dinsdag 1 juli 2014

Page - Flagstaff

De dag begon weer zonnig en warm! Om half 9 al 30 graden is niet misselijk en ik kan er nog niet erg aan wennen.
We hadden om 10 uur een reservering bij de Antelope Canyon Navajo Tours voor een bezichtiging van de upper Antelope Canyon. Hier keek ik erg naar uit, dus om 7 uur ging de wekker alweer om maar zeker te weten dat we op tijd zouden zijn. Ook moesten we dus alle spullen weer in de auto gepakt hebben, omdat we daarna door zouden rijden naar Flagstaff.
The day began sunny and warm again! Around 9.30 am it was already 86 degrees and I still can't get used to that actually.
We had a reservation at 10 o'clock at the Antelope Canyon Navajo Tours for a viewing of the upper Antelope Canyon. I've been really looking forward to this, so I set the alarm at 7 am, to make very sure we wouldn't be late. We also had to pack up again and get everything in the car before we left, because we would drive right to Flagstaff afterwards.
De canyon is adembenemend mooi en een echte aanrader voor iedereen die ooit die kant op gaat. Hier een klein fotoverslag van onze ochtend;
The canyon is really breathtaking and a real recommendation to everyone who ever comes this way. Here is a small picture-report of this morning;



















Om iets voor 12 waren we weer terug bij de auto en zijn we op weg gegaan naar Flagstaff voor weer even wat anders dan al dat natuurschoon. Begrijp me niet verkeerd, we hebben zo veel mooie dingen gezien die ik niet graag gemist had, maar na verloop van tijd kun je echt geen natuur meer zien en het niet echt meer waarderen, omdat je gewoon vol zit. Het wil er in mijn hoofd niet meer bij.
De reis er naartoe was weinig bijzonder en het grootste deel al bekend terrein. Ik heb zelfs onder het rijden een tukje gedaan.
Just before noon we were back at the gate and car and we drove off to Flagstaff for something different from more natural beauty. Don't get me wrong, we did see a lot of gorgeous views and surroundings I wouldn't want to have missed for the world, but you can see only so much gorgeousness before you long for something different! My head just won't absorb anymore of that, my head is full.
The trip to Flagstaff was rather unremarkable and for the most part familiar terretory. I even took a nap while Henk drove.
Eénmaal in Flagstaff zelf zijn we eerst naar ons hotel van vorige keer gereden om een kamer te boeken. Daarna zijn we aan de overkant van de weg naar het winkelcentrum gegaan en eindelijk de BootBarn bezocht waar ik de hele reis al naar zocht. We zijn goed geslaagd en Henk zit weer goed in zijn spijkerbroeken en heeft zelfs een mooie nieuwe riem gekocht.
Ik kan laarzen passen wel vergeten deze vakantie, want ik heb al een hele poos zulke opgezette voeten en onderbenen, dat zelfs mijn eigen schoenen nauwelijks passen. Dus nieuwe schoenen passen hoe ik al helemaal niet te proberen.  Ik heb nog nooit van mijn leven last gehad van dikke voeten - ik heb juist bijzonder makkelijke voeten - maar uitgerekend nu dus wel.
Ik lig nu dan ook met mijn pootjes omhoog, terwijl Henk even alleen naar een grote truckstop hier in de buurt is. Ik ben gaar voor vandaag. Als het echt héél bijzonder is gaan we er morgen nog wel een keer heen.
When we arrived in Flagstaff we first went to the hotel we stayed before to get a room. After that we crossed the road to visit the shopping centre there and finally go the a Boot Barn, which I have been searching for all trip long!  We had good luck and Henk has plenty jeans again and even bought a new leather belt.
I won't be able to fit any boots this holiday, because my feet and lower legs are so swolen for quite some time now, that even my own shoes won't fit anymore. So, trying on new shoes is out of the question now. I never ever had any trouble like this with my feet like this - I actually have the most easy feet - but of all the times I have the puffy feet now! 
I'm now on the bed with my feet on a pile of pillows, while Henk is gone to a large truckstop near here. I'm done for today. If it's really really wonderful and big I will see it tomorrow.
Morgen gaan we naar Sedona en blijven daar tot zaterdag. Heerlijk uitrusten, de omgeving daar opzuigen en allerlei leuke dingen doen hopelijk. Vrijdag is het hier een grote feestdag en is er overal van alles te doen, dus dan zullen we ons ook vast wel vermaken.
Tot morgen dan maar?!
Tomorrow we will drive to Sedona and we'll stay there untill saturday. Relax and rest, sucking up the inviorment and do all kinds of fun things there I hope. Friday is 4th of July, so there wil be lots to do too than and we won't get bored I think.
Untill tomorrow than?! 

4 opmerkingen:

  1. Yes, there should be plenty to do on the 4th. Make sure to find a good spot to view fireworks that night!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. toverachtig mooi die grotten. leuk dat jullie the 4th of july meemaken daar :)XX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh wow wow wow... die grotten zou ik idd ooit nog wel es in het echt willen zien, ik vind foto's daarvan altijd bijna surrealistisch... zo bijzonder. Gaaf dat je daar nu geweest bent.

    Snap helemaal wat je bedoelt, overkill aan moois. Net als 'tempelmoe' in Egypte ;)
    Heel veel plezier in Flagstaff en straks in Sedona. Toch gaaf om de 4th daar mee te maken. Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen samen.
    Wat een prachtige foto,s.
    Hoe kan zoiets zo worden, ben benieuwt naar de verhalen als jullie terug zijn.Veel plezier en neem jezelf in acht met dat warme weer. tandje lager en veel drinken.Tot het volgende verhaal Knuffel Ma

    BeantwoordenVerwijderen