vrijdag 24 oktober 2014

Onverwachte drukte // Unexpected bustle

Alweer vrijdag, maar naar mijn idee is het weekend al lang begonnen. Woensdagavond eigenlijk al...
Toen belde Henk me namelijk op dat ik hem op kon komen halen. Zijn vrachtwagen moest voor een beurt en nog naar de spuiter voor wat reperatiewerkzaamheden en aangezien het niet zo druk is, mocht Henk lekker naar huis. Joepie!! Zo maar een paar dagen vrij!!!
It's friday again, but for us the weekend is already started. Wednesday evening actually.... Henk called me that afternoon to ask if I could pick him up. His big rig needed to go to the garage for a service and after that to the refinisher for some repair works and since it wasn't that busy, Henk could go home for that time. Yeah!!! Just a few day off work!!!
Messy Attic (not ours) // Rotzooi op de zolder (niet de onze hoor)
Gister hebben we samen een hoop gedaan! We hebben eindelijk eens een begin gemaakt met het opruimen en organiseren van de zolder. Eigenlijk een soort "wens-denken" en een soort voorbereiding op een toekomstige verhuizing....
Spullen opruimen die al jaren daar staan, maar eigenlijk wel weg kunnen - 6 dozen vol kleren in een maatje waar ik in dit leven nooit meer in ga komen - en nutteloos zijn geworden - 6 dozen vol videobanden die niemand meer wil. Tijdschriften die al 7 jaar niet meer opgeruimd zijn in archiefdozen gepakt.
We zijn nog niet halverwege, maar we hebben nu al een ruimte gecreƫerd die ik niet meer voor mogelijk had gehouden!
Vandaag gaan we nog even verder met het projectje zolder. Samen gaat zoiets toch veel sneller en efficiƫnter als wanneer ik dat alleen moet doen. Al was het maar om de spullen van zolder te krijgen, die ik zelf niet eens opgetild krijg.
Neat attic (not ours either) // Mooie zolder (ook niet de onze)
Yesterday we got a lot done together! We finally made ​​a start on cleaning up and organizing the attic. Actually a bit of "wishfull thinking" and a kind of preparation for a future move .... 
We cleaned up stuff we should have get rid of years ago,- 6 boxes full of clothes in a size I will never fit into in this lifetime - and have become useless - 6 boxes of videotapes that nobody wants anymore. We packed up magazines in boxes that have not been touched in 7 years. 
We are not even halfway through, but we have already created a space that I had not thought possible! 
Today we will continue with the attic project. Together this is so much easier to do and much more efficient too. If I had to do this all by myself, I couldn't have done half of the work, if it was just because I can't get some of the boxes lifted, let alone get down two flight of stairs.
Morgen gaat Henk samen met mijn broertje en neefje weer een dag in de tuin aan de gang. De vijver is ondertussen ontmanteld, al ligt het gat er nog wel. Morgen gaat de bestrating van het achterste terras eruit en naar mijn broer toe, die daar weer mooi zijn eigen tuin mee op gaat knappen.
Hopelijk kan de tuin morgen een hoop netter worden, met het oog op de huis-kijkers die op dinsdag komen. (Duimen jullie even mee dat ze net zo verliefd op ons huis worden als wij op onze droom-boerderij in Drenthe?)
Tomorrow Henk, my brother and my nephew will go on with our garden. The pond is already dismantled, although the big hole is still there. Tomorrow the boys will take away the paving of the big terras and it will go to my brothers' so he can do up his garden with it. 
Hopefully our garden will look a little bit neater at the end of the day, seeing we will have some viewers this tuesday. (Will you send some good vibes this way and hope with me that they will fall in love with our house like we did with the farmhouse in Drenthe?!) 
Zelf ga ik morgen met mijn moeder, zussen en twee "vriendin-zussen" een workshopje doen bij een andere vriendin. Nog voor onze moeder's verjaardag (8 juni!!!) gaan we allemaal een mooi houten bord beschilderen met een mooi spreuk naar keuze. Ik heb dat al eens eerder gedaan en het leek ons wel leuk om dat met ons allen nog eens te doen.
Ik heb nog steeds geen keus gemaakt in welke spreuk ik zal gaan maken, maar daar komen jullie morgen of zondag dan wel achter he?
Tomorrow I will go on a workshop together with my mother, sisters and two "friend-sisters" at the home of another friend. This is still for our mothers' birthday (june 8!!!) and we all will make a wooden sign with a nice quote of our choice. I've done this before and we thought it would be a fun thing to do together.
I still haven't made a choice of which quote I will make, but you will find out tomorrow or sunday, okay?

1 opmerking: