zaterdag 28 juni 2014

Moab; Schafer Trail and take two on Arches NP

Het gaat weer een beetje een kort stukje worden, want het is ondertussen al half 10 en ik had eigenlijk al klaar willen zijn. In het tempo waar ik meestal mee schrijf, het vertaal in het engels en vervolgens nog foto's bij plaats, ben ik vaak zo anderhalf tot twee uur bezig. Henk heeft een bedtijd ingevoerd voor me en ik moest eigenlijk de computer al uit hebben van hem....
It will be a short piece tonight, because it's already half past 9 and I wanted to be finished by now actually. In the tempo I normally write in, translate everyting to english and than have to place all the pictures, it's normally a job that takes 90 minutes to two hours.  Henk introduced a bedtime for me and I should really have the laptop closed by now....
Dus, vandaag hebben we een tweede trail gereden en die bleek langer te duren dan verwacht. Het was de Schafer Trail die begint in Canyonlands Nat. Park - die we dus helaas niet gezien hebben door tijdgebrek - en weer helemaal terug kronkelt naar net boven Moab. We hebben er in totaal bijna 5 uur over gedaan!!! Wat een waanzinnig mooie uitzichten!!! Wel een kleine correctie op een feitje van gister; dat punt van de film "Thelma and Louise" en dat het op die trail van gister was geschoten is dus niet waar. Die scene is namelijk op de trail die we vandaag reden geschoten. Ik had mijn feitjes door elkaar gehaald. Sorry!  Maar toen we daar stonden zag ik het ook wel en wat een mooi punt in de route was dat! Een rotsformatie hoog boven de rivier waar je ook schitterende uitzichten naar de overkant hebt en een geweldige echo hebt. Henk en ik hebben daar heel hard staan bléren om onze echo door de bergen te horen galmen. 
So, today we drove our second trail here and that turned much longer than anticipated. It was the Schafer Trail that begins in Canyonlands Nat. Park - which we didn't get to see due to a lack of time - and winds his way back all the way to Moab again. It took us almost 5 hours to complete!!!
What a magnificently beautiful trail it was!  I do have to make a small correction on my statement of yesterday though, where I told you about the scene that was taped on our trail then, wasn't true. That end scene was shot on the trail we drove today! I got my facts mixed up. Sorry for that.  But when we were there, I could see it and what a gorgeous part of the route it is!  A rock formation high above the river and beautiful views across from it. There's a great echo there too! Henk and I were shouting in turns to hear our own voices echo through the mountians.

Aan het eind van de trail was het dus al later dan we gedacht hadden klaar te zijn en hadden we dus geent tijd meer om nog naar Canyonlands Park te gaan. De auto moest om 6 uur gewassen en afgetankt terug zijn, dus hadden we nog minder dan 2 uur. De rit naar Canyonlands toe was al drie kwartier, dus dat ging het niet meer worden. Omdat ik me echter nog redelijk fit voelde - beter als gister in elk geval - besloten we nog een keer naar Arches NP te gaan en als nog het pad af te lopen naar het uitzichtpunt op Delicate Arch. Die wandeling dacht ik wel te kunnen met maar een kwartier iets omhoog.  De trail naar de Arch zelf is meer dan drie kwartier stevig de berg op en echt niet haalbaar voor me, hoe goed ik me ook voel.... 
At the end of the trial it was much later than we thought we would finish this route and we didn't have the time anymore to go back to Canyonlands Park. The car had to back, clean and filled up, by 6 pm and we had less than two hours. The drive towards Canyonlands was a good 45 minutes already, so that wouldn't be possible anymore.  Because I felt rather good - better than the day before at least - we decided to drive into Arches Park again and try to walk that path to the viewpoint of Delicate Arch. That was a walk I thought I could do, only 15 minutes uphill.  The trail to the arch itself is over 45 minutes steap up the hill and will never be something I can do, how good I feel or not....
Het pad was toch nog redelijk lastig als ik eerlijk ben en in de éérste instantie was ik van plan halverwege op te houden. Toen kwam er een ouder echtpaar langs en de man wilde dat zijn vrouw ook beneden op hem zou wachten, maar zij wilde perse mee want "ik kom hier waarschijnlijk nooit meer en ik wil die boog zien".  Gestimuleerd door haar woorden besloot ik met ze mee te lopen en ook naar boven te hobbelen. Het viel niet mee, maar we hebben het gehaald!  Henk stond wel effe raar te kijken toen hij me boven zag komen.
The path was still more difficult than I thought to be honest and at first I planned to stay at the bottom of the hill. Then this older couple came past me and the husband wanted his wife to stay there too, but she insisted to go with him because "I will probably never come here again and I want to see that arch with my own eyes".  Motivated by her words I decided to walk along with them up the hill. It wasn't easy, but we made it! Henk was looking really funny when he saw me walking up to him.
Na deze mooie afsluiting van de twee dagen door deze indrukwekkende natuur rijden, zijn we terug gegaan naar Moab, hebben de auto afgetankt, gewassen en teruggebracht.  Daarna hebben we een hapje gegeten bij onze landelijke favoriet - Pizzahut! - en nog een laatste wandeling gemaakt door het dorpje en wat laatste souveniertjes kopen. Een leuk t-shirt voor elk en een Dodge-bordje voor in de garage. 
En nu ga ik dit stukje afronden en weer lekker slapen. 
After this wonderful finish of our two days of driving around in this impressive nature, we went back to Moab, filled up and washed the car and brought it back. After that we had a bite to eat at our national favorite - Pizzahut! - and made a last stroll through town and bought some last souveniers. A nice shirt for the both of us and a Dodge sign for the garage.
And now I'm rounding this up and will go to bed.
Morgen gaan we van hier naar Hatch, UT. als tussenstop naar Page.  Het zal voornamelijk een 'rij-dag' worden en ik heb geen idee of er in Hatch wel internet is, dus of ik morgen wat schrijf valt nog te bezien. Kom maar gewoon even langs en dan zie je het vanzelf. Anders zie je in elk geval overmorgen wat, want dan zijn we in Page en dat is een grote plaats. 
Allemaal een fijn weekend en tot een volgende keer! 
Tomorrow we'll drive from here to Hatch, UT, as a stopover for Page the next day. This will be formost a 'driving-day' and I have no idea if we will have internet there, so I don't know if I will write something tomorrow. Just come by and see if I did. Otherwise I will certainly write the day after, when we're in Page. 
Have a wonderful weekend and 'till next time!!

5 opmerkingen:

  1. Goedemorgen wat een mooie reis maken jullie,en goed dat je toch naar die boog bent gegaan.het is wel een erg woest land,met veel mooie vergezichten.Geniet maar volop, maar dat lukt wel zo te zien, jullie zien er goed uit.Tot morgen als het lukt Veel plezier en rij veilig.Niet te dicht aan die randen hoor.Kus Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beetje saai, steeds dezelfde reactie, maar 't is gewoon wéér WOW! Wat een gave foto's weer en wat een spannend pad hebben jullie gereden, Cool! Als ik dan bedenkt dat veel van 'weidsheid' en 'grootsheid' op foto's nooit zo goed te zien is, zal het in het echt nog tig keer mooier zijn.
    Leuk ook, die foto's steeds met jullie zelf er op, dat moet af en toe wel hoor. 'Henk en Bianca were here'.
    Tof dat zo'n dame dan inspiratie genoeg kan geven om toch die wandeling naar boven te maken. Nu heb je'm toch maar mooi in't echt gezien.
    Lekker slapen (goed plan, bedtijd!) en morgen gewoon een rustige dag in de auto, dan ben je weer topfit voor de volgende ontdekkingstocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a great attitude that woman had! I'm glad you were able to be inspired by her comments--it looks like the view of Delicate Arch was worth it!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk weer even bijgelezen van jullie prachtreis! Super Bianca dat je toch even doorgezet hebt, het was het vást waard! Morgen lekker uitrusten, ook dat is genieten!
    Knuffel, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super goed van je dat je doorgezet hebt en toch naar de boog bent gelopen. Dat heb je maar mooi ff gedaan jij! Prachtige foto's weer en prachtige selfies van jullie samen XXX

    BeantwoordenVerwijderen