vrijdag 11 april 2014

Another painting-week // Nog zo'n verf-week

Ja, je kunt gewoon het blogje van vorige week opnieuw lezen, want ook deze afgelopen week heb ik voornamelijk mijn tijd en energie gestoken in het huis van mijn broertje. Het schiet lekker op allemaal, de benedenverdieping is bijna klaar. Maandag nog de twee laatste deuren één keer in de verf en dan kan daar de vloer gelegd worden. Ik ga dan door naar boven, waar alle kozijnen en deuren nog een laagje verf nodig hebben en daarna kan ook daar gesausd worden en de vloeren erin.
Met een beetje geluk gaat broertje-lief over een week of anderhalf helemaal over in zijn eigen stulpje!
Well, you can just as easy read last weeks post again, for this week too all my time and energy went in painting in my brother's home. It's coming along rather well now, downstairs we are almost done painting now. Monday I'm going to paint the last two doors for the second time and than the new floor can be laid there. I will continue painting upstairs, where all the door- and windowframes and doors just need one more coat of paint before the walls can be painted and the floors laid too.
With a little bit of luck and a lot of work, my little bro will be moving in within the next 10 days!!
Nu ik weer zo veel aan het schilderen ben, begint het bij mij ook weer te kriebelen om ergens in huis een ander kleurtje erop te kliederen....  Niet aan Henk vertellen hoor, want die krijgt een rol-beroerte!!  Ik ga dat trouwens toch niet doen, want we hebben plannen (ik al verder in mijn hoofd dan Henk echter) om ons huis te koop te zetten en hopelijk snel te kunnen verhuizen. Nu dingen gaan schilderen is dus niet handig. Of misschien toch??!
Now that I'm paining again this much, it is starting to itch within me to paint something in our own home too... Don't tell Henk, 'cause he will have a hissy fit if  he finds out!!  I wouldn't do it any way, because we are contemplating (I do a bit more than Henk) to put our house up for sale and hopefully are able to move as soon as possible. So, painting walls isn't the most clever thing to do now. Or is it??!
Vaste bezoekers van dit blog hebben al de nodige foto's van ons huis gezien en weten dus dat we erg van kleur houden. Donkerrood, oranje en geel zijn de muurkleuren in ons huis! Best heftig, maar ik vind het - zelf nu, na 10 jaar - nog steeds mooi. Mijn zorg is echter dat potentiële kopers niet zo goed door al die kleuren heen kunnen kijken en alleen maar een hoop werk zien.
Regular visitors of my blog have seen several pictures of our home already and know we like colour very much. Cardinal red, orange and yellow are the colours of our walls downstairs! Quite bold, but we love it - even after having it like this for over 10 years. My concern however is that potential buyers won't be able to see beyond the colours and only see lots of work.
Op onze slaapkamers hadden we deze kleuren ook, met zelfs een donkeroranje naast het donkerrood, maar een paar jaar terug heb ik toch de muren een wat neutralere zacht gele laag verf gegeven. Dat was een goede keus, want het maakte het er echt veel kalmer en zachter van. Dus misschien is het slim om dit ook beneden te doen.
Eerst maar es het huis van mijn broer ingekleurd krijgen....
In our bedroom we had the same colours too, even darker orange with the dark red, but a few years back I did paint the walls a softer yellow. That was a good decision, because it made the room so much more calm and relaxing. So, maybe it is a good idea to do this downstairs too.
First get my brothers' home coloured in though.....

1 opmerking:

  1. Leuke campers, is wel wat voor jullie.
    En de kamer op zijn kop gehad, staat ook wel leuk zo.
    Verven wacht je maar tot na de vakantie. En anders opdracht voor de oppas, dan is het klaar als je terug bent.
    Zie je nog wel deze week.
    Liefs voor jullie. Ma

    BeantwoordenVerwijderen