up and decorated the tree as fast as I did today. It's a bit minimalistic, a bit of red inside lots of gold, but it'll do. I don't have the energy to spend more time to it. Next year I'll do better.
Jullie zijn weer even op de hoogte. Hopelijk voel ik me snel weer wat fitter en schrijf ik langer gezelliger. In het geval dat dit toch langer duurt dan gehoopt wil ik jullie alvast hele fijne feestdagen wensen. Ik wens iedereen veel liefde, geluk en goede gezondheid voor het nieuwe jaar en maak er een fijne feestmaand van.
Now you're up to spead again. Hopefully I will feel a bit better soon and will write more and a bit more cheerful. In case it will take more time than I would hope, I want to go ahead and wish you all a very merry holiday. I hope you will all have lots of luck, love and good health in the new year and will have a great holiday-season.

Merry Christmas and a Wonderful New Year!!!

2 opmerkingen:

  1. Happy birthday to your sister and father, and happy anniversary to you and Henk! I'm so sorry that you've been feeling so ill lately. I do hope you are feeling better soon. Merry Christmas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your tree is so pretty, and your kitty picture is SO true! I just heard another ornament hit the floor and there is only one explanation. She looks proud of herself too. Please take good care of yourself and feel much better very soon! I'm sad you have been feeling so unwell.

    BeantwoordenVerwijderen