vrijdag 24 januari 2014

I've been busy! // 'k Ben druk geweest!

Ja joh, 'k ben hartstikke druk geweest! Alhoewel ik nog niet zo ver ben met de Herinneringsquilt als ik begin van de week hoopte, schiet ik toch lekker op.
Na een relaxt weekend heb ik maandag het huishouden grondig gedaan, zodat ik de rest van de week me daar niet druk over hoefde te maken.  Dinsdag heb ik uitgeslapen en 's middags ben ik bij mijn zus op visite geweest, dus ook die dag zonder een steek te naaien voorbij laten gaan.
Woensdag, donderdag en vandaag echter heb ik lange dagen gemaakt met voornamelijk spelden en af en toe naaien. Het spelden gaat veel meer tijd in zitten dan het daadwerkelijke naaien, maar kan helaas niet overgeslagen worden.
Op één baan na heb ik de blokken nu aan elkaar. De strookjes voor de buitenranden zijn allemaal gesneden, dus volgende week zou ik de top toch echt helemaal in elkaar moeten kunnen krijgen.
Yeah, I've been really busy! Although I'm not as far with the MemoryQuilt as I hoped I would be in the beginning of this week, I'm making good progress.
After a relaxed weekend I did do all the house chores on monday, so I wouldn't need to consern myself with that the rest of the week. Tuesday I slept in and in the afternoon I went to visit my sister, so that day was also spend completly sew-less.
Arie in his shoebox on my sewingtable
Arie in zijn schoenendoos op mijn naaitafel
But wednesday, thursday and today I made some long days pinning and sewing away. The pinning takes most of the time, but unfortunatly can't be skipped.
Accept for one row of blocks, all the other blocks are put together now. The strips for the borders are all cut, so hopefully I can really finish the top next week for sure.
Arie NOT in his shoebox....
Arie NIET in zijn schoenendoos....
Arie is een grote hulp (...) en wil elke stap meemaken lijkt het wel. Ook Cees komt af en toe kijken, maar vindt het ook leuk om mij een hoofdmassage te geven als ik dan eindelijk in mijn makkelijke stoel zit.
Arie is a big help (...) and want to see every fase it seems. Even Cees comes over to check on me every now and than, but mostly keeps to the headmassages he gives me when I'm finally in my comfpy chair.
Cees klaar voor de hoofdwasbeurt en massage
Cees ready for my hairwash and massage

The upper four rows together, just one row to go.
De bovenste vier rijen aan elkaar, nog maar één die er mist.
Oh, Arie....
Oja, in de tussentijd heb ik ook nog foto's geplakt en ben vanmorgen begonnen in boek nr. 4 en schiet het lekker op daarmee. Ook heb ik nog twee lampjes op de boekenkasten extra gemonteerd en ik ben er erg blij mee.  Mijn droom om ooit een echte bibliotheekkamer te hebben wordt hier alleen maar erger door. Gister heb ik de perfecte site (klik) gevonden om inspiratie op te doen voor ons 'toekomsthuis met bibliotheek'... Zwijmelen voor mij en elke boekengek met mij....
Oh, in the meantime I also pasted lots more pictures and I started book no. 4 this morning and making progress. I also installed two more lights on to the bookcases and I'm very pleased with it. My dream of ever having a real libraryroom only gets worse because of this. Yesterday I found the perfect site (click) to get some inspiration for our 'futurehome with library'...  Swooning for me and every book-nut with me.... 

2 opmerkingen:

  1. I got on the computer "for just a minute," but then clicked on that library link. Wow! I could spend a great deal of time looking at those photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love the quilt and especially your helper :) You have been busy!! I always have "help" when I'm sewing :)
    Hugs,
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen