vrijdag 14 februari 2014

We komer er wel... // We're getting there.....

Dat was een heftig weekendje vorige week!  Na mijn weekverslag ben ik eerst even voorzichtig ingestort. Véél te veel gedaan die vrijdag natuurlijk en dat moest ik zwaar bekopen. Ik kon 's nachts niet eens in bed blijven liggen van de pijn in mijn lijf....  Ja, heel stom, ik weet het. Die zaterdag en zondag zijn dus héél rustig gebleven en heb ik niet veel uitgevoerd als zitten en pijnstillers nemen. 
That was a pretty fierce weekend last week!  After my weekly report I very gently fell apart. Did fár too much that friday of course and I had to pay heavely for that. I couldn't even stand to lay down in bed due to the pain in my body....  Yes, very stupid of me, I know. That saturday and sunday stayed very, very calm and didn't do much more than sit and take painkillers.
Maandag voelde ik me al weer een stuk beter en heb dus eerst maar een paar huisklusjes gedaan die waren blijven liggen vorige week. Daar ben ik de hele dag mee zoet geweest, dus van quilten kwam dus niks meer. Dinsdag heb ik wel weer een dappere poging gedaan, maar mijn schouders waren nog erg pijnlijk en heb ik het maar na een uurtje opgegeven. Ik had ondertussen net zo veel uit moeten halen als ik genaaid had, dus dat was een beetje zonde van mijn tijd. 
Woensdag had ik een beetje last van - zoals mijn zus dat dan noemt - WOG.  Werk Ontwijkend Gedrag. Uiteindelijk ben ik lekker met de Dodge een stuk wezen rijden en heb ik bij mijn zus een paar kopjes thee gedronken.
Monday I felt a whole lot better and first took care of all the housechores that weren't done the week before. That took up all my day, so I didn't came to quilting. Tuesday I made a brave attempt at that, but my shoulders were still sore and stiff and I gave up after an hour and taking out as much stitches as I sew, so that was quite the waste of time.
Wednesday I had a bad case of - like my sister likes to call it - WEB.  Work Evasive Behavior. In the end I took the Ram out for a good drive and ended up at my sisters' for lots of cups of tea. 
Na al dit onproductieve gedoe heb ik dat alles gister en vandaag dubbel en dwars goed gemaakt. Alle blokken zijn nu rondom vast gezet, de sterblokken gequilt en zelfs de witte buitenrand gestikt. Maandag ga ik weer verder en hoef ik alleen nog 12 blokken in de naden te stikken en dan kan ik aan de buitenrand gaan beginnen. Dát schiet lekker op toch?! 
After all this unproductive stuff I really made up for that yesterday and today. All the blocks are stitched around, the star blocks are quilted and even the white outer border is stitched in the ditch. Monday I will continue and will only have to ditch-stitch 12 more blocks and than I can start with the outer border. Now thát's making progress or what?!
Arie en Bram waren erg aanwezig vandaag met inspecteren van mijn werk. Bram moest ik meerdere keren letterlijk van de quilt wegdragen, want hij wil hem dolgraag testen op knuffelgehalte en slaapcomfort. Arie wil gewoon lekker bij mij zitten, al moet ook hij zich inhouden om er niet even lekker in te duiken.
Dirk nam de kans waar om zijn geliefde iglo te bouwen van de bankkussens.
Cees heb ik sinds vanmorgen niet meer gezien, omdat hij waarschijnlijk onder het bed ligt. De glazenwasser maakte zo'n herrie vanmorgen en daar houdt Cees niet van.... 
Arie and Bram were very present today and inspecting my work. I had to pick up Bram more than once from the quilt, because he was very keen on testing the quilt on cuddle quality and sleep comfort. Arie just wanted to be near me, although he had to restrain himself from diving right in too.
Dirk took his chance to build his beloved pillow-iglo when I wasn't watching.
Cees has been unseen since the window cleaner was here this morning. He made far to much noise were Cees is concerned and he will probably be under the bed. Cees, not the window cleaner.
 Dirk in zijn kussen-iglo//Dirk in his pillow-iglo
Zo, het weekend kan beginnen. Morgen is Henk een dagje met zijn maatje op pad en ga ik weer eens bij mijn zus op de thee, mijn jongere zusje deze keer.  Zondagmiddag bij mijn ouders op de thee (is dat goed mam?) en dan is het weer maandag en kan ik weer verder met de quilt!! Hoe dichter ik bij het eind kom, hoe meer schik ik er in krijg. Quilten is leuk en mooi, maar het mooiste is toch wel het af krijgen van een quilt....
Wat ga jij het weekend doen?? 
Well, the weekend can begin. Tomorrow Henk will have a day out with his best friend and I will visit my sister for a cup of tea, my younger sister this time. Sunday afernoon maybe going to vist my parents and than it's monday again and I can go on with the quilt!!  How closer I am of finishing it, how more fun it is. Quilting is wonderful and beautiful, but the best part is finishing a quilt...
What will you be doing this weekend??

3 opmerkingen:

  1. Nou je hebt niet stil gezeten uiteindelijk.
    En fijn dat het nu toch op schiet.
    En kom maar thee drinken zondag.
    Zie jullie.
    Kus Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello! So sorry you felt bad, I can honestly say I know how you felt. I'm learning to pace myself, but it's not my nature.
    I love how one of your boys makes the pillow igloo, Pippa does it too. She thinks no one can see her, then she will attack from her secret fort!! So funny! Enjoy your weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu met 't eind in zicht niet alsnog weer jezelf over de kop werken meis. Elke dag een stukkie, dan issie ook zo af. Hij wordt echt zó gaaf. Misschien 'anders' dan je normaal zou afleveren maar met deze materialen toch echt het hoogst haalbare als je 't mij vraagt. Topstuk weer en een heel bijzondere en dat is ook héél veel waard.

    BeantwoordenVerwijderen