donderdag 12 juni 2014

Aftellen naar nul // Countdown to zero

Nog twee-en-een-halve dag en dan is het zo ver! Oeh, het wordt steeds spannender.
Zojuist zijn mijn lieve huis kattenoppassers R. en S. (mijn neefje en zijn vriendin) even langs geweest, zodat ik ze alles kon laten zien waar alles staat enzo. Arie liet zich zelfs zo maar aanhalen door S.en dat op zich is al een wondertje. Arie laat zich niet aanhalen door iemand anders dan mijzelf....  Zelfs Henk vindt hij niet echt gezellig, behalve als hij eten krijgt. Ik vond het in elk geval heel veelbelovend.
Just two-and-a-half day and than it's time! Ooh, it's getting closer and closer.
Just now my sweet home cat-sitters R. and S. (my nephew and his girlfriend) came over, so I could show them around where to find everything. Arie even let S. pet him and that's quite a wonder on itself. Arie never let anyone pet him besides me... Even Henk he isn't particularly fond of, exept when he is being fed. I thought it was a wonderful and promising beginning at least.
Cees daarentegen liet zich niet zien, maar dat is de enige blonde kat, dus die herkennen ze wel als hij eenmaal tevoorschijn komt. Dat komt vast wel goed, want het is gewoon een te grote knuffelkont om zich niet te laten zien. Ik denk dat hij wel eens grote vriendjes kon worden met beide oppassers.
Het maakt het voor ons in elk geval veel prettiger om op vakantie te gaan met lieve mensen in huis die voor de katten zorgen. Om alle vier in pensioen te doen is iets wat ik weiger te doen en mochten we ooit geen oppas kunnen vinden, dan ga ik gewoon niet op vakantie. Zo simpel is het.
Cees on the other hand never showed his lovely self, but he's the only blond one, so they'll recognize him automaticly when he decides to show himself. I think that will be just fine, because he is far to much the cuddle-bug to keep on hiding. I'm guessing he could become the best of friends with these two sitters.
It makes it much easier on us to go on our holiday when there are sweet people watching the furry babies and home. To put all four of them in a pension is something I will refuse for ever and when I couldn't find someone to house- and cat-sit for us, I just wouldn't go on holiday. It's th√°t simple.
Vandaag heb ik beneden alles opgeruimd en de ramen gezeemd en de vloer gedaan. Morgen ga ik de bovenboel doen, de ramen daar ook zemen en de laatste wasjes draaien en opvouwen. Op die manier hoef ik zaterdagochtend alleen het bed nog te verschonen, de koffers op bed te leggen en vol te pakken en ben ik klaar om te gaan!! Nog even langs mama om dag te zeggen en om pappa zijn vaderdagcadeautje te geven - al is het een dagje te vroeg - en mijn zussen en nichtje gedag te knuffelen.
Daarna is het alleen nog een kwestie van mijn kattenkinderen knuffelen en aandacht geven tot een lieve vriend ons op komt halen om ons naar het hotel bij het vliegveld te brengen.
Voor nu eerst maar lekker op tijd naar bed, want ik ben "pooped"!! En des te eerder is het zaterdag!!
Today I did all kind of chores downstairs, polished the windows and mopped the floor. Tomorrow I will do upstairs, do the windows there too and do the last loads of laundry. That way I only have to take down the bed on saturdaymorning, put the suitcases on the bed and pack all the clothes and I'm ready to go!! We'll go over to my mom's to say goodbey, give my dad his fathersdaygift - eventhough it's a day early - and hug my sisters and niece goodbey. After that it's just cuddle and pay some attention to our boys untill a dear friend picks us up to bring us to the hotel near the airport. 
For now I'm off to bed early, because I'm pooped!! And the sooner it will be saturday!!

2 opmerkingen:

  1. Ooooow wat een heerlijk vooruitzicht zo'n vakantie met je lief. En met die oppas komt het helemaal goed hoor. Je kattenkinderen zijn in goeie handen. Tot zaterdag! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is fijn dat je poezenkinders in vertrouwde handen zijn! Lekker slapen voor straks, want je moet wel uitgerust aan je vakantie beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen