dinsdag 10 juni 2014

Last-minute wijziging // Last minute changes

PRUT!!! (Dat was het netste dat ik kon bedenken om mijn frustratie te uiten...)
Over 4 dagen en 19 uur vertrekken we naar Calgary en ik kwam er gisteravond achter dat we dus niet de weg door Glacier Park zullen rijden.  Ze zijn daar nog steeds bezig met sneeuwschuiven en nog niet halverwege de hele route. De weg gaat niet eerder open dan 20 juni en dan zijn wij al weer lang en breed onderweg naar elders. Ik ben al aan het puzzelen geweest om te zien of ik wat aan de route kan omgooien, maar de afstanden zijn gewoon te groot en de route te lang en vol om daar nog veel aan te veranderen.
The red part is closed / Het rode deel is gesloten
CRAP!! (That was the neatest I could think of to express my frustration...)
In four days and 19 hours we'll leave for Calgary and just last night I found out that we won't be able to drive the road through Glacier Park. They're still busy with plowing the snow there and not even half way on the route. The road won't open until the 20th of June and by than we will be well on our way to different places. I've been puzzling to see if I could flip things around on the route I planned, but the distances are just too big and the itinerary too long and full to make big changes anymore.
De overnachtingen bij de ingang van Glacier Park heb ik dus al gecanceld, want ze zijn me te duur om er zonder reden naartoe te gaan. De hele dag ben ik al aan het surfen en kaarten aan het bestuderen om te bedenken hoe ik dit nu moet gaan invullen. Mijn eerste plan was om naar Banff Nat. Park in Canada te gaan en daar rond te rijden, maar daar zijn alle hotels dus én stervensduur én allemaal volgeboekt. Het kan dus maar zo zijn dat we ouderwets op de bonnefooi rond gaan rijden en wel zien waar we uitkomen die eerste dagen in Canada.
Zo ziet het er nu uit.... // This is how it looks right now......
I cancelled the two nights in the hotel near the Glacier Park enterance, because it was too expensive for my taste to go there without the goal we had. I have been surfing the web all day now, studying maps to think of a good alternative. My first plan was to visit Banff Nat. Park and drive around there, but all the hotels there are 1 - very expensive and 2 - all booked full. The chance is very big that we will drive at a venture for those couple of days in Canada.

2 opmerkingen:

  1. Allemensen wat een sneeuw, kun je niet beter gaan skiën.
    Jammer dat je dat park niet in kunt.
    Zoek maar een mooi alternatief.
    Er is vast nog wel meer te zien.
    We zien jullie nog.
    Liefs Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, I'm so sorry. Better to find out now than upon arrival, I guess, but still, how disappointing! Have a wonderful trip!

    BeantwoordenVerwijderen