dinsdag 1 april 2014

Vacation-mode // Vakantie-stand

Vandaag heb ik even een "Niks-Dag" in gelast, omdat ik in de laatste dagen veel heb gedaan en bek-af was (ben). Vrijdag de hele dag op sjouw, zaterdag de hele dag verrekken van de pijn en zondag de halve dag visite voor Henk's verjaardag terwijl ik nog steeds erg veel pijn had en maandag ook de hele dag bezig met Henk nog een dag vrij en thuis....  Ja, een dagje Niks was echt even nodig.
Today I took a "Nothing-Day" for myself, because I have done way too much the last couple of days and I was (am) really dog tired. Been away the whole friday with lots of walking, been in lots of pain all saturday and sunday had lots of visitors for Henks' birthday while still in pain and even monday I did all kind of things with Henk still off work and at home...  Yes, I really needed a day with Nothing.... 
Alhoewel het nog 74 dagen duurt voor we op vakantie gaan, is er nog zat te plannen en te regelen voor die tijd. Ook uitzoeken wat we allemaal echt Moeten zien is belangrijk, want het is me in het verleden te vaak gebeurd dat ik achteraf allerlei dingen tegen kwam die ik wel had willen zien toen we daar waren. Het eerste wat ik vandaag heb gedaan is een reservering maken voor een tour door de Antelope Canyon bij Page, Utah. Je mag daar alleen onder begeleiding komen van de Navajo, omdat het gebied en Nat. Park van hen is. Omdat het daar ook erg druk is schijnbaar is het beter om van te voren te reserveren om op een 'goed' tijdstip te kunnen gaan. Dus, geregeld!!
Ik zou daar ook nog wel een boottour over Lake Powell willen maken, maar dat moet ik nog even met Henk overleggen. Er is daar nog meer te zien en we hebben maar 1 dag in Page, dus moeten we keuzes maken.
Rainbow Bridge

Allthough it's still 74 days before we leave for holiday, there are all kind of things I still have to plan and do before we go. I really need to read as much as possible about the regions we will be seeing and all there is to see and do, because in last years I've seen too much things afterwards I wanted to see when we were there. 
The first thing I did today was making a reservation for a guided tour through Antelope Canyon near Page Utah. You are only allowed there with a guide of the Navajo tribe, because it's their land and Nat. Park. Also it's said to be very crowded there, so I wanted to make sure we would have a spot on a good time to see the caves and canyons. So, arranged!
I would really love to make a boat tour on Lake Powell, but that's something I have to discuss with Henk. There are so many things to see there, that we will have to decide what to see and do in the one day in Page.
Lake Powell
De route van Moab naar Page is te lang om in één keer te rijden, dus plan ik daar een tussenstop in. De regio is daar echter niet zo dik bevolkt dus zijn er ook niet veel keuzes in hotels of motels. Vandaar dat ik die vandaag ook maar geboekt heb, om niet naast het net te vissen als we daar zijn. In Hatch Utah, heb ik een klein motelletje gevonden en maar geboekt ook. Voor 55 dollar (zo'n €40) kan je niet veel verkeerd doen....
The route from Moab to Page is too long to do in one go, so I've planned a stopover half way down. That region isn't very heavely populated, so the choice in motels is also very limited. That's why I booked us a motel in Hatch, Utah, just to be on the safe side. For only 55 dollar you can't go very wrong I think....
In mijn geliefde Sedona (ik zou daar best willen wonen...) zijn we dit jaar vier, Ja, VIER dagen!!  Natuurlijk gaan we weer een ochtend of dag terreinrijden daar, maar er zijn vast nog veel meer dingen te zien en te doen. Ik wil graag pootjebaden in Oak Creek, waar je altijd van die leuke foto's van ziet daar en ook een Vortex-punt zou ik graag willen bezoeken om op te mediteren en de energie te voelen. Het schijnt erg bijzonder te zijn als je daar gevoelig voor bent (wat ik blijkbaar ben....)  Ik moet nog veel meer lezen over de regio, dus er komen vast nog dingen bij.
Verder wil ik ook over Phoenix meer lezen, want daar hoop ik toch ook nog wel een volle dag door te brengen voor we weer naar huis moeten, maar daar wil ik nog even niet over denken hoor.
Ik heb nog wel wat meer van deze Niks-dagen nodig denk ik.....
In my beloved Sedona (how I would love to live there...) we will be for four, yes, FOUR days!! Of course we will be going off roading for a morning or whole day, but I bet there are much more wonderful things to do there. I would love to have my bare feet in Oak Creek, where you always see those fun pictures of and I would love to visit a real Vortex-point to meditate. It's said to be a unique experience when you're sensitive for these kind of things (which I seem to be...). I have to do a lot of reading about this region, so I'm sure there will be lots more to see and do.
Furthermore I need to do some reading about Phoenix and visinity, because we are there for a day and a half too, before we will go home again, but that's something I don't want to think about yet....
I think I need some more Nothing-kind of days....

1 opmerking:

  1. Vacation planning is a lot of fun, but no sense in tiring yourself out before you even start! Rest up, my friend, then have fun looking forward to your trip.

    BeantwoordenVerwijderen