woensdag 6 november 2013

Not myself yet // Nog niet mezelf

De vaste bezoeker heeft het vast al gemerkt; mijn blog-routine is nog steeds niet om te juichen....
Het slapen is nog steeds prut en zelfs na een slaappil gisteravond kan ik niet echt zeggen dat ik me veel fitter voel. Vanavond ga ik dat nog een keer doen, zodat ik me mogen misschien iets beter voel.
Ik wil graag vooruitgang maken met de herinneringsquilt, maar zoals ik me nu voel komt er weinig goeds uit me handen. Blokken die ik normaal in een paar uur zou kunnen maken ben ik nu twee middagen mee bezig geweest..... Heel frustrerend!!
The regular visitor already noticed by now; my blogging rithme is still not very impressive....
Sleeping is still a struggle and even after a sleepingpill last night I can't say I feel much better. I will take one again tonight, so I maybe feel a bit fitter tomorrow.
I really want to make some good progress with the memory quilt, but like I feel right now there is not much good coming out of my hands. Blocks that would normally just take me a few hours to make, now took me more than two whole afternoons..... Very frustrating!! 
Zelfs de foto is niet erg goed gelukt! 
Even the picture is not quite right!
Ik ben niet echt tevreden met het resultaat, want het valt me vies tegen met zulke verschillende stoffen te werken. De ene rekt verschrikkelijk, de andere loopt me zo onder de naald weg. Heel erg dikke stof tegen super dunne stof.  Het maakt het er allemaal niet makkelijker op. 
Morgen ga ik de effen blokken maken, wat betekend dat ik de schaar in die mooie jas moet gaat zetten. OY!  Daarna moet ik de effen blokken met het celtisch hart gaan quilten, maar daar moet ik echt beter uitgerust voor zijn. Zoals ik me nu voel kan ik dat echt niet. 
Gelukkig is er nog genoeg te doen voor de achterkant ook, want daar komen twee banen in van crazypatch stijl (zoals de blokken hierboven). Dus, voorlopig nog zat te doen....
I'm not really satisfied with the results, because it turned out much harder to work with all these different kinds of fabrics. The one is very strechty, the other one just walks away from under the needle. Very thick fabrics against super thin fabrics. It isn't very easy.
Tomorrow I want to make the 'single' blocks, one piece of some things, which means I now really have to put the scissors in that gorgeous coat. OY!! After that I still have to make the plain blocks with the celtic heart quilted in it, but I really have to feel much better for that part. Like I feel now I can't quilt that finely.
Luckely there's enough to do for the back aswell, because there will be two strips of crazy patch (like above blocks) So. lots to do still....

2 opmerkingen:

  1. Oh wow, die blokken zijn echt gaaf geworden man! Niet zo streng zijn voor jezelf, ik vind ze echt gaaf en dat het hier en daar trekt of 'hobbelt' is niet meer dan logisch met die verschillende stoffen (al vind ik dat dus zo op de foto echt heel erg meevallen, vind ze er juist heel strak uit zien). Dat ga je denk ik niet voorkomen, ookal maak je ze over.
    Geen druk d'r op meis, gaat alleen maar ten koste van je rust, ben je veel te druk in je hoofd met 'wat er nog allemaal moet'. Hij wordt echt heel mooi (ik vertelde een vriendin over deze quilt en liet haar je werk zien en zij was zwaar onder de indruk ;) ).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi kind Ik denk zo dat het wel erg mooi word, en het kan niet anders dan dat je verschil ziet in stoffen. Maar dat maakt het juist zo bijzonder. Ga maar gewoon door en dan komt het wel goed. Liefs Ma

    BeantwoordenVerwijderen