zaterdag 31 mei 2014

Het genot dat eten heet // The joy that is food

Het is pas drie dagen dat mijn maagbandje eruit is en er gaat nu al een wereld voor mij open!
Ondanks dat mijn maag natuurlijk nog heel klein is en de porties daar naar zijn, is het al een bevrijding dat ik niet meer na hoef te denken bij eten en drinken. Eerder moest ik echt eerst drinken en dan pas eten. Deed ik het andersom, kwam het eten er weer uit. Zelfs na een uur of twee kon dat nog gebeuren.
Ik heb dat zo lang moeten doen, dat Henk mij er vanmorgen op moest wijzen dat ik echt niet eerst mijn koffie op hoefde te drinken voor ik aan mijn sneetje brood begon. Oja! Dat hoeft niet meer!!
It's just a mere three days that my gastric band was removed, but there's already a world opening up for me!
Despite the fact that my stomach is still really small of course and the portions are to match, it's already a deliverance that I don't have to think about eating and drinking. Before I had to drink first and eat second. If I would drink after I ate, it would all come out again, even an hour or two later.
I've been doing that for so long now, that Henk had to point out to me this morning I didn't need to drink my coffee before I would eat my slice of bread.. Oh yeah!! That is no longer necessary!!
Vanmiddag heb ik heerlijk ingeslagen bij de groenteboer en bij de slager! Vier soorten appels, sinaasappels, peren, bananen en nectarines. Bloemkool en rode bietjes, een zakje aardappels en een stuk meloen. Zomaar weer uit de hand een appel eten; het is weer gelukt en och wat is dat toch lekker.
Bij de slager hebben we een paar sate-stokjes, een worstje en een biefstuk-filet lapje voor op de bbq gehaald.
En zojuist - voor het eerst sinds Henk en ik bij elkaar zijn volgens mij - hebben we samen ge-bbq-t !! Dat worstje was werkelijk te lekker voor woorden en dat lapje biefstuk-achtig vlees was haast te veel. Oh, wat heb ik dat gemist!  Naast die twee dingetjes heb ik ook nog twee gepofte aardappeltjes en een stokje sate op en nu zit ik VOL! Niet normaal!
This afternoon I stocked up at the green grocer and the butcher! Four kinds of apples, oranges, pears, bananas and nectarines. Cauliflower and beetroots, a bag of potatoes and a piece of watermelon. Just being able to eat an apple right out of my hand; I did it again and Ooh, how wonderful was that!
At the butcher we picked up some ckicken-skewers, a sausage and a fillet steak for on the bbq.
And just now - for the first time since Henk and I are together - we bbq-ed together!! That sausage was really the best ever and that fillet was devine and almost made me cry. Oh Lord, how I missed that! Next to those two things I had two small baked potatoes and one skewer and now I'm FULL!! Unbelievable!!

Ik word een Nomnomnievoor!!!
I'm becoming a Nomnomnivore!!!

2 opmerkingen:

  1. Allemensen, je eet dat toch niet allemaal ineens op.
    Het lijkt me genoeg voor een heel huishouden.
    En het ziet er heerlijk uit.
    Geniet maar eet met mate.
    Leuk dat jullie samen konden barbeknoeien. We zien elkaar.
    Liefs Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha heerlijk dit! Voorlopig ben je even meer voedsel recensent dan quilter en lezen we hier over hoe jij geniet van al dat lekkers. Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen