donderdag 2 oktober 2014

Dankbaar zijn //Being thankful

Om in moeilijke tijden je verstand erbij te houden is het een goed idee om er geregeld even bij stil te staan hoeveel mooie dingen er om je heen zijn en je leven verrijken. Ik probeer elke avond voor het slapen gaan (of wakker liggen) even de verschillende dingen te herinneren die mijn leven mooi maken. Ik ben hier mee begonnen sinds ik de blog van Kristi "Thankful Me" volg. Zij heeft elke zondag een speciale topic daarover, welke onderdeel is van een hele groep mensen die dan 10 dingen opnoemen waar ze die week dankbaar voor waren. Ik doe hier niet aan mee, omdat ik eerlijk gezegd nooit aan 10 kom zonder in herhaling te vervallen. Ik vind het echter wel heel verlichtend om haar wekelijkse lijst te lezen. Het zijn juist zo vaak de kleine dingen die het hem doen.
To stay sane in difficult times it's a good idea to remember every now and than all the great things that enrich your life. Every night before I go to sleep (or lay awake) I try to remind myself of all the wonderful things that make my life worth living. I started to do this since visiting Kristi's blog "Thankful me". Every sunday she has a special topic on that, together with a big group of people, who list ten things of thankfulness each week. I never joined in, because - to be honest - I never get to ten without repeating myself on a regular base. I find it very enlightning to read her weekly list though. It's so often the little things that do the trick.
Op Facebook is nu een dergelijk dingetje gaande, waar ik sinds gister ook aan mee doe. Vijf dagen iets opnoemen waar je blij van wordt. Dát lukt zelfs mij nog wel. Het leek me ook een goed idee om dat misschien wat langer proberen vast te houden. Er moet toch gewoon minstens één ding zijn waar ik blij van word elke dag?!
Dus, dat is mijn poging om zo ook weer wat regelmatiger te bloggen, wat positiever te bloggen en mijzelf bewust te maken van alle mooie dingen om me heen, zonder alleen de "dagelijkse" dingen te zien.
On Facebook there is sort of a simular thing going on, wich I joined yesterday. For five days naming a thing that makes you happy. Thát's even do-able for me! It also seemed a good idea to try to keep this up a little longer here. There has to be at least one thing a day that makes me happy?!
So, this will be my attempt to blog a little more regular and blog a little more positiv and make myself more aware of all the lovely things surrounding me.
Gister liet ik op Facebook een foto van mijn overheerlijke lunch zien; twee petit pains uit de oven belegd met rosbief.  Och, wat een zaligheid! Sinds ik mijn maagbandje niet meer heb kan ik weer van zulke heerlijke broodjes genieten. Een beker melk erbij en mijn lunch is compleet.
Yesterday I shared a picture of my lovely lunch on Facebook; two petit pains fresh from the oven topped with roast beef. Oh dear, how wonderful! Since I no longer have that gastric band, I can enjoy those kind of lovely lunches again. Joined with a glass of milk my lunch was complete.
Vandaag plaatste ik wat foto's die ik gisteravond in bed had gemaakt. Nog even lezen voor het slapen gaan met mijn kattenkinderen om me heen. Arie en Dirk liggen altijd strak tegen me aan, Bram wil het liefst op mijn buik liggen en Cees ligt graag om me hoofd heen op het kussen. Maar voor dat gebeurd moet Cees eerst nog even spelen en donderjagen. Lekker gek doen, achter zijn staart aanzitten (en halverwege van het bed lazeren) en gewoon even wild doen. Gister vond hij het touwtje aan het fototoestel onweerstaanbaar en maakte ik wat leuke, zij het wazige, actiefoto's.
Today I placed some pictures I took last night in bed. I always read before I go to sleep, surrounded by my furry babies. Arie and Dirk always lay right beside me, Bram wants to lay on my stomach and Cees crawls around my head on my pillow. But, before that, Cees always want to play and be silly for a while first. Just plain silly, chasing his tail (and always falling of the bed while doing so) and just be a wild child for a bit. Yesterday he found the string of the camera wildly attractive and I made some funny yet blurry action pictures.
Waar word jij blij van??
What makes you happy??

1 opmerking:

  1. It makes me happy to know that thankfulness is making a difference in your life! Thanks for the shout-out. :-) (You're always welcome to join the blog hop, even if you can't come up with 10 things!)

    BeantwoordenVerwijderen