zaterdag 27 december 2014

Happy Days!

Hopelijk heeft iedereen de kerstdagen fijn en warm doorgekomen. Wij wel in elk geval.
Gelukkig voel ik me ook weer een stuk beter en hopelijk ga ik het nieuwe jaar ook met hernieuwde energie in.
De afgelopen week heb ik ook eindelijk weer es wat achter de naaimachine gezeten. Ik heb een kerstboom gemaakt! Hij was op kerstavond klaar - nouja, hangbaar - maar ik moet er nog wel het één en ander aan aanpassen. Mijn idee met echte lampjes in de gequilte kerstboom ik ook gelukt!!
Hopefully everbody has come through the holidays nice and warm. We did luckely.
Thankfully I feel a lot better now and with any luck I'm going in to the new year with renewed energy.
The last week I've actually spend some time behind my sewingmachine too again. I made a christmastree!!! I finished it on christmas eve - well, it's hangable - but I do have to make some adjustments to it. My idea of putting real lights in my quilted tree actually succeeded!!

Kerst viel dit jaar heel gunstig voor Henk, zodat we zomaal vier dagen samen hebben. Heerlijk.
Om niet de hele tijd achter de laptop of tv te zitten, heb ik een grote puzzel op tafel liggen. We puzzelen graag samen, maar met deze grote jongen - 3000 stukjes - hebben we toch iets meer tijd nodig dan anders. De hele tafel ligt letterlijk vol en we gaan lang zo snel niet als anders. Ik vraag me af of we hem dit jaar nog af gaan krijgen.
Christmas was this year very well placed in the week for Henk and we have four days together now. Love it!  To avoid spending all this time together behind the tv or laptop, we've put a big puzzle on the table. We love to puzzle together, but this big one - 3000 pieces - will take a bit more time than usual. The whole table is filled with pieces and we're not nearly as fast as normal. I wonder if we'll finish it this year....

Dit is het resultaat van een halve dag puzzelen! Dat schiet niet echt op.  En als we 'savonds ophouden en we naar bed gaan, moeten we de boel goed onderstoppen, anders gaan de jongens er natuurlijk mee verder 'helpen'....   Het tafelkleed wordt ook vastgelegd met boeken en andere zware dingen, want alleen een kleedje houdt de heren niet tegen.
This is the result from half a day puzzling! That's not going very fast.  
And if we finish for the day and want to go to bed, we will have to secure the whole lot correctly, otherwise our boys will want to 'help'...  The tablecloth has to be held down by books and other heavy stuff. Just a cloth won't stop our feline friends of course.

Allemaal nog een heel fijn weekend en tot snel weer.
Y'all have a wonderful weekend and see you soon again.

2 opmerkingen:

  1. OOOOOHHH!!!! wat een super leuke quilt!! Helemaal leuk ook met die lampjes erin. Fijn dat je ook weer ff aan het quilten bent geweest.
    Door de foto's van het puzzelen krijg ik ook zin om er weer 1 te maken! Succes met die van jullie. Hij is echt mega! XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. So glad you are feeling better! The quilt looks so pretty. We have a puzzle on our table, too, and it is taking us forever. Ours is only 1000 pieces, though.

    BeantwoordenVerwijderen