maandag 5 mei 2014

Paar zware weken // Hard couple of weeks

Gelukkig zijn wil niet zeggen dat alles perfect is.
Het betekend dat je de juiste medicatie hebt gevonden!
Dit is denk ik wel de langste periode dat ik niets geschreven heb sinds ik begon met bloggen 5 jaar geleden! Sorry hoor! Hebben jullie me een beetje gemist?? Vast niet zo veel, want er is zo veel te lezen online! Eén blog meer of minder valt dan niet meer op.
Ik heb een aantal lastige weken achter de rug, nog steeds aan het acclimatiseren aan de nieuwe pijnstillers die eigenlijk nog niet helemaal doen wat ze moeten doen. Veel bijwerkingen, maar nog niet genoeg pijnstilling. Volgende week dus voor de 2e keer met de dosis om hoog en hopelijk is dat de goede dan.
Ondanks dit alles heb ik toch ook goed nieuws! Het appartement van mijn lieve schoonmoeder is verkocht! Aanstaande vrijdag is de oplevering ook al, dus het gaat allemaal best snel. Een grote zorg minder en nu aan het voorbereiden voor de volgende stap; ons eigen huis te koop zetten en een ander huis zoeken!
Voor we echter zo ver zijn, moet er eerst nog het één en ander in huis gedaan worden, maar daar vertel ik een andere keer over, goed?
Medicatie en wat er gebeurt als je ze kwijt bent...
This must be the longest period I ever went without blogging in one stretch since I began blogging over 5 years ago!  So sorry! Did you miss me just a little? I doubt it, for there is so much to read on this world wide web, that one blog more or less doesn't jump out anymore.
I've had a difficult couple of weeks, still adjusting to the new meds that are not quite doing what they are suppossed to do yet. I do have the side effects, but not much of the painkilling yet. I have to go up with the dosage for the 2nd time now next week and hopefully that will be the good one.
Despite all of this I do have some good news! The appartment of my dear Mom-in-Law has been sold! This coming friday is the transferal to the new owners, so it's all going rather fast too. A big concern has been lifted from us and now we can go on with our own plan, put our home up for sale too and can begin to look for our new dream home!  Before we can do that though, there are still some things we have to take care of first in our home, but I will tell about that a next time, oke? 
Nog een nieuwtje, waarvan ik nog niet goed week of het goed of slecht nieuws is, is dat ik over 3 weken geopereerd word en mijn maagbandje eruit gaat. Ik vind het dood-eng ) niet de operatie zelf, maar om zonder maagbandje te moeten leven) en zit hier al een paar jaar tegenaan te hikken, maar ik heb de knoop door gehakt en de stap naar de chirurg gezet. A.s. donderdag heb ik al de vooronderzoeken en dan gaat het over drie weken ook echt gebeuren!
Another piece of news, whereof I still don't quite know if it's good news or bad, is that in 3 weeks time I will be operated on and have my gastric band removed. I'm very scared of it (not the operation, but the fact to live without my gastric band) and have been dreading this for a couple of years now, but I took the plunge and went to see a surgeon. This thursday I will have the preliminary health checks and in three weeks time I will be operated! 
Me, 2001, Legoland Denmark
Ik, 2001, Legoland Denemarken
Ik heb al 14 jaar mijn maagbandje, destijds allemaal zelf betaald en geregeld. Ik ben toen ook heel goed afgevallen, tot ik een maatje 34 had (!) en 55 kilo woog en ben ook 3 jaar zo slank gebleven. Toen ging er van alles mis en raakte ik in een diepe depressie en begon ik weer aan te komen. Nu ben ik nog zwaarder dan voor ik mijn bandje had....
Na meerdere gesprekken met dietistes en artsen van de Obesitas Kliniek, kwamen zij toch met het advies het bandje weg te laten halen, omdat ik te weinig eet en dáárom weer dik ben geworden. Blijkbaar is dát dus óók mogelijk. Je lichaam gaat dan in een soort "hongersnood-stand" en kan op minimale hoeveelheden blijven functioneren en slaat alles op wat er extra in komt.  Dit advies kreeg ik 4 jaar geleden....
