woensdag 2 juli 2014

Flagstaff - Sedona

Ondanks dat ik altijd zei dat ik het beste functioneer boven de 25 graden, zal ik dat in het vervolg aanpassen; Ik functioneer het beste tussen de 20 en 30 graden!
Vanmorgen wakker geworden in Flagstaff bij heel wat betere temperaturen en inderdaad, dat is toch een heel stuk prettiger hoor. Alhoewel het nog steeds iets van 30 graden was, bleef het erg bewolkt vandaag en dat was ook eigenlijk best lekker even. Gewoon weer bijkomen van de afgelopen week echte hitte!
Although I always said I function best by temperatures above 76 degrees I promiss I will revise that in the future; I funtion best in temps between 66 and 86 degrees!
This morning we woke up in Flagstaff with more normal temps and indeed, that was a whole lot better! Just have to recover from that last week living with the heat! 
Na een kalm ontbijtje was het al weer half 10 voor we bij het hotel weg reden en wilden we eerst eens die quiltwinkel opzoeken die hier nog ergens moest zitten. De aller eerste keer in Flagstaff - tijdens onze Route 66 reis - bezocht ik hier mijn aller eerste quiltwinkel die er helaas twee jaar later niet meer zat. Wat ik toen niet wist, maar inmiddels dus wel, was dat ze gewoon verhuisd waren naar een groter pand.
En we hebben hem gevonden hoor!!! Eigenlijk zou ik niks meer kopen omdat ik al meer dan genoeg in had geslagen, maar ik zag nog zo'n mooi pakket die ik écht niet kon laten liggen hoor en nog twee paneeltje waar ik al gelijk leuke mogelijkheden in zag. Een quiltlineaal voor het doorquilten en een flesje anti-rafel spul voor het ruwe applique, die ik in nederland nog nooit heb gevonden en mijn buit was compleet!
After a calm breakfast it was again already 9.30 am before we left the hotel and we first wanted to find the quiltstore that had to be there somewhere. The very first time we came to Flagstaff - during our Route 66 trip - I visited my very first quiltshop here that wasn't there two years later though. What I didn't know then but I do know now is that they just moved to a bigger location.
And we found them!! I said I wouldn't buy anything else, because I already bought more than enough, but I saw such a gorgeous quiltkit I just had to have and two panels I saw very cute possibilities in and a flask of no-fray stuff for the raw applique I love so much and a quilters ruler for the actual machine quilting and the last two I never saw in the netherlands before, so I hád to, to complete my catch of the day!
 Denk; na quilten knoopsgaatjes in de boom, lampjes op batterij en aan de schouw hangen!!!
Think; after quilting making buttonholes,  lamps on a battery and hanging on the mantel!!!

** Reizen verbreed je.....  vooral je achterkant.**
Na dit geweldige begin van de dag wilde Henk graag nog eens die verrekte Santa Fe trein filmen. Dat ding heeft ons toch een grotere trauma bezorgd dan ik dacht... Tot onze verbazing toetert dat stomme ding gelukkig niet meer op elke kruising, dus dat scheelt al een heleboel!!
In onze wandeling van de parkeerplek naar het spoor kwamen we echter langs een paar leuke winkeltjes waar we nog even rond geneusd hebben, maar later hebben we de Sante Fe nog gefilmd ook hoor.
After this great start of the day for me, Henk really wanted to film that darned Santa Fe train once again. That thing really is a small trauma for us, more than I thought. To our amazement it doesn't honk his loud horn on every crossing anymore though, so that's a big improvement! 
In our walk from our parkingspot to the railroad we came across all kinds of lovely stores which we visited of course, but we eventually did get to film the Santa Fe train too a little later.
Het was uiteindelijk al voorbij het middaguur dat we pas riching Sedona reden. Het begon boven Flagstaff al aardig donker te worden en onderweg naar Sedona hebben we een kleine bui gehad. Eénmaal daar was het gelukkig wel droog en erg lekker. Het was weer een feest van herkenning dit heerlijke plaatsje in te rijden en zo veel terug te zien. We hebben ook echt één van de mooiste plekken in dit dorp om te logeren; de Sky Ranch Lodge, een motel boven op de bult bij het vliegveld, overkijkend de hele vallei en met mijn favoriete uitzicht over de bergen. Ik geloof dat ik hier maar blijf.....
It was past noon when we eventually leave Flagstaff and drove towards Sedona. It started to get darker with the minute above the town and during our lovely tour to Sedona over the 89A we did get a little bit of a shower. Once we arrived it was nice and dry.  
It was one big feast of recognision when driving into this lovely town and so nice to see all those familiar sites. We really do have one of the most fantastic places you can have to stay over; the Sky Ranch Lodge, a motel on top of a hill near the airport (very small and mostly used for scenic helicopter and small airplane rides), overlooking the whole valley and my favorite view of all the mountains here. I believe I'm going to stay here.....

5 opmerkingen:

  1. What a great place to stay. To wake up with those views. I'm going to have to remember that motel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja warmte kan ook te veel worden, al zou het hier wel fijn zijn.Jullie zien mooie dingen. En je komt nog om in de stoffen, maar wel leuk.Winterwerk, genoeg te doen.
    Mooi verblijf daar, veel plezier en tot morgen. Knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee van die kerstboom!
    En wat is het weer mooi daar, geweldig uitzicht zeg, daar zou ik ook wel een poosje kunnen wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 66 to 86 sounds comfortable. Desert heat really does wear me down!

    Enjoy your time in Sedona!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een prachtige plek om eens even heerlijk bij te komen. dat uitzicht!! XXX

    BeantwoordenVerwijderen