vrijdag 4 april 2014

Painting away // Lekker verven

Had ik hier al verteld dat mijn kleine grote broer eindelijk op zichzelf gaat wonen trouwens???   Jaaaa, het is echt waar!!  Mag ook wel, hij wordt eind deze maand 32 jaar en onze ouders kunnen nu eindelijk hun laatste kind het huis uitzetten. Eindelijk het huis voor zichzelf na 37 jaar huwelijk mag dan ook wel eens he?!
Nouja, hoe dan ook, broer gaat dus uit huis, maar voor het zo ver is moet er natuurlijk van alles gebeuren. Voornamelijk verven natuurlijk en hij heeft het grote geluk dat hij drie grote zussen heeft, elk zonder baan en meer dan genoeg tijd en alle drie goed in schilderen ook nog!!
Did I tell you that my big little brother will finally move out of our parents home??? Yesssss, it's really true!! It's about time, he will be turning 32 years old end of this month and our parents can finally put their last child out of their home. Finally get the house to their selfs for the first time in 37 years of marriage is about time.
Well, how ever, brother is getting his own home, but before he can move in there has to be a lot of work to done first. Mainly a lot of painting and isn't he the lucky guy with three older sisters, all without a job and enough time and all rather good in painting too!!?
Woensdag en vandaag zijn we dus met ons drieën aan het schilderen geweest en dat is best gezellig. Hier en daar wel es lastig met drie vrouwen in een gang met pas geverfde kozijnen en deuren - we hebben vanmiddag meerdere keren een paar stukjes over moeten doen - maar het is geen vervelend werk vind ik.
Vandaag zijn we een eind gekomen en kunnen we volgende week beginnen met de muren. Als dan de kamer klaar is kunnen wij verder met de boven verdieping en kunnen de kerels beneden verder met de vloer leggen.
Wednesday and today we've been painting there with the three of us and it was rather nice too. Here and there it gives some troubles with three women in one hallway with all the trimmings and doors painted - we had to re-paint surtain parts multiple times again because of bumping in to the fresh paint - but it's fun to do I think.  We came a long way today and can begin with the walls next week. When the living room is done we can go on up stairs and the guys can start laying the floor downstairs.
Big sis with baby brother in her arms, little sis and me...
Grote zus met kleine broer in haar armen, kleine zus en ik....
Tot hij daar nog niet woont blijf ik elke week een paar dagen daar aan het werk en daardoor kom ik thuis niet al te veel aan dingen toe, omdat ik de dagen dat ik niet in zijn huis bezig ben rust hou om weer te herstellen. Kort gezegd; ik doe geen mieter meer .....
Maakt niks uit, komt wel weer. Ik heb de laatste maanden zo veel naaiwerk in opdracht gehad, dat ik daar ook best even een pauze van kan gebruiken. Zo gauw al het schilderwerk klaar is kan ik weinig meer helpen, dus dan kom ik wel weer aan mijn eigen dingen toe.
During the time he is not living there yet I will be going over there for several days in the week to work there and because of that I don't do too much here at home. The days I'm not there painting, I have to rest to give my body the time to recover.  To go short; I'm not doing anything here....
Doesn't matter, it will change again too. I have done so much sewing the last couple of months, that I can use a bit of a brake from that. As soon as the painting is done I can't help with anything else I guess, so than my own things will get its turn again.
Nu eerst weekend houden. De plannen die we hadden - naar een quiltshow gaan - heb ik maar uit mijn hoofd gezet. Ik ben nog steeds niet helemaal hersteld van vorige week en na een dag schilderen vandaag heb ik ook de puf weer aardig op, dus ik hou me dit weekend maar es even rustig.  Ik word nog eens verstandig op mijn oude dag.....
Fijn weekend allemaal!!
For now, we'll have a weekend first. The plans we had - going to a big quiltshow - I decided to not go this time. I'm still not completly recovered from last week and after painting a bit too long today my energy is drained, so I will have to take a break from everything this weekend.  I'm getting rather wise at my old age...
Have a great weekend y'all!!

1 opmerking:

  1. Wisdom is good! How lucky for your brother to have the help of his sisters. (And I'm sure your parents are happy, too!)

    BeantwoordenVerwijderen