Ik heb van alles geprobeerd, maar het gekke is inderdaad dat wanneer ik meer ga eten - wat dus heel moeilijk gaat door dat maagbandje - ik afval!! Ik ben nu in een jaar tijd al 15 kilo kwijt door méér te eten!!!  Het bandje en een littekenrand om mijn maag houden het eten echter nog steeds tegen en heb ik nog dagelijks problemen om mijn eten erin te houden. Vandaar dat ik nu het bandje weg laat halen.....
Henk and I, 2004, Park Guell, Barcelona, Spain
Henk en ik, 2004, Park Guell, Barcelona, Spanje
I've had my gastric band for 14 years now, all arranged and paid for myself back than. I did loose a lot of weight, untill I was a size 2 (!) 120 lbs and stayed that way for over 3 years. Than all kind of things went horribly wrong and I went in to a deep depression and started to gain weight again. Now I am heavier than before I got my g.b... 
After multiple consultations with doctors of the Obesitas Clinic they came with the urgent advice to get rid of my g.b., because I was eating way to little and because of thát gained all the weight back. Apperantly that's possible too. The body can get in to a "starvation-mode" and can function on the least amounts of food and will store everything that comes in more than that.  I got this advice over 4 years ago... 
I did try everything else, but the funny thing is that when I eat more - which is very difficult with a gastric band - I do loose weight!! I lost over 33 lbs in the past year, just by eating móre!!  The g.b. and the scarring around my stomach keep me from being able to eat more normally and I still struggle daily with keeping my food in and down. That's why I am having it removed.....
De operatie is 2,5 week voor onze vakantie, dus best spannend. Het is geen zware operatie en ik zou met een dag of 3, 4 al weer zo goed als normaal kunnen functioneren, alleen tillen is een paar weken niet goed. Op vakantie kan ik natuurlijk veel rustiger aan doen dan thuis, waar het huishouden gewoon doorgaat en zie ik daar ook niet echt een probleem in. Met wat ondersteuning van de homeopathie en osteopaat moet dat vast goed gaan.
The operation is 2,5 weeks before we leave for vacation, so it's quite tensive. It's not really major surgery and I should be up and about in 3 or 4 days and functioning as good as normal too. Just lifting stuff is not allowed for a few weeks. During our holiday I can keep more rest than at home, not having to do any house chores, so I don't see a real problem there. With a little help from the homeopath and osteopath I think I will be just fine.
Echte mannen doen het in 1 rit.
Dus, in de paar weken dat ik nauwelijks geschreven heb is er toch best veel gebeurd en in de weken tot onze vakantie gaat dat dus nog even door ook!
Ik ben deze week nog vrij druk met afspraken en het appartement leeg halen, maar na volgende week ga ik weer echt regelmatig bloggen hoor! Belooft!!
So, in the weeks I have been writing so little, there was a lot going on and in the weeks leading to our holiday this will go on some more too!! 
This week I am rather busy with all kinds of appointments and clearing out the appartment, but after next weekend I will blog more regularly again. Promise!! 


Noot; er staat een nieuwe pagina boven aan dit blog "Met of zonder kinderen".  Het zijn 9 dingen die alle vrouwen met kinderen zouden moeten weten over vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen. Ik schreef het een poos terug al, maar heb het nu geplaatst in het kader van de aanstaande Moedersdag. Als je iets meer wilt snappen over ongewenste kinderloosheid, lees het alsjeblieft eens.
Note; there is a new page on the top of my blog "With or without kids".  It's about 9 things all women with children should know about women who can't have children. I wrote it a while back, but placed it now in light of the upcoming MothersDay. If you want to understand just a bit better what unwanted childlessness is all about, please read it.

1 opmerking:

  1. I am just reading this! I think it's a wise decision to get rid of the band too. Your surgery should be soon then!
    Hugs,
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen