woensdag 14 mei 2014

De eerste etappe // The first stage

De eerste etappe is klaar, de eerste laag verf op de rode muren zit erop. Ja, het ziet er inderdaad een stuk lichter uit en ja, het lijkt inderdaad een stuk ruimer, maar ondanks dat vond ik het rood toch echt veel mooier. Wat een mens al niet over heeft om het huis te verkopen he?!
Morgen en vrijdag ga ik de tweede laag en de uiteindelijke kleur (katoen-wit) erop schilderen. Ik hoop maar dat Henk er niet al te verdrietig van wordt als hij thuis komt vrijdag of zaterdag....
The first stage is done, the first layer of paint is put on the red walls. Yes, it does look a lot lighter now and yes, it does make the room look a lot bigger, but despite all of this I really liked the red a lot more. All the things someone does to sell a house?!
Tomorrow and friday I will put on the second layer and final color (a cotton-white). I do hope Henk won't get too depressed when he comes home friday or saturday.....

De gemetselde muur voor de keuken en de muur om de keukendeur heen ga ik ook schilderen, maar dat doe ik volgende week. Deze week eerst maar de voorkamer af zien te krijgen.
Nu maar weer lekker met de pootjes omhoog en een boek erbij. Lekker vroeg douchen en in bed nog even verder lezen. Mijn ideale avond! (alhoewel ik mijn wijntje wel mis hoor!)
The brick wall in front of the kitchen en the wall around the kitchen door will be painted too, but that's for next week. This week I'll just try to get the front room done.
For now I will park my butt in a chair with a good book. Going to shower early and read some more in bed. That's my ideal evening!! (although I do miss my glass of wine!) 
Hier kun je zien dat ik al een begin heb gemaakt met de gemetselde muur, maar dat koste toch wat meer arm-energie die ik dus duidelijk niet meer had. Vandaar dat ik die dus volgende week doe.  De muur om de keukendeur strekt zich uit over de achterkamer en die strook muur wordt dus ook wit.
Here you can see I already made a beginning with the brick wall, but it took a bit more elbow grease than I thought and had, so that was moved to next week. The wall around the kitchendoor extends over the back room and that strip of wall will become white too.

3 opmerkingen:

  1. Wow, that is a lot of work! I think I agree with you, the red was better, but just think of all the fun you will have making the new place your own!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. It's looking nice, but I understand how it must feel to watch your house become "unpersonalized." It seems there is always so much to do to get a home ready to sell!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is er wel erg licht van geworden, maar het hoort niet echt bij jullie. Een heel andere kamer, maar het is voor het goede doel.
    Zet maar een zonnebril op, dan word het al iets anders.
    Doe je wel kalm aan en anders komen we volgende week wel een keer helpen hoor. Kus Ma

    BeantwoordenVerwijderen