vrijdag 18 april 2014

A new start // Een nieuw begin

Het was een moeilijke week. Niet alleen om het vorige blogje, maar ook omdat ik sinds vorige week vrijdag met nieuwe pijnmedicatie ben begonnen. Helaas duurt dat tot twee weken voor het daadwerkelijk werkt, maar mag ik niet mijn oude pijnstillers ernaast gebruiken. Dus, nu een week zónder een pijnstillende werking bleek het afzien! Vandaag contact gehad met de reuamatoloog, want dit niveau van pijn kan ik echt niet veel langer volhouden. Ik mag nu dus een dubbele dosis gaan nemen, want mijn lijf is gewoon al veel aan medicijnen gewent en heeft meer nodig waarschijnlijk. Hopen dat dit het wél gaat doen. Met een week zou ik het moeten werken. 
It was a difficult week. Not just because of the last blogpost, but more because I've started on a new pain medication last week. Sadly it takes up to two weeks before it does anything, but I'm not allowed to take my old ones to relieve the pain. So, a week without any working pain medication proves to be a terrible thing! Today I had contact with my rheumatologist, because I really can't take this leve op pain very much longer. I can now take a double dose, because my body is used to so much medication already, I just need more for it to work. Let's hope this will do the job. Within a week it should work.
Omdat schilderen bij mijn broer nu even geen optie is voor me en ik eigenlijk de hele week in de stoel heb doorgebracht, is er dus weinig uit mijn handen gekomen. Zelfs mijn handen zijn stijf en zeer pijnlijk en typen, naaien en alle knutseldingen doen zeer. Alleen afwassen is nu fijn om te doen. Helaas ben ik een slechte eter als ik pijn heb én ben ik de hele week alleen, dus weinig vaat helaas. En Nee, ik kom niet naar jou toe om jouw vaat te doen :-) 
Wel heb ik een cadeautje voor het nieuwe kindje van onze vrienden gemaakt. Ik ben zo druk geweest met andere projecten, dat ik geen quilt voor de kleine heb gemaakt, maar die houdt ze nog tegoed. Na mijn nichtje is zij de eerst volgende waar ik wat voor maak 
In plaats daarvan ben ik een beetje aan het freubelen geweest. Het was best leuk om te doen, helemaal omdat ik het nog nooit gedaan had. Wat vind je ervan??? 
Painting at my brothers' home is not an option now and I really spend much of this week in my chair and not doing much of anything. Even my hands are sore and stiff so sewing, typing and all things crafty are very painful now. Only doing the dishes was a nice relief. Unfortunatly I eat very badly when I'm in lots of pain and I'm alone during the week, so not much dishes to do.  And NO, I'm not coming over to do yours! :-)
I did make a small gift for the new baby of our friends though. I've been so busy with all kinds of projects, that I failed to make a quilt for this little one, but she will get one soon. After the one for my niece, she the first in line for a quilt. 
In stead of a quilt I just got crafty and put this together. It was a fun thing to do, especially because I never did something like this before. What do you think of it??

Fijne Paasdagen allemaal! 
Happy Easter everyone!

5 opmerkingen:

  1. Nou hopelijk gaat het nu binnenkort weer wat beter met je, en wat een schattig wandkleed.
    fijne paasdagen en we zien elkaar.
    Liefs Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I'd fight you for the washing dishes job. That was always a job that I really liked. It was my best 'thinking time'. I haven't done it in years since dish washers hit the trade. But when it's down or something, it's nothing to me to get the hot water going and spend the time washing dishes. Now drying? Hated that job. Kind of like washing. I like to do the laundry, wash them, dry them, fold them, but I've had laundry folded on the living room rug sometimes for days waiting to be put away. Strange. Hope you are feeling better very soon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gorgeous crafting and it will cherished for sure!! I don't mind cooking but dishes ... ugh!
    I hope you are feeling better. Pain ... I am miserable too :(
    Sorry I haven't visited lately. I finally looked at my blog yesterday for the first time in 2 weeks!
    Love!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I'm so sorry you're in pain now. Hopefully the meds will kick in soon and provide some relief.

    The craft project is really cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I was thinking of you this weekend and wondering how you were doing. I am sad to hear that you are having struggles with your meds, etc. I do hope it is sorted out soon and that you are back to creating lovely things again. Hugs.

    BeantwoordenVerwijderen