vrijdag 21 februari 2014

Hij is KLAAR!!!! // It's FINISHED!!!

De herinneringsquilt is KLAAR!!!  JOEHOE!!!
Heb je door dat ik best wel blij ben hiermee??  Ja, na meer dan een half jaar werken aan één quilt werd het ook wel tijd he?!
Het resultaat valt me ook helemaal niks tegen. Ik weet dat dit wat gereserveerd klinkt en ik zal uitleggen waarom; normaal ben ik een enorme perfectionist en zal alles doen wat mogelijk is om mijn quilts van de voor mij hoogst mogelijke kwaliteit af te leveren. In dit geval echter bestaat de top uit zo veel verschillende stoffen - zijde, leer, wol, fleece en diverse katoenmixstoffen - dat het niet de standaard heeft die ik normaal lever, maar gezien de materialen is dit het beste wat ik er mee kon. Ja, er zitten scheve stukken in en niet elke lijn is recht, maar het geheel gaat uiteindelijk maar om één ding; de herinnering aan een geliefd mens levend houden, zijn kleren een troost laten zijn voor zijn lieve vrouw. En eigenlijk telt ook alleen háár mening, háár reactie. Daar zal ik nog twee weken op moeten wachten door volle agenda's, maar ik tel de dagen tot ik haar de quilt kan brengen die ik voor haar heb gemaakt.....
En nu; FOTO'S!!!!
The memory-quilt is FINISHED!!! YEAHAAAA!!!
Did you noticed I'm rather happy with it?? Yes, after more than half a year of work on one quilt it was about time, wasn't it?!
The result is not too bad actually. I know this sounds a bit guarded and I will explane why; normally I'm an absolute perfectionist and will do everything possible to deliver my quilts in the highest possible quality I can. In this case however the top of the quilt is made of so many different kinds of fabric - silk, leather, wool, fleece and several cotton mixes - that it's just not the standard quality I normally achieve, but given the materials, this was the best I could do. Yes, there are skewed pieces in there and not every line is straight, but in the end it's all about that one thing; keeping the memory of a beloved person alive, letting his clothing be a comfort to his lovely wife. Actually it's only hér opinion that counts, hér reaction.  I will have to wait for thát for another two weeks due to full agenda's, but I'm counting the days until I can bring her the quilt I made her....
And now; PICTURES!!!
Grappig detail aan de achterkant; een vestzakje waar ik onderstaande spullen die ik in diverse broek/jas zakken vond in kon doen; een wedstrijdformulier, zakje Fishermanns Friend en een zakdoekje.
A fun detail on the back of the quilt; a small coatpocket to hide away some things I found in the clothes pockets; a competitionchart, Fishermanns Friend and a tissue. 
Als laatste het zakje en het etiket nog met de hand vastzetten....
The last job of sewing the pocket and label in place by hand......

Wat vind je ervan??? 
What do you think of it??

En nu ga ik eerst maar es lekker weekend houden. Henk is al onderweg naar huis en is over een uurtje ongeveer thuis. Lekker vroeg. Ik ga lekker uitslapen morgen en morgenmiddag gaan we met een klein groepje vrienden van onze 4x4 club karten in Utrecht. Heb ik heel erg zin in, want het is lang geleden dat we gekart hebben. Zó leuk om te doen! 
Zondag houden we het lekker rustig en gaan we waarschijnlijk lekker wandelen, want het beloofd heerlijk lente weer te worden. 
Maandag ga ik dan eerst even die vierde en laatste paardenquilt eindelijk afmaken. Hoeft alleen zijn neus nog gequilt te hebben en dan kan die ook afgemaakt worden met bies en etiket. 
Daarna ga ik klein quiltje in opdracht maken, waar ik waarschijnlijk maar een week ofzo mee bezig zal zijn. En dáárna kan ik EINDELIJK weer verder met de quilt voor mijn kleine nichtje Ronja. Het lieve meisje is over een paar dagen al een half jaar oud en die quilt had ik voor haar geboorte willen geven. Misschien lukt het me om het nog af te krijgen voor we op vakantie gaan, maar anders heb ik in elk geval alvast een cadeau voor haar 1e verjaardag...... 
Maar eerst; Weekend!!!!  Jij ook een heel fijn weekend! Ga je nog wat leuks doen?? 
Ronja and her mom
And now I'll first enjoy the weekend. Henk is on his way home as we speak and will be home within the hour. Nice and early for a change. Tomorrow I will sleep in and in the afternoon we will go to Utrecht, to go karting with a small group of friends of our 4x4 club. I'm really looking forward to that, for it's been far too long that I have been karting. That's so much fun! 
Sunday we'll keep it calm and will probably go for a nice walk somewhere, because it's promissing to be lovely spring weather.
Monday I will first finish that fourth and final horsequilt. He just needs to be quilted in the nose and than it's ready to be finished with binding and label too.
After that I will make a small quilt in commission, but that will take me about a week to finish I'm guessing.
And after thát I can FINALLY go on with the quilt I started to make for my little niece Ronja. The sweet girl will be half a year old in a few days and I was supposed to give that quilt for her birth! Maybe I will get it finished before we go on our holiday, but if not I will have a nice gift for her first birthday....
But first; Weekend!!!  Hope you'll have a lovely weekend too! Are you having nice plans too??

5 opmerkingen:

  1. Hij is geweldig meis, echt weer een topstuk en gereserveerd zijn is echt niet nodig. Met deze materialen heb je gewoon een topstuk afgeleverd en ik weet zéker dat de Mrs M hem geweldig gaat vinden. Cute, dat zakje op de achterkant.

    Geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig mooi. Ik herken heel wat stofjes die je hebt gebruik. Voor M. van onbetaalbare waarde en ook ik vind dat zakje helemaal te gek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, hij is prachtig geworden.
    En voor iemand die alle stofjes herkent zal het van heel veel waarde zijn neem ik aan.
    De rest van je plannen moet je maar wat rustig aan doen.
    Fijn weekeinde en tot ziens.
    Kus Ma.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh my goodness, that memory quilt is so special and beautiful! I know the person who receives it will be so pleased and it will give her such comfort. Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The quilt is wonderful and what a precious memory it is! You did a fantastic job. I love the pocket with the precious treasures ;)
    Ronja is adorable!
    Hope you had fun over the weekend!
    Hugs,
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen