maandag 6 januari 2014

Week one // Week één

Zon en 13 graden // Sunny with 55 degrees
De eerste week en het eerste weekend van het nieuwe jaar zitten er weer op. Als deze eerste week een indicatie is voor de rest van het jaar teken ik ervoor!
Mijn energieniveau is redelijk goed al kan het slapen nog weer wat beter, mijn humeur is ook redelijk goed, door het voorgaande natuurlijk, maar ook omdat we nog steeds best goede temperaturen hebben hier. 10 graden overdag is toch geweldig! Zo tot aan maar maart en dan 10 graden erbij! Doordat het niet zo koud is heb ik ook niet zo veel last van mijn lijf als andere jaren om deze tijd, dus dat is geweldig.
Vorig jaar deze tijd // Same date last year
The first week and the first weekend of this new year are done again. If this first week is any indication of the rest of the year I will sign on!
My energylevel is rather good, although the sleeping could be better still, my mood is quite good too, because of the first part of course, but also because the outside temps are so good. About 50 degrees in the daytime is wonderful! This until march and than an extra 30 degrees and I'm good. Because it's not so cold outside I haven't had that much pain like normally around this time of year, so that's just great.
Qua werk heb ik aardig wat voor de kiezen en ben tot aan de vakantie vol geboekt!  Foto's plakken nog niet eens mee gerekend....Ik heb al weer een paar flinke avonden lang foto's in zitten plakken en boek 2 is ook al bijna vol. Nog drie te gaan....
Afgelopen week heb ik verder gewerkt aan paard no. 4 (tot nu nog naamloos) en vandaag wil ik hem gaan sandwichen en doorquilten. Hopelijk kan ik dat vandaag of uiterlijk morgen afkrijgen. Het afwerken duurt dan nog eens een middag.
Wanneer die af is kan ik weer verder met de herinneringsquilt, als dan tenminste de stof binnen is die ik voor de tussenranden en buitenranden heb besteld. Ik moet eerst nog steeds dat éne blok uit de jas knippen en afmaken (dat blijft een beetje een drempeltje...).  Hoe lang ik over het afronden van die hele quilt ga doen heb ik nog geen idee van.
Mijn streven is om vóór de vakantie - over 160 dagen! - ook nog de quilt voor mijn kleine nichtje af te krijgen. Of dat ook echt gaat lukken betwijfel ik, maar je moet een doel hebben toch?!
Dus, ik ga dit blogje afronden en aan de gang. Allemaal een goede week gewenst!
Arie helpt met foto's plakken // Arie helps pasting pictures
Workwise I will have more than enough to do and am fully booked untill the vacation. I haven't even counted in the pasting of pictures yet. I've had a few good evenings pasting away and book nr. two is almost full too. Just three more to go...
Last week I worked on horse no. 4 (untill now still without name) and today I want to sandwich and quilt him. Hopefully I will finish that today or tomorrow for sure. Finishing the binding and stuff will take me another afternoon I think. 
When that's finished I can continue with the memory quilt, provided the fabic is in I ordered for the sashing and borders. First I will have to finally cut out that final block from the coat (that remains to be a bit of hurdle for me...) How long it will take me to finish the whole quilt I really don't know.
My goal is to finish that quilt for my litlle baby niece too before we go on holiday - in 160 days!! I'm doubten that I will succeed, but you have to set some goals for yourself, don't you?! 
So, I'm going to finish this blogpost up now and get a start at it. You all have a wonderful week!!  
Af en toe ook effe spelen // Every now and than we'll have to play too.

1 opmerking:

  1. Nou je bent ook een mooie, allemaal geen goede week, zal wel een lettertje te veel zijn denk ik.
    Jij in ieder geval een goede week en tot kijk maar weer
    Liefs Ma

    BeantwoordenVerwijderen