maandag 30 juni 2014

Hatch - Page

Twee verslagen in één middag schrijven houdt denk ik in dat het tweede verslag een stuk korter wordt dan de eerste....
Vandaag ging de wekker me veel te vroeg af en ik begin nu toch wel ons reistempo te voelen in mijn lijf. Door de hogere temperaturen heb ik gelukkig heel weinig pijn, wat een zaligheid op zichzelf is, maar de vermoeidheid wordt niet minder van de warmte en nu we in Page zijn denk ik juist dat het daarvoor precies tegenover gesteld werkt.
We hoefden vandaag niet ver, maar een kilometer of 200, maar dat vind ik op het moment ook wel genoeg.
Writing two reports in one afternoon will result in a shorter second report than the first I'll guess...
Today the alarmclock went off way too early today and I'm starting to feel the travel tempo in my body now. Due to the high temperatures I don't ache all over luckely, and that's a delight on its own, but the exhaustion doesn't lessen because of the heat and now that we're in Page I actually think it makes it worse.
We didn't have to drive too far today, about 125 miles, but that was more than enough for me now.
Het eerste stuk was erg leuk, omdat we daar dus al eens gereden hebben vier jaar geleden en ik toch nog wel een paar stukken herkende en zelfs van te voren kon zeggen wat er zou komen. Na de afslag naar Zion was dat over, omdat we destijds uit die richting zijn gekomen.
De weg naar Page is eerlijk gezegd weinig spectaculair en de twee plaatsjes waar we doorheen kwamen waren uitzonderlijk stil en leeg, maar dat zal wel komen doordat het zondag is en de meeste winkels en bedrijven gesloten zijn.
The first part was rather fun, because we've already driven that part before, about four years ago and I still remembered some pieces of it and even could predict what would come next. After the road to Zion that was finished, because we came from that direction back when we came here.
The road to Page is quite unremarkable to be honest and the two towns we passes were very quiet and empty, but I guess that's because it is sunday today  and most of the shops are closed.
De temperatuur begon geleidelijk op te lopen en tegen de tijd dat we bij Page zelf waren, was het al zo'n 37 graden. Nu ik dit typ, om iets voor half 7 is het zelfs 39 graden!!!  We waren eigenlijk van plan vanavond nog even rond te gaan lopen of iets te gaan bekijken, maar gezien de temperaturen en dat ik al zo moe ben, gaan we waarschijnlijk gewoon lekker vroeg naar bed.
The temperatures gradually began to rise and by the time we arrived at Page it was about 99 degrees. Right now, that I'm typing this, it's just half past 6 pm and 104 degrees!!  We were going to do some sightseeing and walk around a bit, but seeing the temps and how tired I already am, I thing we'll just go to bed early today.
Morgen gaan we al vroeg op pad met een Navajo gids naar de Antelope Canyon. Dat zijn zulke mooie canyons en wil ik al heel lang heel graag naartoe. We kunnen helaas alleen de bovenste canyon bezoeken, omdat de anderen te veel klim- en loopwerk met zich meebrengen.
Daarna zouden we dus eigenlijk nog andere dingen zien - Horshoe Bend en de Rainbow Bridge = maar die liggen beide zo dat je daar een heel eind voor moet lopen en dat zie ik dus niet zitten. Daarom hebben we besloten om morgen na de rondleiding door Antelope Canyon Page te verlaten en door te rijden naar Flagstaff. Ook daar zijn we eerder geweest - 2 keer al - en daar willen we graag diverse winkels bezoeken voor specifieke dingen die we op de rest van de reis dus niet zijn tegen gekomen.. Op deze manier kost ons dat geen dag in Sedona en komen we ook een beetje uit de hitte. Het is daar 'maar' zo'n 30 graden, in Sedona zo'n 28 graden....
Dus, tot morgen dan vanuit Flagstaff en op naar onze laatste week alweer in dit schitterende land!
Tomorrow we'll have to get up early and we'll go to Antelope Canyon with a Navajo tour gide. Those canyons are so beautiful and I wanted to see them for years now! We can visit only the upper canyon, because the others are too hard to walk and climb for me unfortunatly.
After that we were supposed to go and see other things too - Horseshoe Bend and the Rainbow Bridge - but they are both located in such a way that you'll have to walk for a long time and that's something I really can't do anymore. That's why we decided that after the tour tomorrow we'll get in the car again and drive up to Flagstaff. We've been here before too - two times actually - and we wanted to visit some specific shops there  that we didn't get to visit on the rest of the journey. This way it will not cost us a day out of our Sedona-time and we will get out of the heat too. It's "just" a 86 degrees there, in Sedona about 81 degrees..
So, untill tomorrow than from Flagstaff and headed for our last week in this wonderful country!! 

Als laatste nog even een foto van mij, vanmorgen vroeg. Onze buren in het motel waren bikers uit Oregon en toen ik vroeg of ik hun motor even mocht fotograferen, bood hij meteen aan om een foto van mij te maken terwijl ik er zelf op zat. Ik ben dus voor de trike-versie van deze - een Honda Valkery - aan het sparen, dus liet ik me dat geen 2 keer zeggen. Ik hoor op zo'n ding thuis.....
Finally a picutere of me, early this morning. Our neighbors in the motel were bikers from Oregon and when I asked if I could take a picutere of their bike, he immediately offerd to make picture of me while sitting on it my self! I'm safeing up for the trike version of this bike - a Honda Valkery - so he didn't have to aske me twice! I belong on this machine....

2 opmerkingen:

  1. Hoi kinders.Nou je staat er mooi op, op die motor.
    Maak ook eens een foto van Henk in zo,n grote truck, en hoe vind hij de reis geniet hij ook wel.We wachten weer op het vervolg, Veel plezier samen en tot morgen,Kus Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zag net pas dat ik de vorige verhaal gemist had, net als nog gelezen en gereageerd.En daar waren de foto,s van Henk dus ook. Liefs Ma

    BeantwoordenVerwijderen