vrijdag 17 januari 2014

Weekly update // Wekelijkse update

All blocks layed out // Alle blokken uitgelegd
Het is al weer meer dan een week geleden dat ik voor het laatst een update geplaatst heb hier, maar deze keer geheel buiten mijn schuld om! Vorige week donderdag besloot mijn laptop er maar helemaal mee op te houden, dus is hij naar de laptop-dokter geweest.  Nu moet ik bekennen dat ik mijn connectie naar de buitenwereld niet geheel was afgesloten, omdat we nu éénmaal een twee laptop huishouden zijn, maar ik heb er eens bewust voor gekozen gewoon niet te internetten. Eerlijk, je wilt niet weten hoeveel werk ik per dag gedaan kreeg omdat ik geen laptop aan had!! Na het ontbijt gelijk aan het huishouden en daarna gelijk aan het werk - foto's inplakken, quilten of andere werkzaamheden - en 's avonds eindelijk de films kijken die ik al tijden op de dvd-recorder had staan EN toch nog om 10 uur naar bed!!!  Ongelofelijk!!!
Got me some bookcase lighting! // Mezelf boekenkastverlichting gegeven! 
It's been over a week that I last posted an update here, but this time it was completly out of my hands!  Last thursday my laptop decided he didn't want to go on any longer, so I had to take him to the laptop-doc. I'll have to admit that I wasn't truly cut off of the world, because we are a two laptop household, but I decided quite knowingly to just not internet for a while. Really, you can't imagine the work I got done every day just because I haven't had the laptop around! After breakfast directly to my housechores and after that on with work or appointments, pasting pics, sewing or other stuff. And in the evening I got to see all those movies I recorded on the dvd AND got to go to bed by 10 pm!!!  Unbelievable!!!
Bewust van de tijd die ik dus elke dag verspil door online te zijn, Facebook te checken, onzin-blogjes te schrijven en andere blogs te lezen en weet ik wat niet meer wat ik online allemaal aan surf, heb ik besloten nog maar één keer per week een blog te schrijven (behalve tijdens de vakantie, dan gewoon elke dag of misschien om de dag) en alleen 's avonds nog maar facebook en andere blogs te bezoeken. Het scheelt gewoon té veel tijd!
Very aware now of all the time I waisted every day by just being online, checking Facebook, writing not important blogs or updates and reading other blogs and all the other stuff I surfed away to, I decided I will now only write once a week a full update here (except during the holiday, when I will write every or every other day) and only will check my facebook and other blogs at night. It just safes too much time!! 
Bottom row all sewn together // Onderste rij helemaal aan elkaar genaaid
Deze week ik heb ik niet veel aan de herinneringsquilt gewerkt, maar vandaag heb ik wel de onderste rij blokken aan elkaar gekregen. de kleine strookjes stof om de overige blokken aan elkaar te zetten zijn al gesneden, maar de lange banen nog niet. Hopelijk kom ik volgende week een eind met het in elkaar zetten van de voorkant. Maar één afspaak en géén tussendoor-klussen voor zover ik weet, dus als ik mezelf een beetje in het gareel houd, moet dat lukken.
This week I didn't work on the memoryquilt, except for today. I've got the bottom five blocks together now and all the small strips for the other blocks are cut too, not the long strips. I hope to get most of the sewing together of the top done next week. I have only one appointment and no in-between-jobs as far as I know, so if I get myself in line it has to be possible.
Nu is het vrijdagavond, Henk is net thuis en het weekend kan beginnen. Geen grote plannen, gewoon ontspannen denk ik. Hebben jullie nog grote plannen voor het weekend??
It's friday night now, Henk just got home and the weekend can start. No real big plans, mainly just relax I guess. Do you have big plans for the weekend??
HAVE A GOOD WEEKEND!!!

3 opmerkingen:

  1. Het ziet er prachtig uit,veel succes met de afwerking.
    liefs Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I get more accomplished when I stay off the computer, too. It's sometimes tricky to find the right balance.

    BeantwoordenVerwijderen