vrijdag 8 november 2013

Taking lessons // Les nemen

Om me alvast wat voor te bereiden op onze reis volgend jaar juni (oh, wat duurt dat nog lang!) heb ik me voorgenomen om mijn camera-vaardigheden wat op te vijzelen. Dus ik kocht een boek. Over beter foto's leren maken. In de veronderstelling dat dit wel goed genoeg zou zijn. Wat meer leren over sluitertijden en diafragma's, belichting en dieptewerking. Ik zou zo graag ├ęcht mooie foto's maken tijdens de vakantie en misschien hier en daar een waar kunstwerkje misschien....
Dus, oefenen, oefenen en nog es oefenen...
To prepare myself for our vacation next june (oy, what a long time to wait!) I try to boost up my camera skills a bit. So, I bought a book. About bettering my camera skills. In the assumption that would be enough. Learn a bit about shutter speeds, apertures, exposure and depth. I would love to make really beautiful pictures during our holiday and maybe even a little piece of art every now and than.....
So, practice, practice and practice some more....

Een heel stout katje tussen de kleding van de herinneringsquilt.
A very naughty cat between the clothes for the memory quilt.










"LAAT me SLAAAAAPEN!!!"
"LET me SLEEEEEEEP!!!"
oh...... sorry.......

 1600 iso versus 800 iso


 Is het geen knapperd?? // Isn't he a pretty boy??
Tja, nou, 't komt er op neer dat mijn simpele cameraatje daar niet echt geschikt voor is. Te weinig diafragma en niet snel genoeg. Overdag zal het best goed gaan, ik heb uiteindelijk al heel wat leuke foto's genomen, maar die kunstwerkjes zullen nog even moeten wachten....
Misschien laat ik m'n fototoestel wel weer vallen tijdens de vakantie. En ben ik genoodzaakt weer een nieuwe te kopen.... Wie weet?
Well, yeah, turns out my simple camera isn't really equiped for fancy work. Too little kinds of apetures and not fast enough in shutter speeds. During the daytime he will be just fine, I've taken plenty of nice pictures, but the works of art shall have to wait for now....
Maybe I'll drop my camera again during our vacation. And I will be forced to buy a new one.... Who knows?

3 opmerkingen:

  1. Ja Ja, zo komt men aan nieuwe spullen dus.
    Maar met die modellen in huis maak je ook erg leuke foto's,, en mooi duidelijk.
    Goed oefenen en anders een workshopje fotograferen.
    Lief Ma.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The photos look good, but if you want a better camera, I would suggest "accidentally" dropping your old one well before your vacation--that way, you could have time to get used to it before your trip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Love the pics! I have a great camera and have yet to learn it all. I need to read more myself on photography.
    Hugs,
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen