dinsdag 19 november 2013

Finally.... // Eindelijk....

Eindelijk kan ik - na weken toch iets minder blij - melden dat ik nu al weer een paar nachten zónder hulpmiddelen geslapen heb!  Yeah!! Ik was er ook wel erg aan toe, want ik liep ondertussen zowat op mijn tandvlees en was weer knap depri aan het worden. Hopelijk houdt deze slaap-goed-periode weer lang aan en kan ik weer wat werk inhalen wat ik al zo lang wilde doen.
Vandaag bijvoorbeeld was een productieve dag. Ik werd pas om om half 11 wakker (want ik zet even geen wekker nog, blij dat ik wat slaap ik kan halen) dus voor ik achter de naaimachine zat was het al twee uur geweest, maar heb ik in een middag meer gedaan dan de afgelopen weken bij elkaar!
Finally I can - after weeks of not much happieness - report that I have been sleeping a few night now without any help! Yeah!!  I was really ready for that to happen, because I was running on my last reserves and was getting rather down again. Hopefully this sleep-well-period will last a long time and can I catch up with the work I've been wanting to do.
Today for example was a very productive day. I just woke up at half past 10 ('cause I refuse to set an alarm, glad to get some much needed sleep) so before I got behind my sewingmachine it was already two o'clock, but I did more this afternoon than in the last couple of weeks combined! 
Het 3e blok uit één stuk gemaakt // Made the 3rd block out of one piece.
Alle vier de blokken uit fleece gemaakt // Made all four blocks out of fleece.
Alle vier de effen blokken (gequilte) voorbereid. // Prepared all four of the plain (quilted) blocks.

Kijk, dat is toch aardig wat voor vier uurtjes werk, of niet soms....  De vier effen blokken had ik van de week al een keer helemaal afgetekend, dus dat werk was al gedaan, maar toch. Morgen ga ik dan een begin maken met die effen blokken door te quilten. Dat doe ik al voor ik de hele boel in elkaar gaat, anders is dat eigenlijk niet meer te doen. Ook het middenblok - de L - quilt ik vast voor. 
Als laatste ga ik het enkele blok uit die mooie jas maken. Ik kan er nog steeds de moed niet voor vinden daar de schaar in te zetten. De jas hangt over mijn werkstoel, zodat L. op die manier een beetje bij me is voor inspiratie en leiding. Ik hoop dat het een beetje zijn goedkeuring kan vinden.
Well, that's quite some work for just four hours of work, isn't it? The four plain blocks were already drawn out and messured, so that work was done before today, but still. Tomorrow I will make a beginning with the quilting of the plain blocks. I want to do that before the whole thing is put together, that will be much easier. I will also quilt the middle block - the L - that way too.
The very final block I will make is the one out of that gorgeous coat. I haven't found the courage yet to put my sissors into it.. The coat is hanging over my workchair, so L. can inpire and guide me a bit maybe. I really hope this all can find his approval.

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer hebt kunnen slapen meis. Overdrijf nu niet direct met invullen van je dagen, probeer een beetje reserve op te bouwen.
    Wat zijn die fleeceblokken ook weer mooi geworden. Ben heel benieuwd naar het quiltwerk op de effen blokken straks.
    En ja, die jas... Ik zou 't ook moeilijk vinden hoor, maar bedenk maar zo dat L het geheid goed vindt, er hangen er nog 2 aan de kapstok waar deze af kwam. En ookal is't zonde van de jas, hij 'hoort' toch ook wel weer in deze bijzondere quilt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je weer wat energie heb, maar een beetje doceren hoor, en je werk word erg mooi ,kun je best trots op zijn .
    Liefs Ma

    BeantwoordenVerwijderen