donderdag 9 januari 2014

Creative energy is flowing! // Creatieve energie aan het stromen!

Nou, ik heb het gedaan hoor....  Ik heb de schaar in die mooie jas voor de herinneringsquilt gezet. Ik heb er lang tegenaan zitten hikken, maar eergister voelde ik me bijzonder dapper en heb ik het eindelijk gedaan....  Het was niet makkelijk, maar uiteindelijk de reden dat die jas hier was toch?
Ook het middenblok heb ik doorgequilt en zijn dus alle blokken klaar om aan elkaar gezet te worden. De stof voor die tussenbanen en buitenranden is besteld en hoop ik morgen in huis te hebben. Ik ga eerst nog wel alle blokken op de grond uit leggen, om de layout nog eens te checken en kijken of ze ook mooi uitkomen zo of dat ik ze toch anders moet arrangeren.
Well, I did it.....  I put the scissors in that gorgeous coat for the memory quilt. I've been dredding that moment, but I felt rather brave last tuesday and I just did it...  It wasn't easy to do, but in the end it was the customers wish to have it in the quilt, wasn't it?
I also quilted the middle block and now all the blocks are finished and ready to be put together. The fabric I will be using for the sashing and outer border is on its way and hopefully here tomorrow. I will first lay out all the blocks on the floor to see how it  looks like I planned it or if I need to rearrange them.

Gister heb ik een hele andere klus aangepakt; mijn zusje wilde graag een aankleedmatje voor onderweg hebben. Eerst naar de winkel voor een vrolijk stofje en een stukje leuk keukenzeil en toen maar gewoon begonnen. Uiteindelijk ben ik er nog een hele middag mee bezig geweest, maar het is goed geluk (al zeg ik het zelf).  Vanmiddag kwamen mijn moeder en zussen en kleine nichtje gezellig op de koffie en heb ik het gelijk gegeven. Het is ook al uitgetest en goedgekeurd. Nu nog een bijpassend luier-etuitje erbij maken en kleine zus en nicht zijn weer tevreden.
Yesterday I took on a whole different job; my sister wanted to have a travel changing mat (to change diapers on Ronja, if you know what I mean- don't know the correct word for it)  I went to the quiltshop for some pretty fabric and a piece of plastic canvas and I just started. In the end it took me a whole afternoon, but I'm rather pleased with the result, if I do say so myself.  My mother, both sisters and little niece came to visit this afternoon and I gave it to my litlle sis. She tried it out and it was approved.  Now I'll make a matching diaper-case and litlle sis and niece are content again. 

Eergister heb ik er ook nog weer een opdracht bij aangenomen - een lopertje voor op piano-toetsen - en ga ik binnenkort ook mee beginnen. Het ontwerp is al klaar en de stofjes heb ik er al voor.
Dat gekke paard had ik ondertussen ook allang af willen hebben, maar daar ben ik stom genoeg dus nog niet aan toe gekomen met al die andere klussen. Ook heb ik nog weer een stuk of 100 foto's ingeplakt en is boek twee nu vol, dus tijd om te vervelen heb ik niet hoor!
Tuesday I also took on a new assignement - a small runner for the piano keys - and will start that one soon too. The design is ready and approved and even the fabrics are here.
I also pasted another 100 pictures and book number two is full too. That silly horse is still no further than monday though, due to all the other projects. Maybe tomorrow??
I  really have no time to get bored here!! 

3 opmerkingen:

  1. Heej Zus, ik ben super blij met het verschoningsmatje. Heel erg bedankt. XXX Dientje & Ronja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I really think you have achieved such a lot and that change mat.....well done girl.
    Cath @ Bits 'n Bobs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You have been busy! Love the changing mat for Ronja. I will email you soon to catch up!
    Been so busy!
    Hugs,
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen