dinsdag 3 juni 2014

Rustig aan... // Taking it slow...

Het is Juni en over 12 dagen gaan we op vakantie!!! Het heeft lang geduurd, maar het komt steeds dichter bij. Ik heb er erg zin in, dat snap je vast wel.
Voor de operatie was ik bang dat ik niet fit genoeg zou zijn, maar nu, een kleine week erna, denk ik dat het geen probleem zal zijn. Als ik me nu maar even rustig hou tenminste....
Gister heb ik toch weer een beetje overdreven met het huishouden en werd ik niet lekker. Ik lag om half 8 al in bed en heb doorgeslapen tot vanmorgen half 9!  Niet meer doen dus, want nu heb ik weer meer pijn. Het was nog te veel te snel denk ik.
It's finally June and in 12 days time we'll go on our holiday!! It took a long time, but it's now moving closer. I'm really exited, as you can imagine probably.
Before the operation I was afraid I wouldn't be fit enough, but now, a small week later, I think I will be alright. If I'll stay calm and easy that is...
Yesterday I overdid my housekeeping chores I guess and I became unwell. I got to bed around half past 7 and slept all through the night and woke up this morning at half past 8!!  Shouldn't do that again, because now I have more pain again too.  It was a bit too much and a bit too soon I guess.
Calgary - Rocky Mountains
Onze reis begint dit keer in Cananda! Glacier N.P. staat al lang op mijn verlanglijstje, dus daar gaan we vanuit Calgary heen. Het was eigenlijk de bedoeling dat we helemaal de Route 89 zouden rijden, van Calgary naar Phoenix AZ., maar dom genoeg had ik er niet aan gedacht dat je geen auto kan huren in Canada om daar vervolgens mee Amerika in te rijden en daar weer af te leveren. Normaal ben ik erg zorgvuldig met zulke dingen van te voren uitzoeken, maar om wat voor reden dan ook kwam ik daar pas achter toen ik de huurauto wilde regelen.  Nu gaan we dus van Calgary naar Glacier Park en dan weer terug naar Calgary. Daar nemen we een binnenlandse vlucht naar Denver, om vanuit daar weer richting het noorden te rijden om Yellowstonepark te bezoeken en vanuit daar weer verder de Route 89 te volgen. Niet erg logisch, maar een redelijke oplossing dacht ik zo.
Our journey will start in Canada this time! Glacier N.P. has been on my to-see-list for a while now, so we're going to drive there from Calgary. It was my plan to drive the Route 89, from Calgary to Phoenix, but stupid enough I didn't think about the fact that you can't drive a rental from Canada all through the US and leave it there. Normally I'm very carefull in figuring things out beforehand, but for what kind of reason I only found this out when I wanted to book a rental car. Now we'll go from Calgary to Glacier Park and back again. Than we will take a flight to Denver and drive from there to Yellowstone Park and drive the Route 89 from there on. Not very logical, but the best solution I could think of.
Waar we in Glacier Park en Yellowstone Park nog in het lente-seizoen zullen zitten - de beste tijd voor beide parken, omdat er dan jonge dieren te zien zullen (kunnen) zijn en de weidebloemen bloeien - is het in het zuiden al volop zomer en gaat de temperatuur in Phoenix nú al over de 100 graden Farenheit, zo'n 37 graden Celcius. Waar we in Canada waarschijnlijk nog een lekkere dikke trui aan kunnen doen, moeten we in Phoenix de ovenhandschoenen aan om het stuur vast te kunnen houden....
Petriglives in Arches Nat.Park
In Glacier- and Yellowstone Park we'll be in the early spring - the best time to visit those parks I've been told, because there will be young animals and the meadow will bloom - but it will be high summer in the south already and the temperatures in Phoenix are already above the 100 degrees.  We'll probably be wearing a warm sweater in the first part or our trip, but could wear oven mits to hold the stearingwheel in Phoenix....
Onze vierde reis door Amerika wordt er weer één van mooie natuur.  Glacier Park, Yellowstone Park, Arches en Canyonlands, de noordkant van de Grand Canyon en de mooie grotten van Antelope Canyon, Horseshoebend en Lake Powell bij Page en als kers op de taart mijn geliefde Sedona, waar we vier dagen zullen zijn en de 4th of July zullen meemaken. Die laatste week is op bekend terrein, om weer bij te komen van al dat natuurschoon. We hebben het al eerder mee gemaakt dat je op een gegeven moment gewoon moe wordt van al dat moois en het gewoon niet meer op kan nemen. Sedona en daarna nog 2 dagen Phoenix is voor ons de ontspanning die we dan echt nodig hebben.
Our fourth trip through the US of A will be one of outstanding beauty of nature. Glacier Park, Yellowstone Park, Arches and Canyonlands, the Northrim of the Grand Canyon and the gorgeous caves of Antelope Canyon, Horseshoe Bend and Lake Powell near Page and as a cherry on top of all this goodness we have my beloved Sedona, where we'll be for four days and will experience the 4th of July. 
That last week is on familiar grounds, to recover from all that beauty of nature before that. We had that feeling before; being overwhelmed and just plain tired from all that beauty and just not able to take in any more. Sedona and after that 2 days of Phoenix is the relaxation we will need. 
Phoenix, Arizona

2 opmerkingen:

  1. I'm really looking forward to following you on this journey. I've wanted to visit all of the places but have only been to Yellowstone. Have a safe trip and don't forget to share lots of photos!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh yes. It's hot here. But you'll do alright. We'll have to meet somewhere.

    BeantwoordenVerwijderen