dinsdag 17 december 2013

Still no tree // Nog steeds geen boom

Voor het eerst in mijn volwassen leven heb ik, zo vlak voor kerst, nog steeds de kerstboom niet staan.... Ik kan mijn vinger er niet echt op leggen waarom ik er geen zin in kan krijgen om de hele toestand weer van zolder te halen en het huis versieren voor de kerst.  Normaal heb ik begin van de decembermaand al de boom en het hele huis versierd met lampjes en kerstspulletjes, maar nu? Niks. Nada. Nop.
Ook de kerstkaarten heb ik gister pas gehaald, maar of ze op tijd de deur uit komen??
Hoe heb jij het huis versierd? Helemaal of alleen een boom? Over de top of heel minimalistisch?
Ik denk dat de versieringen er niet echt toe doen voor de kerst gedachte, maar ik weet wel dat het hier lang zo gezellig niet is als andere jaren.....
For the first time in my adult life I still haven't put up the christmastree.....  I really can't say for sure why I can't put myself to get all the decorations from the attic and decorate the house for christmas. Normally I'm ready with all of that on the first of the decembermonth and will have lights and decorations everywhere, but now? Nothing. Nada, Zip.  Even the christmas cards I only bought yesterday, but if they'll make it out in time?? 
How did you decorate your home? All the way or just a tree? Over the top or minimalistic? 
I guess decorating doesn't matter that much for the christmas spirit, but I do know it's not as 'cozy' in our home as other years....
Ons huis vorig jaar... // Our home last year....

3 opmerkingen:

  1. Gewoon klein beginnen, en de rest komt vanzelf.
    Hulp nodig???
    Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. A Christmas tree does make a home feel so much cozier!
    Hope you get it up soon.
    Hugs,
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A few years ago after my dad passed away, I was unable to decorate for Christmas and dreaded the day. I can't remember when the joy came back but for the last couple of years I have gone over the top...decorating to a huge extent and changing the colours every year. This year it is red/white/blue!
    Cath @ Bits 'n Bobs

    BeantwoordenVerwijderen