woensdag 8 oktober 2014

Finally some creativity again // Eindelijk weer wat creativiteit

Vandaag ben ik eindelijk weer eens creatief bezig geweest en zowaar een uurtje achter de naaimachine doorgebracht. En ja, ook daadwerkelijk genaaid...
Een hele poos terug had ik al eens twee slabbetjes voor mijn kleine nichtje gemaakt en die bevallen zo goed dat er een verzoek voor nog een paar kwam. Daar de kleine meid ook groter wordt maak ik ze gelijk in een maatje groter, zodat ze er langer wat aan heeft.
Today I finally have been creative again and even spend an hour behind the sewing machine. And yes, I did do some actual sewing too....
For a while back now I made some bibs for my little niece and her mom loves them so much she requested some more. Since the little girls is getter bigger too, I'll make them a size bigger this time, so they can be used for a while longer.
Ronja op haar 1e verjaardag // Ronja on her first birthday
Van mijn moeder kreeg ik twee handdoekjes die nauwelijks gebruikt worden, om daar ook zo'n slabschortje van te maken. Goed te wassen en nemen wat meer vocht op als die mooie quiltstofjes. Ik heb 2 schortjes van de handdoek helemaal af gekregen en 3 anderen al voorbereid. Ik moet morgen eerst nog wat biasband halen, want er gaat aan zo'n klein ding toch snel een meter of 3. En zo veel had ik dus niet. Eén van de schortjes heeft nu 3 kleuren band, omdat ik allemaal korte stukjes had. Ik zeg gewoon dat het zo hoort....
My mom gave me two small towels that are rarely used, to make more of those bibs with. That's a good fabric to wash and they'll take up more 'dirt' than those quilting fabrics. I finish two of the bibs made out of towel and prepared 3 more different ones. First I'll have to pick up some binding, because there's going about 3 yard into one little bib and I haven't got that much. One of the bibs now has three different colours of binding on it, because it was all I had left. I will say that's the way it's supposed to be....
Hopelijk is dit het nieuwe begin van verse creatieve energie. Toen ik zo bezig was voelde ik ineens dat ik het best had gemist om lekker zo bezig te zijn. Eerst maar die schortjes af zien te krijgen voor mijn nichtje en zus en dan zien we wel weer verder.
Hopefully this will be the start of some fresh creative energy. When I was busy like this I really felt that I missed being busy like that. First I'll finish those babrons for my niece and sister and after that we'll see...
Waar werd jij blij van vandaag??
What made you happy today???

1 opmerking:

  1. I spent the morning helping a friend pack for her upcoming move. Her move doesn't make me happy, but I'm happy for her, and happy that I could help.

    BeantwoordenVerwijderen