maandag 13 oktober 2014

Schoonmaakbui // Housecleaning spree

Het is wel heel bevorderlijk voor het huis om geregeld kijkers te krijgen.  De boel blijft lekker aan kant en alles wordt toch net even wat vaker en vooral grondiger opgeruimd.
Morgen komen er weer kijkers, dit keer de éérste via de makelaar. Ik ben heel benieuwd waar het op uit draait.
It's a very good thing for our home to have viewers for the house every now and than. The house stays neat and clean and everything is just a bit more thouroughly organized and put away.
Tomorrow we'll have new people over, this time the first couple through the real estate broker. I'm very curious on how it will turn out.
Niet HET huis, maar zelfde stijl.
Not THE house, but simular style
Zelf zijn we toch wel heel verliefd aan het raken op een mooie woonboerderij in Drenthe. Ik kijk bijna elke dag naar de foto's op Funda en in het weekend hebben Henk en ik het er steeds over gehad. We weten al welke kleuren waar komen, waar de garage moet komen en hoe we de meubels neer gaan zetten. Dit is eigenlijk voor het eerst dat we zo hoteldebotel zijn over een huis. En we hebben hem nog niet eens in het ECHT gezien!!!

Weer niet van HET huis, maar wel zulke balken enzo
Again, not THE house, but it has such beams and stuff.
Henk and I are falling more and more in love with this gorgeous farmhouse in Drenthe (a province of the Netherlands, a different one from where we live now.)  Almost every day I watch the pictures online and this weekend we talked about it constantly. We already know where we'll put the furniture, which colours go where and where the garage should go. This is really the first time we are so head over heels about a home. And we haven't even seen it in REAL yet!!!
Ik had gehoopt vandaag ook weer aan de quilt voor Ronja te beginnen, maar na een paar uur schoonmaken en opruimen had ik de puf aardig op en mijn handen hadden ook niet zo veel zin meer. Verder moet ik ook in vier weken tijd nog drie dikke boeken uit lezen, omdat half november het nieuwe deel van die boekenserie uit komt en ik weer helemaal 'bijgelezen' wil zijn. En dan hebben we het ook over écht dikke boeken hoor. Deel 5 - waar ik nu mee bezig ben - heeft 1654 pagina's, deel 6 heeft er 1451 en deel 7 1163. Het nieuwe deel is zelfs opgedeeld in 2 boeken, omdat die anders veel te dik werd..... Oh, daar kan ik me toch ZO op verheugen!! Nog een maandje doorlezen dus.
Wellicht handig als er af en toe kijkers blijven komen, zodat het huis ook nog wat aandacht krijgt tussendoor.
I had hoped to work on Ronja's quilt today again, but after a few hours spend cleaning and putting things away, I really had no energy left and my hands were rather sore too. 
Furthermore I had to do some heavy reading too, because in about 4 weeks time there will be a new release of series and I want to be all 'read-up' by then. We're talking heavy duty books too; part 5 - in which I'm reading now - has 1654 pages, part 6 has 1451 pages and part 7 just 1163 pages. But, the new part is coming out in 2 seperate books, to avoid a really massive book!  Oh, I'm so looking forward to this book!! Just one month of steady reading.
So, maybe good if we keep having regular visitors too, so the house will get some attention in between al that reading.

1 opmerking:

  1. What is the name of the book series you are reading? (And is it translated into English?)

    BeantwoordenVerwijderen