vrijdag 14 maart 2014

Had a good week // Een goede week gehad

Tulips I got from Mrs.M. last sunday//
Tulpen die ik van Mrs.M kreeg zondag.
Na mijn weekend verslag van vorige week heb ik een razend drukke maar goede week gehad. Weer iets beter geslapen, iets meer energie en dan ga ik altijd weer net een stapje harder.
Ik ben druk geweest met het muziekquiltje dat nu klaar is om gesandwiched te worden. Ik heb twee keer een paar uur wat schilderwerk gedaan bij mijn broertje thuis (hij gaat EINDELIJK op zichzelf wonen. Het lieve joch wordt volgende maand 32 jaar!!!). Gister heb ik nog een paar kleine naaiklusjes gedaan die al een poosje lagen te wachten en 'savonds ben ik met mijn beide zussen naar het theater geweest. Verschrikkelijk gelachen, gegierd gewoon!!! Pies-in-je-broek-grappige show!  Wellicht daardoor dat ik vannacht voor het eerst sinds tijden weer de hele nacht heb geslapen!! Lachen is gezond, dat blijkt maar weer.
After my report of last weekend I had a crazy busy but good week. I slept a little bit better, had a bit more energy because of that and I can do a bit more than normal.
I've been busy with the musicquilt, that's now ready to be sandwiched and quilted. I have been painting in my brothers house twice this week (he is FINALLY moving out of our parents' home. The sweet boy will turn 32 years next month!!)  Yesterday I finished some small sewingchores that were left in a corner of my table and last evening I went to the theater with both my sisters. We laughed, squealed of laughter!!! Pie-in-your-pants-funny-show it was!  Maybe that's the reason I slept the whole night! This proves again that laughing is healthy.

Vandaag heb ik ook nog een paar uur bij mijn broertje aan het schilderen geweest, maar doordat de verwarmingen eraf zijn (die ben ik dus aan het schilderen) is het daar pokke-koud. En dit reumatische lijf werkt niet zo goed in de kou.... Nu, na een warme douche voor de buitenkant, een gluhwijntje voor de binnenkant en een paar pijnstillers voor het geheel, begin ik weer een beetje te ontspannen en ontdooien. Dat blijft toch altijd jammer dat mijn lijf het eerder opgeeft dan ik zelf zou willen. Ik moet zeggen dat ik het al heel sterk van mezelf vind dat ik tóch niet nog even die ene radiator ook heb gedaan, zoals ik eerst van plan was, maar naar mijn lijf heb geluisterd....  Jaaaaa, ik leer het nog wel....
Today I have been at my brothers' for some hours of painting again, but because the heating is off (I'm painting the radiators) it's terribly cold there.  And this rheumatic body doesn't work as well in the cold... Now, after a hot shower for the outside, a glass of gluhwein for the inside and some painkillers for the whole, I'm starting to unclench and thaw a bit again. 
That's always the downside of my condition, that my body gives up before I really want to. I do have to say, that I'm pleased with myself for nót doing that second radiator too, like I planned, but listen to my body and quit in time.....  Yessss, I'm learning at long last...

2 opmerkingen:

  1. That photo of the children painting is hilarious, but only because they aren't my kids. I can't imagine the shock their parents had when they saw the room!

    It sounds like you've had a good, busy week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The pic is too funny of the children painting :)
    The music quilt is gorgeous!
    Laughter is good for the soul :)
    I have learned to pace myself or I am exhausted and can't sleep.
    Take care!
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen