maandag 14 juli 2014

Geen tijd om te rusten // No time to rest

*Welkom terug van vakantie. 't interesseert niemand wat.*
Nog geen week thuis en het is al haast of we nooit zijn weg geweest.
Henk is vandaag weer aan het werk gegaan, al helpt hij deze week op de loods en is hij dus elke avond thuis. Even rustig acclimatiseren van 4 weken samen zijn is ook wel fijn. Ook voor hem lekker dat hij kan slapen met een airco, in plaats van zo'n warme cabine van de vrachtwagen.
Haven't been home for a week and it feels as if we never went away.
Henk started work again today, although he's helping out in the warehouse and will be home every night this week. Having a nice and calm adjustment to being together for four weeks is nice too. It's nice for him too, being able to sleep at home with the AC instead of that cramped warm cabine of his truck.
Ik ben vandaag aardig aan het werk geweest om het huis zo opgeruimd en schoon mogelijk te maken. Woensdag komt de makelaar namelijk om foto's te maken, zodat het huis te koop kan. Na 4 weken vakantie en ook vóór de vakantie weinig gedaan te hebben, is het wel hard nodig hoor. Of ik alles gedaan krijg weet ik niet. Ik denk het haast niet, want ik moet morgenochtend eerst nog weg en ik heb vandaag nog niet de helft af gekregen.  De voortuin is gelukkig gedaan door onze lieve oppasser, maar de achtertuin is een grote bende en heb ik me al bij neer gelegd dat die niet meer aan kant komt. De foto's van vorig jaar liggen al klaar voor de makelaar en moet hij die maar gebruiken. De tuin moet nog maar even wachten.
I've been hard at work today getting the house tidy and clean. Wednesday the real estate agent will come over to take pictures so it can go on to the market. After four weeks of vacation and not having done that much befóre the holiday, it was a necessary job indeed. If I will get everything done I don't know yet. I doubt it, because tomorrow morning I have an appointment first and today I didn't finish half the work I wanted. 
The front garden was luckely taken care of by our lovely housesitters, but the back garden is a real mess and I've already made piece with the idea that won't get done before wednesday. I've already looked up some pictures of the garden for the r.e.a. to take with him and use for the advertisement. The garden will have to wait.
Oude kleuren, oude indeling // Old colours, old setting
De waskamer, badkamer en kleine kamertje zijn aan kant, onze slaapkamer doe ik morgen. Zojuist de kamer goed schoongemaakt, stofgezogen en met de stoomreiniger eroverheen (lekkere klus wanneer het 23 graden in huis is met een luchtvochtigheid van 95%) en ben zelfs nog met meubels aan het schuiven geweest. Ik weet nog niet goed of ik het zo laat staan of dat ik het weer terug zet zoals het stond.
Eigenlijk moet de zolder ook nog, maar die staat zo vol dat ik geen idee heb waar ik er mee heen moet. Dan maar geen foto van de zolder hoor....
Voor vandaag hou ik er mee op, want als ik zo doorga, heb ik volgende week alwéér vakantie nodig!
Nieuwe kleuren, nieuwe indeling // New colours, new setting
I've finished the laundry room, the bathroom and small bedroom. Our bedroom will be done tomorrow. Just now I dusted, vaccuumed and steamcleaned the livingroom and kitchen. (Steamcleaning is a great job with 75 degrees and a 95% humidity) and I even rearranged the furniture. I don't know if I will keep it like this or put it back like it was.
I really should do the attick too, but it's so full and stuffed, that I really don't know where to go with it. I guess there will be no picture of the attic than....
I'm finished for today, because I will need another vacation next week if I keep up with this tempo like this!

4 opmerkingen:

  1. Oh, there is so much work involved in moving! Good luck to you. Don't wear yourself out too much.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doe toch kalm aan, stof zie je niet op de foto, en makelaars zijn prima in staat oom mooie foto,s te maken van de grootste bende.
    En zo erg is het vast nog niet.
    Ook zo nu en dan even genieten van het mooie weer, anders is het zo weer voorbij zonder dat je er wat aan gehad hebt.groetjes en knuffel.
    Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mens doe toch es rustig an. Gewoon normaal opgeruimd is goed genoeg voor die foto's. Ga je even in een paar dagen tijd 3 weken vakantie teniet doen. 't Is mooi weer, geniet daar nou van, voor je't weet is't weer herfst en koud.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. So excited for! having a home on the market can be nerve-wracking and stressful! I forgot to tell you how much I loved each home you emailed that you were looking at! Don't over-do it, sweetie!
    xo, misha

    BeantwoordenVerwijderen