donderdag 28 november 2013

Enough to do // Genoeg te doen

**ochtend zou verschoven moeten worden naar een prettiger moment
van de dag...**
Na weken, maanden van verschrikkelijk slecht - of beter; Niet - slapen, lijkt het wel of ik dat nu hevig aan het inhalen ben. Het is me nu al een paar keer gebeurd dat ik pas rond het middaguur wakker word!! Ja, dat is nu een beetje schande aan het worden. Vanmorgen dus toch maar die wekker gezet - niet te vroeg hoor, half 10....  Nu krijg ik misschien iets meer gedaan op een dag, want als je maar de helft óp bent, komt ook maar de helft gebeurd natuurlijk.
After weeks, months of sleeping very little - or better; Not at all, it seems I'm making up for that now in big amounts. It happened a couple of times I woke up around noon!! Yes, that's too shamefull to admit, I know. Therefore I set the alarmclock last night, but nothing too early of course, about half past 9...  Maybe this way I get more done in a day, because when you're only úp for half of the time, you get just half of everything done. 
Dinsdag was ik ook redelijk productief en heb ik nog twee blokken afgemaakt met dat quiltpatroon. Ze zijn goed gelukt, al zeg ik het zelf. Gister had ik een boodschappendagje en ben ik ter ontspanning een eindje wezen autorijden. Het blijft gewoon een genot om met dat monster op de weg te zijn.
Vanmiddag heb ik een afspraak bij de kapper, dus dan is het grootste deel van deze middag ook wel weg, maar ik hoop toch nog wel dat vierde en laatste quiltblok af te maken daarna. Dan is het 'alleen nog maar' dat blok uit de jas....
Dat maakt de top van de quilt bijna compleet. Alle blokken worden nog aan elkaar gezet met een extra tussenbaantje in kleur. Daarna ga ik met de achterkant aan de gang, want daar komen ook twee banen in van crazy patchwork. Ook ga ik van een gebreide trui een lekker kussen maken. Iets wat ik eigenlijk als verrassing wilde maken, maar de opdrachtgeefster kwam zelf ook al met het idee. Gelukkig dus een goede keus én van de meest favoriete trui van L.
Tuesday was also a rather productive day and I finished two more blocks with the quilted pattern. They turned out quite good, if I do say so myself. Yesterday was a shopping and arrants day and I went for a relaxing drive. It's still an indulgence to drive that beast along the roads.
This afternoon I have an appointment with the hairdresser, so that part of the day will be gone too, but I still hope to finish that fourth and final quilted block today. After that only the block out of the coat has to be made.... That makes the top of this quilt almost complete. All the blocks will be put together with an extra sashing in a colour. After that I will work on the back of the quilt, because that will have to parts of crazy patchwork in it as well.  Also I will make a pillow out of a knitted sweater. Something I wanted to do as a suprise, but the customer came with the idea as well. Luckely a good choice ánd with the most beloved sweater L. wore.
Je ziet, nog meer dan genoeg werk en dan heb ik het nog niet eens over het in elkaar zetten van dit alles. Mijn doel en hoop om dit bijzondere project nog dit jaar af te krijgen begint toch wel moeilijk te worden realiseer ik me, dus moet dat maar loslaten. Geen extra druk, dat is niet goed voor de nachtrust....
Omdat ik toch al zo weinig werkdruk heb (ahum) heb ik ook nog een tussendoorklus aangenomen. Dit is niet zo'n grote klus en denk ik met een flinke week wel af te kunnen hebben. Moet ook wel, want het is als cadeau bedoelt om de 14e december te geven. Het gaat een derde versie van een paard worden, zoals Mistral en Mystique (klik en klik), maar natuurlijk wel weer in andere kleuren. Een mooierd met zwarte manen deze keer. Ik hoop dat het me gaat lukken.....
You see, more than enough to do and I didn't even mensioned the assembling of this all. My goal and hope to finish this special project this year is getting harder and harder I realise, so I'll have to let that go. No extra pressure, that's not good for my nights rest...
Because I don't have any pressure (uhm) I also took on an 'inbetween job'. It's not a big one and I think I can finish it in a good week. Has to be, because it's meant as a present that has to be given on december 14th. It's the third version of a horse-quilt, like Mistral and Mystique (click and click), but in different colours of course. A beauty with black manes this time. I hope I'll get it done....

2 opmerkingen:

  1. The quilt is coming along nicely! I love the pattern you are quilting.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die quiltblokken zijn echt mooi geworden zeg en héél benieuwd hoe het derde paard gaat worden. Vast ook weer schitterend (nog elke dag kijk ik met heel veel plezier naar mijn mooierd).

    Wat fijn dat het slapen weer wil lukken. Niks schande, lekker bijtanken, je hebt 't nodig.

    BeantwoordenVerwijderen