vrijdag 17 oktober 2014

'k Heb een lange dag gehad // I've had a very long day

Arie die me in de gaten houdt tijdens het werk.
Arie checking up on me and my work.
Voor het eerst in weken, misschien wel máánden, heb ik weer es een echte volle en actieve dag gehad. Op tijd eruit, niet te lang over ontbijt lopen teuten, was weg gestreken (waarvan 2 bloezen die al sinds de vakantie klaar hingen - 3,5 maand dus!!!) en de bovenverdieping opgeruimd. Daarna beneden de boel gezogen, bakken gedaan, gestoft en een vaat van een week weggewerkt. Dit alles was om 1 uur allemaal klaar. Eerst lekker geluncht en daarna voor het eerst sinds februari weer aan een quilt gewerkt!!
For the first time in weeks, maybe mónths, I've had a full and active day today. Got up on time, didn't dilly-dally with breakfast, worked away some iron work (of which two blouses that had been hanging there since our holiday, 3,5 months ago!!) and tidied up the rooms upstairs. After that I vaccuumed downstairs, cleaned the litterboxes, dusted and worked away a week worth of dishes. All of this was done around 1 o'clock. I had a nice lunch and afterwards got behind the sewingmachine to work on a quilt for the first time since last februari!!
Ik kon wel merken dat ik een poos niet met zulk precisiewerk bezig ben geweest, want het kostte me allemaal toch wel veel tijd. Ik ben meer dan 3 uur bezig geweest, maar heb verbazend weinig genaaid. Of ben ik gewoon vergeten hoe langzaam zoiets ging??
Om een uur of half 4 werd de verf afgeleverd die ik gister besteld heb. Ik ben al een poosje bezig met een kastje te schilderen en het word maar niet naar mijn zin. Gister heb ik dan toch maar die kalkverf gekocht die ik eigenlijk wel wilde hebben, maar het onzin vond om het te kopen voor één zo'n ding. Naaimachine uit en kwast gepakt en gelijk een stuk geprobeerd. Achteraf gezien had ik dit dus gelijk moeten doen, want het is precies wat ik in mijn hoofd had en had me dus een hoop stress en werk gescheeld. Omdat ik alleen al zo lang achter de naaimachine had gezeten, ging het schilderen niet meer zo lekker. Mijn handen wilde gewoon niet meer.
It was easy to notice I haven't been sewing so precisely for some time, because it all took me a long time to get right. I've been sewing for over 3 hours, but did suprisingly little for that time. Or did I just forget how much time this work takes??
Around half past 3 the paint I ordered yesterday was delivered. I am working on a little cabinet for some time now, but it just won't get the way I wanted to. Yesterday I finally did order the chalkpaint I wanted for all that time, but found too silly to buy for just one piece. 
Shut the sewingmachine off and took up a brush to try a little piece. Now I know I should have bought this when I started, because it would have saved me a lot of stress and work. Since I have been sewing for so long though my hands wouldn't work any more and the painting has to wait one more day.
Tijd om op de relaxstand te gaan!//Time to relax!
Voor vandaag hou ik het dus voor gezien. Nog even dit stukkie maken, een hapje eten maken en dan lekker met een boek op de bank. Hopelijk is Henk ook op tijd thuis vandaag en kunnen we weekend houden.
So, I'm calling it a day for now. Just finish this little blog, make something to eat and than grab a book and settle on the coutch. I hope Henk will be home in time tonight and we can start the weekend together.
Fijn weekend allemaal!!
Have a great weekend y'all!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen